پیام های رسیده شما

مهدی قندهاری <mahdighandehari41@gmail.com>
دوشنبه 17 فروردین 1394 @ 11:46 ق.ظ
با سلام و احترام خدمت شما استاد گرانقدر
ضمن تبریک سال جدید خدمت جنابعالی ؛ به استحضار می رساند اینجانب مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد خود را از مرکز آموزش خانه صنعت و معدن دریافت نموده ام با عنایت به اینکه در روی مدرک اینجانب درج گردیده است همسطح کارشناسی ارشد جهت معادل سازی یا تائید مدرک چه راهکاری دستور می فرمائید.
پیشاپیش از مساعدت جنابعالی کمال امتنان را دارم   


پویا پیرملکی <pooyapirmaleki@gmail.com>
سه‌شنبه 18 فروردین 1394 @ 03:56 ب.ظ
سلام استاد

ضمن تبریک سال نو او امید به اینکه در سال 94 هم از راهنمایی ها و وجود ارزشمند جنابعالی حداکثر استفاده را ببریم. در صورت صلاحدید موضوع ادغام دانشگاه ها در وبلاگ مطرح شود. این را از این جهت عرض می کنم که برداشت من از هدف شما از این وبلاگ در نظر گرفتن حقوق دانشجویان است . و موضوع ادغام دانشگاه ها بدون در نظر گرفتن نظر اساتید ، کارمندان و مخصوصا دانشجویان به عنوان ذی نفعان اصلی دانشگاه جز مواردی است که بسیار حیرت انگیز است. از نظر بنده تغیر و تحولی چنین مهم حتما باید در یک برنامه زمانی 5 ساله و با اطلاع قبلی و با در نظر گرفتن تمامی جوانب بحران ساز ان به مرحله اجرا دراید.
با تشکر - پویا پیرملکی دانشجوی دکتری منابع انسانی دانشگاه خوارزمی


محبوبه <taheri1365ma@yahoo.com>
شنبه 15 فروردین 1394 @ 07:38 ب.ظ
با سلام و تبریک سال نو حضور محترم جناب دکتر
خواهشمندم به این درخواست بنده پاسخ دهید.
دانشگاه امیرکبیر در فراخوان 94 استعداد درخشان خود محدودیت دوسال چنین عنوان کرده است که "ففقط پرونده فارغ¬التحصیلان کارشناسی¬ارشد که از زمان فراغت از تحصیل آنها کمتر از سه سال گذشته باشد قابل بررسی است."
خواهشاً این قضیه را روشن بفرمایید چون حتی دانشگاه مدرس نیز تاریخ 91/12/27 به بعد را ملاک قرار داده لطفاً به این بنده حقیر لطف نمایید و بفرمایید بر مبنای دستور وزارت علوم این دست دانشگاه است؟


اعتراض به آیین نامه استعداد درخشان دانشگاه تربیت مدرس در سال 1394

پرستو باغبانان <www.baghbananp@yahoo.com>سه‌شنبه 4 فروردین
با سلام و عرض احترام
با توجه به اصلاح آیین نامه ی جدید استعداد درخشان در سال 1394 مگر از طرف وزارت علوم و تحقیقات قرار نبود که نمره ازمون زبان 50 در نظر گرفته شود پس چرا دانشگاه تربیت مدرس از این قانون پیروی نمی کند و برای سال 94 برای استعداد درخشان دکتری نمره 70 را حدنصاب نمره زبان در نظر می گیرد در نهایت تکلیف داوطلبان چه خواهد بود چرا این دانشگاه از قوانین وزارت علوم تبعیت نمی کند حالا چه کاری از دست ما بر می اید لطفا پیگیری نمایید

=======================================================================

چند کمبود آیین‌نامه پذیرش بدون کنکور دکترا و اثرات این قوانین

ُسینا >
یکشنبه 2 فروردین 1394
با سلام
خیلی خوشحال شدم که شما برخلاف خیلی از مسئولان دیگه راه ارتباطی با دانشجویان رو فراهم کردید. اگه میخواین این نامه رو روی وبلاگ بزارید، لطفاً ایمیل من رو ذکر نکنید.

