حقوق دانشجو

مایلم آیین نامه ای برای حفظ حقوق دانشجو تنظیم کنم. البته میدانم که همکاران عزیز من در دانشگاه ها همگی به حقوق دانشجو واقف اند. اما برای حقوق دانشجو آیین نامه نداریم. لطفا هم فکری کنید و ابعاد مختلف حقوق خودتان را بازگو کنید.

نظرات 42 + ارسال نظر
زهرا شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 23:46

با سلام و احترام
استاد بنده چندسال متوالی عضو استعداد درخشان بودم و هم اکنون فارغ التحصیل شده ام برای اینکه در آینده بتوانم از مدرکی در خصوص اینکه عضو این دفتر بوده ام استفاده کنم چه نامه ای را باید درخواست دهم؟
با تشکر

سلام. از دانشگاه نامه بگیرید.

زهرا شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 23:40

با سلام و احترام
استاد نفرات یک تا سوم کنکور دکترا در آینده امتیازی برای استخدامی دارند؟

سلام. بستگی به محل استخدام داره. شاید براشون مهم باشه. آیین نامه ای در این خصوص وجود نداره و نمیتوان در این خصوص قانون وضع کرد.

آرشام یکشنبه 9 فروردین 1394 ساعت 11:16

سلام

اساتید محترم باید ملزم باشند در ابتدای ترم بارم بندی دقیق ارایه و در جلسه ی بخش تصویب کنند و این بارم بندی توسط یک هیءت از اساتید غیر قابل بررسی باشد . مثلا دانشجویی که ادعا دارد استاد نمره ی بسیار کمی روی برگه یا برای حل تمرین و... برایش لحاظ کرده بتواند کار را از طریق هیءت اساتید پیگیری کند .

ممنون

سینا یکشنبه 2 فروردین 1394 ساعت 01:37

سلام

چند مورد که بهش برخوردم رو عرض میکنم:
۱- بهره‌مندی از اساتید خوب. الان هر درس توسط یه استاد ارائه میشه و آدم مجبوره با همون استاد چه خوب و چه بد درس رو بگذرونه. یا حتی شده چیدمان درسها رو طوری عوض کنن که مجبور بشید با فلان استاد درس بردارید که کلاسش حذف نشه!!!
۲- وجود تنوع درسی مخصوصاً با تغییرات جدیدی که در سرفصل دوره کارشناسی به وجود اومده. زمان ما ۵ درس اختیاری داشتیم ولی در کل ۴ تا درس اختیاری ارائه میشد!!! از دانشگاه و دانشکده‌های دیگه هم اجازه هر درسی رو نمیدادن. بیشتر میخواستن یه سری درسهای خاص هرچند بی‌ربط رو به آدم قالب کنن
۳- وجود آزمایشگاه‌های تخصصی مجهز
۴- وجود امکانات اولیه مثل سالن مطالعه، اینترنت، سایت کامپیوتری

۵- پژوهانه در مقطع کارشناسی ارشد. البته فکر کنم الان باشه اما من که تا حالا نشنیدم کسی گرفته باشه.
۶- جلوگیری از اسراف‌های موقع دفاع. مثل نسخه‌های اولیه و نهایی چاپی که بعدش به سطل آشغال هدایت میشه و هزینه‌های گزاف پذیرایی. الان به طور معمول یه پایان‌نامه ۵ سری چاپ میشه و هزینه پذیرایی معمولی حدود ۵۰ تومن هست.
۷- برخورد با داورهایی که پایان‌نامه‌ها را نمی‌خوانند!!!
۸- برخورد با اساتید راهنمایی که فقط اسمشان در پایان‌نامه هست.

محمدجواد پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 09:15

24.دانشجو حق دارد هر دانشگاهی را که انتخاب کرد حداقل امکانات خوابگاهی و رفاهی رو براش فراهم کند:
در دفترچه انتخاب رشته کنکور های سازمان سنجش در صفحاتی که امکانات دانشگاهها رو نوشته 95 درصد دانشگاه ها نوشته عدم امکانات رفاهی یا خوابگاه!!!

