بدون کنکور دکترا

شنبه 23 اسفند 1393 @ 01:43 ب.ظ
با عرض سلام و احترام
استاد گرامی بنده یک سوال مهمی از حضرتعالی داشتم.
بنده در سال 1390 در یک از دانشگاه های غیرانتفاعی کارشناسی ارشدم را گذراندم و در سال 1392 فارغ التحصیل شدم در حال حاضر 18 تا مقاله علمی و پژوهشی دارم که 6 تا از ان حاصل از پایان نامه ام است معدلم هم 19 است. سابقه تدریس هم دارم. چرا نباید در بدون کنکور دانشگاه های دولتی شرکت کردن ما ممنوع است. خواهشاً تجدید نظر بفرمایید در ایین نامه تا ما هم بتوانیم در بدون کنکور دولتی دانشگاه ها شرکت کنیم. پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی در این خصوص بی نهایت سپاسگزارم. و من الله توفیق
پاسخ: شما میتوانید درخواست خود را به یکی از دانشگاه های دولتی ارسال نمایید. ممنوعیتی وجود ندارد.

نظرات 7 + ارسال نظر
ناامید شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 20:14

سلام اقای دکتر.
آقای دکتر من حدود 3 ساله که دارم برای دکتری تلاش میکنم ولی به نتیجه نمیرسم..
سال اول که درحین تحصیل بودم بدون داشتن مقاله میتونستم دانشگاه خودم قبول بشم ولی به دلیل یه قضای الهی نشد...پارسال برای استعداد درخشان اقدام کردم و در مصاحبه یکی از دانشگاه های شهرستان قبول شدم ولی از شانس بدم به دلیل مقاله رد شدم...بعد یه دفعه بین این همه آیین نامه متاسفانه از بخت بد من آیین نامه استعداد درخشان تغییر کرد و بندهای معدل بهش اضافه شد که نه معدل کارشناسیم و نه معدل ارشدم باوجود رتبه اول بودنم بهش میخورد....تصمیم گرفتم برای کننکور بخونم و واقعا هم خوندم، ولی متاسفانه چه کنم که خدا نخواست نتیجه بگیرم؟.
الآن هم خسته از همه جا و همه کس گفتم آخرین راه رو امتحان کنم شاید خدا بخوادو دوباره شانسمو از طریق بدون آزمون امتحان کنم، و تصمیم گرفتم به شما بگم...
آقای دکتر، من به دلایلی نتونستم سال اول و دوم کارشناسی درس بخونم بعدش به خدا هرچی میخوندم دیگه نتونستم معدلمو ببرم بالا، مشکل من نبود فقط، همه همکلاسیام معدلشون پایین بود و نمیتونستیم از امتحانات اساتید با نمره خوب پاس بشیم رنج کلاس همیشه بین 13-14 بود...دیدم فایده ای نداره، تصمیم گرفتم برم ارشد تا یه جوری بتونم ننگ معدلمو پاک کنم، به خدایی که همه میپرستین تمام تلاشمو کردم از همه چی خودمو محروم کردم تا شدم رتبه اول رشته مون خیلی خوشحال شدم چون فکر میکردم دیگه تموم شد دیگه هیشکی نمیگه معدل لیسانست چند بوده همه همین رشدو میبینن که متاسفانه اینطور نبود و مثل اینکه باید تا آخر عمر ننگ معدل کارشناسیمو یدک بکشم...آقای دکتر بقرآن یه کم داره به من و امسال من ظلم میشه...آخه نه دانشگاه های کشور، نه رشته ها و نه نحوه نمره دادن اساتید یکسانه که بند معدل اضافه بشه به پذیرش بدون آزمون دکتری...معدل کارشناسی قطعا یک بار به درد اونایی که میخوان پذیرش در مقطع ارشد بشن میخوره چرا دوباره باید توی دکترا هم مطرح بشه؟ من الآن رتبه اول رشته مون توی ارشد هستم ولی معدلم بدون پایان نامه به 17 نمیرسه، این یعنی ضعف من یا ضعف دانشگای من که رتبه اولش معدلش به 17 نمیرسه؟؟ به نظرتون وقتی امتحانات اساتید و از همه مهم تر تصحیح اوراق توسط اساتید این امکانو ایجاد نمیکنه که بالای 16 بگیری اگرچه تمام شب و روز درس خوندی و شدی یه تیکه پوست و استخون واقعا درسته که نتونه پیشرفت کنه؟؟ پس چرا میگن جلوی خروج نخبگانو بگیریم؟؟ من چندین نوآوری توی پایان نامم داشتم که دارم ثبتشون میکنم، مقالاتمو فرستادم برای ژورنال هایی با ایمپکت 5 چون نوآوریم قابل تحسین بود، ولی الآن نمیتونم توی کشور خودم برای ادامه تحصیل اقدام کنم...مطمئن باشین خیلی راحت من و امسال من میتونن اپلای بهترین دانشگا ها رو بگیرن و برن، ولی من مال این خاک و بومم، اگر بخوام به چیزی برسم که به درد دنیا بخوره میخوام اول تقدیمش کنم به کشور خودم بعد وارد دنیا بشه..چرا باید ماهارو دور بندازین بخاطر مشکلاتی که داشتیم و نتونستیم توی 2 سال اول کارشناسی درس بخونیم؟؟؟ دکتری یعنی پژوهش نه معدل...همونطور که در آزمون هم 30% رو اختصاص به درس خوندن دادین و 70% رو به پژوهش..پس چرا بدون کنکور رو روش تجدید نظر کلی نمیکنین؟
خواهش میکنم یه کاری بکنین آقای دکتر خواهش میکنم به دانشگاه ها اعلام کنین که توی معدل کارشناسی و ارشد به جد تجدیدنظر کنن، چه میشد اگر توی بند معدل ارشد مینوشتین" رتبه های ممتاز دانشگاه ها یا افرادی که معدلشون 17 است" بخدا اینطوری عادلانه تره..هم ما میتونیم وارد صحنه رقابت بشیم و هم افرادی با معدل بالا...
تو رو خدا به این نوشته های ما هم توجه کنین آقای دکتر..بعد از خدا امیدمون به شماست.
ممنوم