متاسفانه آیین‌نامه‌هایی که برای پذیرش بدون کنکور دکترا اومدن خیلی کلی هستن و رشته‌ها و گرایش‌های مختلف در نظر گرفته نشده. اگرچه به نظر میرسه سعی شده تا حدی این کمبودها جبران بشه اما رسماً کاری انجام نشده.
۱- داشتن مقاله. بعضی از رشته‌ها در اصطلاح مقاله خور هستن مثل رشته شیمی اما بعضی از رشته‌ها مقاله دادن خیلی سخته. این تفاوت تا زمینه کاری هم عمق پیدا میکنه. دو زمینه کاری از یه گرایش مقاله‌خور بودنشون فرق داره. توی بعضی از زمینه‌ها چاپ مقاله در کنفرانس‌ها به مراتب سخت‌تر از مجلات هست. این در نظر نگرفتن تفاوت عرف میزان و نوع مقالات یکی از کمبودهای آیین‌نامه است.
۲- داشتن اختراع هم نمیتونه معیار خوبی باشه. بازهم مثل مقاله هر رشته و گرایشی اختراع نداره یا انجامش ساده نیست.
۳- یکی از مواردی که تاثیری در امتیازدهی نداره میزان فعالیت‌هایی هست که در زمینه آموزش سایر دانشجویان انجام شده. حل تمرین یا کمک تدریس در بسیاری از رشته‌های فنی نقش غیرقابل انکاری داره در حالیکه در رشته‌های انسانی نقشی نداره. خیلی از آزمایشگاه‌های رشته‌های فنی دانشگاه‌های تهران برپایه همین کمک تدریس‌ها برگزار میشه. خیلی دیدم که فقط درس به نام استاد بوده و دانشجوها اون درس رو به بهترین نحو (حتی بهتر از استاد اون درس) ارائه کردند. به نظر شما این فعالیت‌ها باید بی‌تاثیر باشه؟ آیا این جیزی نیست که از یک دانشجو دکترا انتظار میره؟ یه اشتباه دیگه اینه که باز بخوایم تعدادی به این قضیه نگاه کنیم. مثلاً طرف چند بار حل تمرین بوده. باید کیفیتی به این قضیه نگاه کرد؛ یعنی اینکه حل تمرین بودن اون شخص چقدر مفید بوده.
۴- بعضی فعالیت‌ها هستن که کمی نیستن ولی تاثیر دارن؛یعنی مثل مقاله نیستن که بگی یکی دارم یا دوتا اما با انجام اونها اثربخشی مثبتی داشتی. در واقع کارهای که از چشم خیلی‌ها پنهان میمونه اما دانشگاه رو بهتر میکنه. این فعالیت‌ها هم در نظر گرفته نشدن.

شاید یکی از دلایلی که اساتید اصرار به انتخاب بر اساس معیارهای خودشون دارن، اینه که معیارهایی هست که نمیشه با این آیین‌نامه‌ها سنجید. مثلاً توانایی در مدیریت دانشجویان دیگه که همه اساتید خواهانش هستن اما روش سنجشی نداره. فقط استاد راهنما است که میتونه این قضیه رو متوجه بشه چون دو سال با دانشجو سر و کله زده. یا پتانسیل‌های علمی و عملی که یه نفر داره اما منجر به کسب نمره بالاتر از رقیبش نشده.