برای مملکتی که روزی فقط حداقل 4000000 بشکه نفت فروش میکنه خجالت آوره که هنوز دانشجویانش به دلیل عدم وجود خوابگاه نتونن اون دانشگاه رو انتخاب کنند.
من خودم سال 88 گرفتار این موضوع شدم.کنکور دادم دامپزشکی و حسابداری دانشگاه سمنان قبول شدم.رفتم پیش رئیسشون آقای دکتر خیرخواه.ولی خیر ما رو نخواست!!!!!!
با لحن تندی بهم گقت ما برای دانشجویان استان خودمون یعنی سمنانی هم خوابگاه نداریم چه برسه به شما که از اصفهان اومدی!!!
مجبور شدم قید دانشگاه دولتی رو بزنم آخرش برم دانشگاه پیام زور شهر خودمون!!!
دانشگاه سمنان رو هم انتخاب کرده بودم چون طبق مشاوره گفتند فقط این دانشگاه قبول میشوم.
حالا اینقدر برای کنکور خودمونو به در و دیوار میزنیم.بعد وزارت علوم محترم لیست امکانات دانشگاههاشو چاپ میکنه.به جای اینکه از مزیت هر دانشگاه نسبت به دانشگاه دیگر بگه،همش رو مینویسه عدم خوابگاه و امکانات تا کمتر سرش شلوغ بشه!!!!!

درسخوان بیکار چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 22:35

اقای دکتر لطفا مسئله داوطلبین دکتری رشته سازه رو هم پیگیری کنید. کس دیگه ای رو نداریم که بخواهیم برامون این کار رو بکنن.
همونطور که می دونید استفاده از ماشین حساب تو کنکور دکتری مجاز نیست. ولی امسال سوالات کنکور دکتری رشته سازه طوری طرح شده بود که صد در صد نیازمند ماشین حساب بود، انگار که به طراح سوال اطلاع داده نشده بود. این مسله در حدی بود که داوطلبین سازه کل وقت آزمون رو به جای انعکاس توان علمی خودشون صرف عملیات ریاضی بی سر و ته کردند. و به هیچ وجه فرقی بین کسی که بلد بود و خونده بود و کسی که بلد نبود وجود نداشت.
تا کی باید به خاطر این برنامه ریزی های غیر منطقی قربانی بشیم

محمدجواد چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 12:09

23.دانشجو اگر قرار است با کنکور و آزمون وارد دانشگاه شود لااقل محیطی که در آن کنکور می دهد محیطی آرام و عاری از تنش باشه:امسال من در کنکور ارشد محل آزمونم دانشگاه صنعتی اصفهان دانشکده کشاورزی طبقه 4 بود.از مسافت 130 کیلومتری از شهر ما و خستگی راه که بگذریم هر چی فکر میکنم نمی تونم اون بالگردی که درست در لحظه ی کنکور دادن ما و دقیقا بالای سر ما مانور می داد و سروصدای زیادش تمرکز ما رو بهم ریخت رو فراموش کنم.چطور اینقدر بی نظمی و عدم هماهنگی !!!!!
من امسال طبق خود دفترچه ثبت نام اولیه محل حوزه امتحانی رو نایین انتخاب کردم ولی منو فرستادند 130 کیلومتر دورتر!!!!!

مرتضی سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 11:50

حق دانشجو اینه که بدونه وقتی کنکور شرکت میکنه با چه کلیدی سوالاش تصحیح میشه امسال سازمان سنجش کلید اولیه برای درس استعداد و زبان اعلام نکرده لطفا پیگیری کنید علت اعلام شدن کلید اولیه دروس استعداد و زبان چه بوده همه نگرانن لطفا فقط به فکر استعداد و بدون ازمونا نباشید کسایی که ازمونم میدن ادمن این تخلفهای سنجش رو جلوشو بگیرین دیروز کلید تخصصی رو زدن ولی کلید استعدادو زبان اعلام نکردن

ناشناس یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 23:11 http://www.mis.epage.ir

سلام و درود بر آقای دکتر نوه ابراهیم عزیز
یکی از حقوق دانشجویان در مقطع دکتری ، برخورداری از استادان حرفه ای می باشد.
این موضوع لزوم و اهمیت توجه به مولفه های جذب اعضا هیئت علمی و همچنین بهبود و توسعه آنان را گوش زد می کند.
ارادتمند
مجیدصادقی
دانشجوی مقطع دکتری مدیریت آموزش عالی