سلام. براتون آرزوی توفیق دارم. باید بیشتر تلاش کنید انشاالله از طریق آزمون دکتری.

دانشحوی خسته شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 20:35

اقای دکتر سلام و خسته نباشیدسال نو مبارک لطفا جواب دهید من در دوره لیسانس معدلم 14/56 شده دردانشگاه پیام نور ولی در ارشد 18/30 شدم بدون پایان نامه خواهش مینم کمکم کنیدیعنی نمی تونم در ازمون بدون دکتری شرکت کنم و رشته من فقط دانشگاه علامه داره؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام. باعرض معذرت، مطابق آیین نامه: خیر.

با عرض سلام و احترام جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 20:27

با عرض سلام و احترام و تبریک سال نو خدمت استاد بزرگوار
آقای دکتر دانشگاه شاهد بند مدرک زبان رو برا مصاحبه الزامی دانسته. خواهش میکنم رسیدگی فرمایید
با تشکر

مهدی جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 12:10

سلام.. نه آقای دکتر اینا رزومه من نیست، منظورم این بود که برای اینکه کسی 70 امتیاز رو بیاره ، تقریبا باید همه اینا رو داشته باشه! چون شرط لازمه!
حالا تو این شرایط چجوری دانشجویی که چند ماهه فارغ التحصیل شده میتونه اینارو داشته باشه؟
آقای دکتر خیلی از بچه ها همه شرایط رو دارن بجز کسب حداقل 70 امتیاز از امتیازات جدول آیین نامه ، تکلیف چیه؟؟

ضمنا سال نو رو به شما و به همه دوستان تبریک میگم

محمد پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 22:19

جناب دکتر؛ مدافع حقوق دانشجو
با سلام
پیشاپیش سال جدید را به شما و خانواده محترمتان تبریک می گویم.

تنها پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 10:19

زکیه خانم سلام
لطفا لینک مربوط به آیین نامه رو هم بذارید . من تو سایت دانشگاه تربیت مدرس نتونستن این قسمت رو پیدا کنم
اگر پیام رو دکتر نشون دادن لطفا برید تو سایتphdtest.ir قسمت استعداد درخشان بذارید.
ممنون

حتما دانشگاه ها بعد از عید نوروز آیین نامه را روی سایت خودشون خواهند گذاشت.

زکیه چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 14:13

پدر مهربانم
سلام خسته نباشید
قبلا در جواب یکی از دوستان نوشته بودید دانشگاه تربیت مدرس هم باید ایین نامه را اجرا کنه من هر روز چک می کنم امروز در اخرین للحظه روزهای سال، تربیت مدرس نمره زبان را 70 اعلام کرده و گذاشته رو سایت. من کلی درس خوندم رتبه یک شدم با کلی کارهای پژوهشی نمره زبانم هم از ایین نامه جدید بیشتره اما با این کار تتربیت مدرس ،من تمام امکانم را از دست می دهم مثل همیشیه مهربانانه پیگیری کنید بگید طبق ایین نامه جدید و عادلانه رفتار کنند
ممنون پدر خوبم منو کمک کنید تمام انگیزه همام از بین رفته دیگه امیدی ندارم اول خدا بعد شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.