در خصوص آیین‌نامه‌هایی که وضع میشن باید این رو در نظر داشت که اولین اثر جانبی این آیین‌نامه‌ها سمت و سویی هست که برای دانشجوهای مستعد ایجاد میکنه.( از لفظ استعداد درخشان استفاده نکردم چون اعتقاد دارم آیین‌نامه با تعریف استعداد درخشان واقعی تناقض داره.) شما در آیین‌نامه یه سری بند وضع میکنید و دانشجوها از جمله دانشجوهای مستعد برای کسب امتیاز در این بندها تلاش میِ کنن. پس فعالیت‌های اونها جهت‌دار خواهد بود و جهتش به سمت بندهای آیین‌نامه است. اون وقته که اگرچه فعالیت مفیدی مثل کمک در ارتقا سطح علمی و عملی دانشگاه که در قالب هیچیک از بندهای آیین‌نامه نمیگنجه، فعالیت مطلوبی از نظر مسئولان هست، اما چون منجر به کسب امتیاز نمیشه، از نظر دانشجویان بی‌اهمیت میشه و کسی در این زمینه فعالیت نمیکنه. به جای اون سعی میکنن به هر نحوی مقاله تولید کنن.
این اثر رو به شخصه در مقطع کارشناسی دیدم. ۶ سال پیش که وارد دانشگاه شدم ، پذیرش بدون کنکور ارشد اصلاً مطح نبود. کسی خبر نداشت. خودم تا سال آخر نمیدونستم که چنین قانونی هست و تازه فهمیدم شاگرد اول بودنم که بدون خبر داشتن از این آیین‌نامه‌ها بود، چقدر بدردم خورد. اون زمان اختلافات بالا در نمره‌دهی اساتید باعث میشد که بین دو استاد، استادی که نمره بهتری میداد رو انتخاب کنند. اما دو سال پیش که این آیین‌نامه خیلی فراگیر شد، باعث شد که در انتخاب استاد حتی سر ۲۵ صدم هم استاد بی‌کیفیت ترجیح داده بشه. دانشجوها برای کسب رتبه‌های برتر رقابت‌های ناسالم داشته باشن و .... . اون زمان بود که کمک تدریس شدن با هدف خیر رسوندن کم شد. همه اینجوری فکر میکردن که اگه حل تمرین شدن باعث کسب نمره از استاد اون درس بشه (چون معمولاً استاد اون درسی که حل تمرین میشی، استاد یکی از درسهای خود آدمه) یا بتونه در Apply گرفتن کمک کنه، قبول میکنم وگرنه نه. و اون زمان رو میزارم برای افزایش معدل.

حرفم رو جمع‌بندی میکنم در اینکه آیین‌نامه‌های پذیرش بدون کنکور علاوه بر اینکه روی دانشحویان مقطع بعد تاثیر میزاره، روی دانشجویان مقطع قبل هم اثر میزاره. اگه آیین‌نامه کلی و بدون در نظر گرفتن جزئیات لازم باشه علاوه بر اینکه غربال خوبی در راهیابی افراد مستعد نیست، بلکه فعالیت‌های افرادی که در آینده قرار هست از این آیین‌نامه استفاده کنن رو هم تحت شعاع قرار میده و به ضرر نظام آموزش عالی کشور خواهد بود.

ممنون از اینکه وقت گذاشتید.

====================================================================

نحوه ارزیابی معدل


 
یکشنبه 2 فروردین 1394
با سلام، اینجانب نسبت به نحوه ارزیابی معدل در آزمون دکترا و تدریس در دانشگاهها اعتراضی داشتم که میخواستم آن را مطرح نمایم. همانطور که مستحضرید دانش آموختکان رشته معماری ورودیهای قبل از سال 1378 در رشته معماری مدرک کارشناسی ارشد پیوسته داشتند. ولی دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور جداگانه و مشخص و هرکدام با معیارهای مختص خود (مثلا کسب نمره حداقل 12 برای دروس ارشد و 10 برای دروس کارشناسی) برای آنها ارزیابی میشد و در مدارک تخصیلی ما هم میانگین دروس کارشناسی و ارشدمان ذکر شده است. ولی دانشگاه میگوید طبق آیین نامه تنها معدل کل دروس طی شده برای کارشناسی ارشد پیوسته معتبر است. که با این حساب تقریبا میشود همان معدل کارشناسی که معمولا پایینتر است. چرا که دوره کارشناسی ارشد تنها 32 واحد دارد و کارشناسی ما 144 واحد و این برای ما چه در زمینه تدریس و چه آزمون دکترا مشکل ساز شده است. برای بقیه معدل کارشناسی با کارشناسی ارشد میانگین گرفته میشود و برای ما به نسبت واحدهایمان تقسیم میشود. حال آنکه با توجه به اینکه میانگین دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ما در مدارک تحصیلیمان درج شده است به راحتی آن را میتوان اعمال نمود و این به عدالت در رقابت با دیگران نزدیکتر است.
ضمن اینکه با توجه به اینکه نحوه نمره دهی در این سالها تغییر کرده و تراز نمرات معدل دانشجویان بسیار ترقی نموده و همچنین دوباره معدل را با وجود احتساب در دور اول مجددا در دور دوم یعنی مصاحبه نیز محاسبه مینمایند که این خود بر بی عدالتی می افزاید. لذا تقاضای دوم من این است که با توجه به این تغییرات در سیستم نمره دهی حداقل برای دانشجویان قدیمی معدل صرفا تاثیر مثبت در آزمون کتبی داشته باشد به مانند کنکور در آن سالهایی که ما میدادیم (الان را نمیدانم چطوریست)