دانشجو شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 23:14

با سلام و عرض ادب
1-چرا سرنوشت یک انسان باید با یک امتحان چندساعته که اون هم فقط به شکل تستی و یکبار در سال برگزار میشه باید تعیین بشه؟؟؟؟ آیا عادلانه نیست که این امتحان بصورت تستی-تشریحی باشه تا تمام افراد (چه کسانی که مهارت تست زنی بالا دارند و چه کسانی که قابلیت بالایی در تشریح دارند) بدون نادیده گرفته شدن حقشان بتوانند توانایی هایشان را بروز دهند؟
2-برای دانشجویی که بعنوان دانشجوی دکترا وارد یک دانشگاه میشود حق انتخاب موضوع و استاد راهنما وجود داشته باشد، متاسفانه در برخی دانشگاه ها اساتید از قبل مشخص اند و هیچ حق انتخابی وجود ندارد. و گاها یک فرد ناگزیر است چندسال از عمرش را با شخصی یا روی موضوعی کار کند که اصلا علاقه ای به آن ندارد.
3- برای دانشجویان دکترا حقوق و مزایایی جهت تامین معاش و همچنین هزینه بالای پایان نامه (خصوصا در برخی رشته ها) درنظر گرفته شود.
4- شرایطی درنظر گرفته شود تا برای دانشجویان خصوصا در مقطع تحصیلات تکمیلی جایگاه و منزلتی درخور شان در میان کارکنان دانشگاه درنظر گرفته شود. گاها دیده میشود که افرادی در سطح کارمند یا کارشناسان آزمایشگاهی و حتی بعضا نیروهای خدماتی و ... (که متاسفانه براساس روابط فامیلی به این جایگاها دست یافته اند و سواد و تخصص مرتبط با موقعیتشان را ندارند) اصلا رفتار درخور شان دانشجویان را از خود نشان نمیدهند، و در زمان انجام وظیفه و ارائه خدمت به دانشجویان به چشم معظل اجتماعی و عامل برهم زننده آرامش خود نگاه میکنند، گویی بابت انجام کار خود حقوقی دریافت نمیکنند!!!!!
5- از حجم کاغذ بازی ها در زمان دفاع و فارغ التحصیلی و ... کاسته شود. پس فایده سیستم اتوماسیون اداری چیست؟
6- به دانشجویان حق اظهار نظر آزاد در برابر تغییرات و تصمیماتی که برای این قشر گرفته میشود و همینطور اعتراض به حذف حقوق و امتیازات و ...شان داده شود. کاهش بودجه دانشگاهها باعث افزایش فشار بر دانشجویان به شکل افزایش هزینه بهره مندی از خدمات و... نشود یا حداقل بر این قضیه نظارتی وجود داشته باشد.
8- داوطلبان یا دانشجویان دکترا که عمدتا هم بیکار و فاقد درآمدند میبایست جهت شرکت در گارگاه ها و همایش ها یا مثلا مصاحبه دانشگاه ها، علاوه بر صرف هزینه های بالای رفت و آمد، هزینه های گزافی را که بدون نظارت هم تعیین میشوند بپردازد و اصلا مهم نیست که این هزینه ها از کجا باید تامین شود و متعاقبا کسانی که توان پرداخت و تامین این هزینه ها را نداشته باشند احتمالا میبایست از ادامه تحصیل صرف نظر کنند!!!!!!

بزرگترین دغدغه شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 14:43

استاد عزیز
در محیط دانشگاه به دلیل فرهنگ بالای اساتید گرامی و دانشجویان به نظر من کمتر پیش می آید که حقی زیر پا گذتشته شود. اما مشکل بزرگ جامعه ما نحوه برخورد و در واقع حقوق فارغ التحصیلان دانشگاهی است که در جامعه هرگز رفتار درستی با آنها نمی‎شود. ادامه تحصیل که هم اکنون دوستان بزرگترین دغدغه خود به حساب می آوردند در برابر دغدغه کار و ساختن زندگی در این جامعه به خصوص پس از گذراندن 22 سال پی در پی درس خواندن و رسیدن به مقطع دکتری به مراتب بیشتر از هر چیز دیگری است.
ببخشید که این متن رو نوشتم. چون اصلا به سوال شما ربطی نداشت استاد. اما راستش این حرفا خیلی وقت بود که تو دلم مونده بود

محمد جواد جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 20:26

سلام آقای دکتر نوه ابراهیم
همین الان ایمیلی برای جنابعالی فرستادم.خوشحال میشم مطالعه بفرمایید

مهدی فرضیان جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 05:50

با عرض سلام و تشکر بخاطر زحماتتون
حقوق نادیده گرفته شده ی دانشجوها که زیاده ولی چیزی که این روزها خودم درگیرشم تاثیر هفتاد درصدی مصاحبه کنکور دکتری است
چندین ماه درس میخونیم که رتبه خوب بیاریم و دعوت به مصاحبه بشیم بعد استادا رسما نور چشمیار رو پذیریش میکنن چون هفتاد درصد قدرت دارن
اگه قرار به انتخاب اوناس چرا چند ماه برای کنکور خوندیم اگه برای کنکور خوندیم چرا فقط سی درصد اهمیت داره
اگه دانشگاه جدید بخوایم بریم که اونا شاگردای خودشون رو پذیریش میکنن اگه داشگاه خودمون بریم که با پیش زمینه برخورد میکنن
ببخشید اصلا من دانشجوی بد،آیا حق ادامه تحصیل ندارم؟
میدونم الان میگید خیلی بدبینم اما اهمیت این موضوع وقتی روشن میشه که بدونید تمام سرنوشت ما وابسته به این کنکوره ،تمام این چندین سالی که برای درس خوندن وقت و هزینه کردیم و چه بسا موقعیت های مختلفی رو از دست دایدم...
نمیدونم وقت میکنید این مطالب رو بخونید یا نه ،باز خدا خیرتون بده اینجا رو راه انداختین که حدالقل بتونیم حرف دلمون رو بزنیم (هرچند اگه خونده نشه)،هر وقت میام اینجا نا خودآگاه یاد این جمله می افتم:
"ای که دستت میرسد کاری بکن"
ما که دستمون بجایی بند نیست و جز شما نمتونیم با مسولین ویاحتی اساتید ساده دانشگاه در ارتباط باشیم
امیدمون اول بخداست بعدا شما

مهدی پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 ساعت 11:02

سلام آقای دکتر.
یکی از مهمترین چیزهایی که برای دانشجویان پسر تحصیلات تکمیلی به ویژه مقطع دکترا یک دغدغه هست و مسولین چندان نظری به اون ندارند، اشتغال و بهتره بگم کسب درآمد است. جوان پسری که به سن 26 و بالاتر رسیده باید منبع درآمد داشته باشد تا در این سن وابسته به خانواده نباشد و علاوه بر این بتواند تشکیل خانواده بدهد! اما اصلا سازوکاریی برای این موضوع اندیشیده نشده است و دوانشجویان در این سن بخاطر اینکه به هرعلتی (مثل نبودن فرصت، مخالفت دانشگاه و اساتید! ، نبود کار و...) قادر به کسب درآمد نیستند و با مشکلات ناشی از آن (که دانشجویان پسر به این مشکلات واقفند!!) رو به رو هستند.
لطفا این موضوع را نیز در نظر بگیرید

محمد جواد چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 18:14

21.دانشجو حق دارد استاد سالم و عاقل داشته باشد:
عقل سالم در بدن سالم است ولی شاهدیم تعدادی از اساتید دانشگاه ناسالمند یعنی یا معتاد به مواد مخدرند و یا بعضا موجی هستند و اساتیدی که این چنین هستند تاثیر زیادی در دانشجویان و نمرات آنان دارد.با یک حمله عصبی یا لحظه خماری شروع به پرخاشگری به دانشجو میکنند .اصلا روی صحبت هایشان نیز نمیشود حساب کرد چون ممکن است در توهم صحبت کنند.و یا اکثرا کسل خسته هستند و نیمی از وقت کلاس را در حال چرت زدن هستند.وزارت علوم باید هر از چندگاهی اساتید را چک کند و اگر معتاد شده یا مشکل روانی پیدا کرده اند که برای تدریسشان مشکل ایجاد میکند آنها را ترک و درمان دهد یا مانع تدریسشان شود.