=========================================================================

دکتری بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس
پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 @ 05:34 ب.ظ
با سلام و احترام
جناب آقای دکتر با توجه به اینکه اصلاحیات مربوط به آیین نامه دکتری بدون آزمون به دانشگاه ها ابلاغ شده است ولی دانشگاه تربیت مدرس دوباره بر اساس همان آیین نامه قبلی مبنی بر دارا بودن نمره 70 مدرک زبان نسبت به پذیرش اقدام کرده است. آیا واقعا این اصلاحیات ابلاغ شده است؟؟ خواهشمند است پیگیری بفرمایید
با تشکر
======================================================================
عدم معتبر بودن مدارک پردیس از دیدگاه دانشگاهها
حسن حجازی <hejazi.hassan@yahoo.com>
چهارشنبه 27 اسفند 1393 @ 09:46 ق.ظ
با سلام و عرض خسته نباشید جناب دکتر نوه ابراهیم بسیار خرسند شدیم که لا اقل یک فرد در میان اینهمه فرهیخته پیدا شد که حرف دل دانشجویان پردیس را بشنود و به گوش دیگران برساند . جناب دکتر خودتان می دانید که دانشجویان پردیس چگونه و در سر کلاس کدام اساتید نشسته اند آیا می توان گفت اساتید هنگام تدریس به دانشجویان روزانه با تدریس به دانشجویان پردیس فرق میگذارند که اگر چنین باشد پس سوگندآموزشی اساتید چه خواهد شد ؟ جناب دکتر از همه اینها بگذریم که هم اکنون شرایط دیگری برای این مدارک ایجاد کرده اند لطف کنید با دقت متن ذیل را بخوانید و خواهشمندم نسبت به راهنمایی و پیگیری آن اقدام نمایید .
در مدرک دانشجویان پردیس قید کلمه پردیس با وجود اینکه در ابتدا قبول شدن این موضوع مطرح نبود . باعث شده است که در هر دانشگاهی که جهت ارائه درس مراجعه می کنیم با این مطلب روسا دانشگاه مواجه شویم -- مدراک شما پردیس است چون دستور و بخشنامه از وزارت علوم اعلام شده نمی توانیم به شما درس ارائه نماییم -- این در شرایطی است که حتی برخی دانشگاهها استاد کافی برای دروس وجود ندارد . حالا جای سئوال اینجاست که مدارک مجازی دانشگاه آزاد بدون قید در مدرک در حال تدریس در دانشگاه پیام نور و ملی هستند . چگونه در این بخشنامه جای نگرفته اند . جالب اینجاست برخی دانشگاهها اعلام میکنند این مدارک فقط برای استخدامی به شما داده شده است در صورتی که 90 % دانشجویان پردیس کارمندن ؟/!!! جناب آقای دکتر نوه ابراهیم در صورت تمایل و واقعا پیگیر بودن این حذف عنوان پردیس در مدارک اگر نیاز به حضور بنده در وزارت علوم جهت بازگو نمودن شنیده ها باشم یا حتی شما تمایل به شنیدن حرف دل دانشجو پردیس دارید شماره تماس اینجانب 09357425901 می باشد خوشحال میگردم بتوانم کوچکترین خدمتی کرده باشم . ضمنا اینجانب در حال شکایت و درخواست حق خود هستم . با تشکر فراوان از حضرتعالی