نظری چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 16:23

سلام، خواهش میکنم راجع به طولانی بودن جواب نشریات چاره ای بیندیشید، من دانشجوی ارشد ادبیات فارسی هستم و پارسال مقاله ای نوشتم و برای یکی از مجله ها ارسال کردم و پول داوری رو از من گرفتن ولی هنوز جوابی ازشون دریافت نکردم، البته 99 درصد مجله ها همین وضعیت رو دارند. جالب اینجاست که حق نداریم مقالمون رو تا گرفتن جواب به مجله دیگه ای بفرستیم، چند ماه پیش هم 4 تا مقاله نوشتم و به بقیه مجله ها ارسال کردم ولی متأسفانه هنوز جوابی دریافت نکردم. اینقدر زمان طولانی شده که در مجلات دیگه میبینم که مقالاتی نزدیک به عنوان مقاله من چاپ شده، خواهش میکنم به وضعیت مجله ها رسیدگی کنید و حداکثر زمان پاسخگویی رو براشون در نظر بگیرید که حق امثال ما ضایع نشه، ممنون از لطفتون.

محمد جواد چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 10:48

سلام مجدد

20.عطف ماسبق حق دانشجویان اسبق: (به واج آرایی دقت کنید)
متاسفانه هر از چند گاهی آیین هایی تصویب میشود که موجب پایمال شدن حق دانسجویان میشود .بعد از چند سال که دانشجویان فارغ التحصیل می شوند دوباره آیین نامه را اصلاح میکنند ولی این اصلاح را عطف ماسبق نمی دهند!!!

جناب آقای دکتر شما از حق و حقوق صحبت میکنید ،آیا فارغ التحصیلان ورودی هایی که نمرات مردودی در معدل کلشان اثر گذاشت و بعضا دچار مشکلاتی مثل معلق شدن، استخدام نشدن و امریه نشدن و کم بودن رتبه کنکور ارشد شان شد حق ندارند معدلشان اصلاح شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سیما هدایتیان چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 00:16

سلام و تشکر
از حقوق دانشجویان این هست تمامی بخشنامه ها ی صادر شده شده را در سایت گلستان به صورت دسترسی راحت داشته باشند. تا بهتر تصمییم بگیرد. وبه حق و حقوق خود واقف باشند. تا به مشگل بر نخورنند.

محمد جواد سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 23:18

18.دانشجو حق دارد در طی دوران تحصیل با مفاهیم کارآفرینی،خلاقیت و نوآوری ،مدیریت زمان .... آشنا شود.یعنی در بدو ورود او به دانشگاه با او مثل یک کارآم.ز کارآفرین برخورد شود و در مدت تحصیل او تمام ابهامات و سوالات برای نحوه ی خلق ایده و ثروت و کارآفرینی برطرف گردد.
19.نباید سیستم سنجش و پذیرش دانشجو در کشور طوری باشد که اکثر افراد را بدون اطلاع از نوع و میزان استعدادشان در زمینه های مختلف علمی و فنی به انتخاب رشته هایی ناکارآمد که متاسفانه اغلب در رشته های علوم انسانی هستند کنند.
اکثر رشته های علوم انسانی با توجه به اینکه تعداد دانشجوبان آن ماشاالله کم هم نیستند از بازار کار جالبی برخوردار نیستند و برای جامعه هم چندان مفید نیستند.

20

دانشجوی ارشد پیام نور سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 18:48

با عرض سلام وخسته نباشید

بنده دانشجوی ارشد پیام نور هستم کمبود معدل دارم که به 14 برسه خواهشمند است ایین نامه حذف نمره مردودی از معدل کل ارشد هرچه سریع تر صادر نماییدتا بتوانیم فارغ ازتحصیل شویم. اجرکم عندالله
باتشکر فراوان .