نظرات 21 + ارسال نظر
پونه سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 08:26

آقای دکتر تو رو خدا جواب بدید. برای دانشگاه علامه یک سوال پرسیدم جواب ندادید.. تا پارسال وقتی که میگفتن دو سال از فارغ التحصیلی نگذشته باشه منظورشون از زمان فراغت بود تا زمان ثبت نام در فرخوان. ولی الان با وجود اینکه در آیین نامه وزارت فقط نوشته از دو سال بیشتر نگذشته باشد.
دانشگاه علامه گفت از زمان فراغت تا 31 شهریور از دو سال بیشتر نباشد.
الان دانشگاه فردوسی آیین نامه وزارتخانه را روی سایت بارگذاری کرده و هیچ حرفی در این باره نزده بود. ولی امروز که دیدم سایت رو نوشته که از زمان فراغت تا شهریور 94 نباید دو سال بیشتر باشه. با این حساب منی که خرداد 92 دفاع کردم دیگه نمیتونم شرکت کنم.
آقای دکتر دانشگاه فردوسی میگه ما میخوایم با وزارت علوم صحبت کنیم و برای شما فرصت بگیریم ولی این در حالی است که طبق آیین نامه وزارت حرفی در اینباره زده نشده است.
تو رو خدا به دانشگاه فردوسی بگید از زمان فراغت تا زمان ثبت نام در فرخوان بیشتر از دو سال نگذشته باشد.
تو رو خدا لینک زیر رو ببینید خواهش میکنم منتظر جواب هستم.
http://talent.um.ac.ir/index.php/fa/2015-03-08-06-09-20

سلام. با فردوسی تماس خواهم گرفت.

سامان یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 20:03

آقای کیانوش منظورت از میانبر چیه ؟
طرف که با 450 با سه کنفرانسی میره سرکلاس روزانه میشینه میانبر نیس؟

مهفام سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 18:48

سلام آقای دکتر،
استاد یک سوال خیلی مهم! تو را خدا راهنماییم کنین!
وقتی توی آیین نامه دکتری بدون آزمون گفته شده حداکثر 2 سال از فارغ التحصیلی گذشته باشه، ورودی کارشناسی ارشد سال 90 که در تاریخ 92/6/31 فارغ التحصیل شده، شامل آیین نامه میشه؟

سلام. بله شامل میشود.

phd دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 21:11

با سلام و احترام
جناب آقای دکتر، خواهشمندم جواب بنده را بدهید.
در اطلاعیه ای که دانشگاه امیرکبیر منتشر کرده شرط معدل کارشناسی را نگذاشته، معدل کارشناسی من زیر 16 است ولی رزومه خوبی دارم. می خواستم بدانم آیا امکان شرکت در مصاحبه (در حالی که دانشگاه شرط معدل کارشناسی را به عنوان شرط ذکر نکرده) واقعا وجود دارد؟ و پای بنده به مصاحبه می رسد یا نه؟ می خواهم تکلیفم را بدانم که اگر پاسخ منفی است برای کنکور بخوانم. خواهش می کنم پاسخ دهید.
پیشاپیش از پاسخ شما متشکرم

سلام. از امیرکبیر سوال کنید.

کیانوش یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 21:59

اقای یونس اون خیلیها که ارزوی تحصیل تو تربیت مدرس رو دارن میتونن مثل بقیه که شرایط ندارن از طریق ازمون دکتر ی اقدام کنن دوستان توقع دارن ایین نامه طوری تغییر کنه تا شرایطش به این دوستان بخوره فقط به خاطر اینکه به خودشان نمیخواهند زحمت و سختی ازمون دادن را بدهند و دنبال راه میان بر هستند.

صنم یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 14:10

جناب اقای دکتر شما در حق ما خیلی لطف داشتید اما من به دانشگاه تربیت مدرس حضوری سر زدنم می گویند ما دانشگاه برتر هستیم و نمره زبان برای ما همان 70 است و ایین نامه جدید استعداد درخشان را اجرا نمی کنیم. تو رو خدا حق من و امثال من را احقاق نمایید ما جز خدا و شما کسی را نداریم که صدامونو بشنوه

یونس یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 00:03

از پاسخ گویی شما استاد مهربان سپاسگذارم.
استاد درس خوندن در دوره دکتری تو دانشگاه تربیت مدرس ارزوی خیلیاس. لذا پیگیری و عنداللزوم اجبار دانشگاه تربیت مدرس برای اصلاح فراخوان رو از شما استاد مهربان و دلسوز تقاضا دارم.
خواهش میکنم پیگیری کنید

احسان ا شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 23:51

سلام.
خدایی فدایی داری.
خواهشمندم پیگیری کنید تا دانشگاه تربیت مدرس هم نسبت به انتشار اصلاحیه اقدام کنه

یونس شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 19:51

استاد خاهش میکنم پیگیری کنید تا دانگاه تربیت مدرس هم مث دانشگاههای دیگه (علامه- قم- مازندران- قزوین و سمنان) نسبت به اصلاح فراخوان خود اقدام کنند.
اجازه ندید که فرصت تحصیل تو دانشگاه تربیت مدرس که ارزوی خیلی هاس با اعمال سلیقه از بین بره.
خاهش میکنم.

باسلام. امروز از رییس محترم دانشگاه علامه طباطبایی پرسیدم گفتند فراخوان را اصلاح کردند. امیدوارم همه دانشگاه ها خودشان را با آیین نامه انطباق دهند. معهذا دانشگاه ها اختیار دارند برای حفظ و ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی خود، شرایط اختصاصی اعلان کنند. در هر صورت پیگیری میکنم.

فروزان شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 13:15

آقای دکتر نوه ابراهیم
آیا این عدالت است که معدل ها حتی در آزمون دکتری هم ضریب نمیخورد؟ آیا معدل دانشگاه تهران با آن همه سختگیری بیش از اندازه با معدل یک دانشگاه آزاد شهری کوچک برابر است؟ خودتان که می دانید اصلا نصف بیشتر اساتید این دانشگاه های آزاد هم درجه phd ندارند به نظرتان این عدالت است؟ به سنجش اعتراض دادیم میگویند با دفتر گسترش وزارت علوم تماس بگیرید به وزارت علوم زنگ میزنیم میگویند باید با سنجش تماس بگیرید. آخه این چه وضعشه استاد؟ بدبخت دانشجو که نمیدونه کجا پیگیری کنه. متاسفم برای کل زیر مجموعه وزارت علوم. سال به سال بدتر از پارساله

س شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 12:03

با عرض سلام و احترام
آقای دکتر میشه خواهش کنم لطفا در مورد دانشگاه شاهد رسیدگی بفرمایید که طبق آیین نامه برا مدرک زبان مهلت بدن؟ بعضی از دانشگاه های تهران با رسیدگی شما تجدیدنظر کردند
بینهایت ممنونم
همه بعد خدا چشم امیدمون به شماست

رییسی شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 00:46

سلام آقای دکتر...
افسردگی گرفتم از نوع فورانی...
رفتم با مدیر گروه صحبت کردم میگه حالا که معدل دست ماست واسه ارشد بالای 18 واسه کارشناسی بالای 17....خداییش انصافه به نظرتون؟
فقط دلم گرفته بود خواستم با یکی که حرفمو میفهمه درد و دل کنم که دوباره اومدم مزاحم وقت شما شدم