محمد جواد سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 15:36

16.دانشجو حق دارد در طی چند سال عمر جوانی خود را که برای تحصیل در دانشگاه صرف میکند با علم و دانشی آشنا شود و تجربه کند که لااقل اگر آینده شغلی خوبی نداشت در زندگی به کارش آید.
متاسفانه 70 درصد مطالبی که یک دانشجو مثلا رشته حسابداری در 4 سال مطالعه میکند و پاس میشود هیچ زمانی به دردش نمیخورد و صرفا یک سری حفظیات یا مسائلی است که وقتی دانشجو وارد بازار کار میشود متوجه میشود که بسیاری از مطالبی هم که مطالعه کرده ناقص و یا کلا با واقعیت فرق دارد.
بعضی کتابها هم هستند که بیشتر به فسیل شباهت دارند تا کتاب!
17.دانشجو حق دارد همزمان با تحصیل در دانشگاه تجربه عملی هم کسب کند.الان مثلا یک دانشجوی حسابداری یا یک دانشجوی مهندسی نرم افزار در هیچ واحد درسی خود به طور عملی با نرم افزار حسابداری کارنمیکند یا یک زبان برنامه نویسی نرم افزاری را یاد نمی گیرد.

محمد جواد سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 15:24

15.بین میزان و نوع فعالیت دانشجویان تفاوت قائل شد: در اکثر دانشگاهها شاهدیم که اولویت حمایت و بیشترین حمایت از کارهای فعالیت فرهنگی مثل شعر و ادبیات و قصه و ... می باشد تا فعالیت های علمی پژوهشی.بیشترین بودجه را به یک سری فعالیت می شود که انگار دانشگاه را اجبار کرده باشند حتما تمام این بودجه را در فعالیت های کم فایده صرف کنند و وقتی نوبت که کار علمی و تحقیقاتی میرسد .......اصلا از روی مقایسه میزان و نوع جوایزی که برای فعالیت ها و مسابقات و تعداد برگزاری فرهنگی - ورزشی با علمی پژوهشی می شود پی برد که اولویت حمایت دانشگاهها به ترتیب:فرهنگی- فرهنگی -فرهنگی -ورزشی -فرهنگی و هنری- و باز فرهنگی و باز فرهنگی .............- و در آخر علمی است.
ادامه دارد............

رییسی سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 15:03

با سلام...
من حق یه دانشجو را با اتفاقی که واسه خودم افتاد براتون مینویسم دیگه این که چقدر درسته به نظر شما بستگی داره...
من و یکی از بچه ها توی معدل ارشد فقط همیشه یکی دو صدم با هم فرق داشتیم طوری که یکی از اساتید نمره میزد اون اول میشد یکی دیگه دیگه مثلا نمره میزد من
تا جایی که یه امتحان سخت داشتیم من شدم 19 خانوم بعد من شد 15.5 و این واسه من یه برد بود که با کلی شب بیداری به دست اومده بود بعد استاد محترمه اومد یه کار کلاسی داد به خانوم رغیب من و به ازای اون کار به اون 4 نمره اضافه کرد و اون با اختلاف این نیم نمره اونم یه درس سه واحدی شد شاگرد اول. منم تقاضای کار کلاسی کردم اما جوابشون این بود تو نمرت خوبه زشته یه دانشجوی ارشد نمره 20 بگیره، این حق من بود که پایمال شد طوری که قرار بود با مدرک ارشدم توی یه دانشگاه سطح پایین تر درس بدم اما اونا هم گفتن فقط به رتبه های 1 ارشد کلاس میدیم
یه ایین نامه ای باشه که وقتی حق ما اینجوری ضایع میشه صدامون به گوش یکی برسه
توی دانشگاه اگه حرفی بزنیم فوقش به مدیر گروهه که اونا هم همیشه طرف همکاراشونم تازه بعدشم ترمای دیگه خیال پاس کردن درسا با اون استاد باید از ذهنت بیرون کنی....
ببخشید طولانی شد

جامعیت آئین نامه ها سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 14:57

اگه آئین نامه ای تصویب میکنین جامعیت داشته باشه. مثل آئین نامه ی استعداد درخشانتون نباشه که تیشه به ریشه ی نیمی از دانشجوها زدین. فقط به خاطر معدل پائین کارشناسی!!! همه رو ببینید...