دانشجوی دکتری دوشنبه 10 فروردین 1394 ساعت 12:44

اقای دکتر شما فرمودید به پردیسی ها دید بد نداشته باشیم، چون اگه ظرفیت روزانه بیشتر باشه، شاید قبول بشن! اما من این حرف شما رو قبول ندارم! به دو دلیل! اولا چرا باید ظرفیت روزانه بیشتر بشه؟ این همه دکتر برای چی؟ دوما چرا فکر میکنید دقیقا بچه های پردیس، بعد از بچه های روزانه هستند؟ خیلی ها توانایی پرداخت هزینه سنگین تحصیل در دوره شبانه و پردیس رو ندارن و بنابراین غلیرعم رتبه نسبتا خوب سال (ها) پشت کنکور میمونن تا روزانه قبول بشن، اما پردیس یا شبانه نمیرن! این بین کسانی که پول دارن اما رتبه به مراتب بدتری دارن، میان میشن دانشجوی دکتری! اقا دکتر، بررسی کامل انجام بدید لطفا و رتبه بچه های پردیس و شبانه رو بررسی کنید!

باسلام. به نقطه نظر شما احترام میگذارم. ممنون از نظر.

دوست چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 14:10

جناب آقای دکتر
با سلام و شادباش به مناسبت بهار و آرزوی سالی خوب برای شما
یک سوال بسیار مهم از حضرتعالی دارم و آن اینکه چرا دانشگاهها از طریق استعدادهای درخشان فقط مدارک افرادی را بررسی میکنند که حداکثر طی دو سال اخیر فارغ التحصیل شده اند؟ اگر این شرط برداشته شود چه ایرادی وارد خواهد بود؟ بسیاری از افرادی که به مراتب توانایی های برجسته ای داشته و بعضا تجربه تدریس در دانشگاه های کوچک و مشارکت در امور تحقیقاتی را نیز در سال های پس از فراغت از تحصیل به تجربیات قبلی افزوده اند، با این شرط از دایره انتخاب بیرون می مانند. منطق این شرط چه بوده است؟ آیا این شرط که کاملا هم غیر علمی است، با عدالت آموزشی منافاتی ندارد؟ پر واضح است که بررسی مدارک این افراد به منزله قبولی و پذیرش آنان نیست ولی حتی مدارک این افراد اجازه بررسی شدن هم نمی یابد. شما واقفید که در حال حاضر تمامی دانشگاه های معتبر و نامعتبر جهان از طریق بررسی مدارک علمی دانشجویان دکتری خود را انتخاب می کنند ولی تصور نمی کنم دانشگاهی وجود داشته باشد که در آن چنین شرطی وجود داشته باشد و زمان فارغ التحصیل شدن داوطلب شرط بررسی مدارک او قرار گیرد. حتی در داخل کشور، دانشگاه آزاد هم این شرط را حذف کرده است. لطفا در مورد مبنا و منطق این شرط مطلبی درج بفرمایید و یا با ارسال نامه ای به دانشگاه های بزرگ کشور اقدامی برای رفع این شرط صورت دهید. مطمئنا داوطلبین با کیفیت تری برای ارسال مدارک اقدام خواهند کرد و از سوی دیگر دست دانشگاه ها هم برای انتخاب افراد باز تر خواهد بود. با این اقدام، مشکل بسیاری از افراد که از قضا تمامی شرایط علمی را نیز به بهترین نحو دارا می باشند، بر طرف خواهد شد.
پیشاپیش از توجه شما بسیار ممنونم.

سلام. مطابق آیین نامه دارن عمل میکنن.

s شنبه 1 فروردین 1394 ساعت 22:39

سلام و درود
آقای دکتر خسته نباشید. ببخشید که خیلی اذیتتون میکنیم. چرا دانشگاه ها آیین نامه رو اجرا نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟ دانشگاه شاهد هم که قبل مصاحبه نمره زبان میخواهد!!!!!!!! تو رو خدا رسیدگی کنید. آقای دکتر تو رو خدا الزام اجرای آیین نامه جدید رو برای دانشگاه ها اجباری کنید اینقدر سلیقه ای عمل نشه

محمدزاده جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 18:35

آقای دکتر پردیسی های رودی ما شش نفر بودن پایاننامه همه اونا رو هم کلاسی من پولی انجام داد و با درجه عالی دفاع کردن و هرکدوم یکی و دوتا مقاله از پایاننامه دادن
من نمی دونم این چه علمیه و اینا چه باسوادهایی هستن
جدا ازون منبع درامد هم اتاقیم انجام پروژه های پردیسیا بود

حسن پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 08:31

سلام آقای دکتر
اون روز گفتید آیین نامه ی حذف نمره ی مردودی به امضا رسیده و تو وبلاگتون بارگذاری می کنید؟
چرا هنوز خبری نشده؟؟؟؟؟؟؟

مرتضی پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 08:11

سلام
حذف کلمه پردیس ظلم اشکاری در حق دانشجویان روزانه هست اقا ی دکتر دوستانی که پردیس میرن با کمترین دانشی صرفا به خاطر داشتن پول میتونن پردیس برن واقعا یکی از بزرگترین اشتباهات اموزش عالی راه انداختن پردیس ها بود واقعا مگر همه باید تو این کشور دکتر شوند؟؟؟راه اندازی پردیس مصادف شد با بیکار شدن دانشجویان دکتری دانشجویان پردیس اکثرا شغل های خوبی داشته وصرفا لنگ کلمه دکتر پیشوند اسمشان هستند دکتر لطفا مثل قضیه استعداد به خاطر کامنت گذاری تصمیم نگیرید من به شخصه اگر اسم پردیس حذف بشه از دانشگاه فعلیمم انصراف میدم چون دیگه هیچ ارزشی نداره این مدارک یکی پول داره میاد همون مدرک تورو میگیره

مجید عباسی پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 06:31

دوست عزیز سلام
شما فکر کردید اگر با پول تونستید مدرک بخرید با پول می توانید اعتبار علمی بخرید
شما اگر با سواد بودین این همه پول زبون بسته رو بابت مدرک پدریس نمی دادین.
بی شک افراد لایق تری از شما وجود دارند که دانشگاه تشخیص داده اونا رو به شما اولویت بده.
اگر فرضا یه دانشگاه دولتی به شما اجازه تدریس بده ، آیا جلسه اول خودتون رو معرفی می کنین مگین که من در پردیس پولی درس خوندم ؟
آیا دانشجویان از چنین مدرسینی استقبال می کنند؟
و هزاران سوا دیگه ....
به نظر من شما بهتره به دنبال کار دیگه ای باشین و کار رو بسپرین به کاردان.

آقا مجید عزیز. با منطق دیگری نگاه کنید. اگر ظرفیت دوره های روزانه بیشتر بشود چه بسا که همین پردیسی ها هم روزانه قبول بشن. دانشگاه های دولتی فقط 16 درصد از کل دانشجویان را پوشش داده اند. مابقی تا 4/5 میلیون در نظام پولی دارن تحصیل میکنند و بسیاری از همین ها وارد نظام اجتماعی و اقتصادی کشور می شوند. پس خیلی نباید به پردیسی ها بدبین باشید.

پویا پیرملکی پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 01:50

با سلام

دوست عزیز بسیار منطقی است به کسی که پردیس قبول شده مدرک پردیس داده شود. !!! دلیلی ندارد که این موضوع در مدرک تحصیلی پنهان بماند .
این موضوع که برخی از دانشگاه ها این مدرک را معتبر نمی دانند موضوعی جداگانه است . ضمن اینکه شما می توانید با رزومه قوی ، توان علمی خودتان را ثابت کنید و نیازی به اثبات این امر از طریق نوع مدرک تحصیلی نداشته باشید .
باشد که روزی اشتیاق تولید علم جای مدرک گرایی رابگیرد.
به امید ان روز.

احسان پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 01:26

سلام اقای دکتر
من فکر می کنم حذف اسم پردیس ظلم در حق کسایی هست که علی رغم استعداد اما بخاطر نداشتن پول نمی تونن برن پردیس.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.