سلام سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 14:23

سلام و درود بینهایت بر استاد فرهیخته ، دانا و فوق العاده
آقای دکتر بینهایت از شما تشکر میکنم به دلیل تدبیری که اندیشیدید و زمینه ای برای تعیین منشور حقوق دانشجو فراهم کردید. ای کاش همه مثل شما بودند. همچنین از تمام اساتید زحمت کش که با تلاش و دلسوزی فراوان بار تربیت دانشجویانی توانا و پویا را به دوش میکشند صمیمانه تشکر و برای بیان مشکلاتی که در مورد اندکی از اساتید در زیر مطرح میکنم از آنها عذر خواهی میکنم.
راستش یکی از معضلاتی که برخی از دانشجویان با آن روبه روهستند بحث پایان نامه است. متاسفانه خیلی از اساتید راهنما و مشاور هیچ وقتی برای دانشجو قایل نیستن و امکان دسترسی و ارتباط با این اساتید محترم وجود ندارد. دانشجو تمام مدت سرگردان و مضطرب باید کاری بزرگ بدون راهنمایی انجام دهد و امکان رشد و یادگیری علمی اش از بین می رود. بدتر از این مسئله خیلی از اساتید پایان نامه رو به عنوان کارمشترک دانشجو و آنها به حساب نمی آورند لذا در زمان دفاع ممکن است ایراداتی به پایان نامه دانشجو وارد کنند درحالی که اگر در زمان تقاضای کمک داوطلب برایش وقت می گذاشتند چه بسا پایان نامه عالی و بهتری به ثمر می رسید. در واقع آنها به جای استاد راهنما یا مشاور نقش استاد داور دانشجو رو بازی کرده که بسیار تلخ است.
مسئله بعدی بحث مقاله است. دانشجو نیاز فراوان به یادگیری و راهنمایی اساید بزرگ دارند متاسفانه بعضی از اساتید هیچ بازخوردی از کار دانشجو ارایه نمی دهند حتی در یک کار مشترک یک بار مقاله دانشجو رو مطالعه نمی کنند تا نظراتشان را برای بهبود کار به دانشجو ارایه دهند این درحالی است که اصرار به نوشتن اسم استاد به عنوان نویسنده اول وجود دارد. متاسفانه بعضی دانشگاه ها به مقاله ای که اسم دانشجو به عنوان نویسنده اول نباشد امتیازی نمی دهند و اینطور حق دانشجویی که مقاله رو نوشته ولی اسم اول نداشته ضایع می شود.
بعضی از اساتید متاسفانه ورقه دانشجو رو تصحیح نمیکنند و تهدید میکنند که در صورت اعتراض نمره کم شده و اعتراض بدون نتیجه است.
استاد محترم بعضی اساتید متاسفانه دانش علمی خود را در کلاس در اختیار دانشجو قرار نمیدهند. این باعث بی انگیزگی در دانشجو و از بین رفتن پویایی کلاس می شود.
آقای دکتر بعضی از درس هایی که عملا برای چارت درسی تعریف شده اند علاوه بر واحد نظری واحد عملی دارند اما دانشگاه به خاطر صرف بودجه دانشجو رو از واحد عملی و یادگرفتن عملی مهارت ها محروم کرده و استادان مجبور می شوند فقدان واحد عملی رو با دادن ترجمه به دانشجو پر کنند.
بعضی از دانشجویان در انجام کارهای اداری عملا سرگردان می شوند از یک اتاق به اتاق دیگر رفتن و دانشجو بلاخره نمیفهمد که کدام بخش مسئول انجام کار اوست. شاهد بوده ام که دانشجویی به دلیل مشکلات اداری به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه انتخاب نشد فقط به این دلیل که دانشگاه پرونده ها رو مورد بررسی قرار نداد و کار به دست مسئول مربوطه انجام نشد.
آقای دکتر یکی از حقوق دانشجو احترام متقابل دانشجو و استاد است. متاسفانه شرایطی در برخی از دانشگاه ها وجود دارد که دانشجو اجازه سوال از استاد در کلاس را ندارد و در صورت پرسیدن سوال با واکنش منفی ای روبه رو میشود. در حالی که ندانستن پاسخ چندسوال هیچ از بزرگی و توانایی علمی ایشان در نظر دانشجویان کم نمیکند.
مشکل دیگری که خیلی از دانشجویان از آن رنج می برنند عدم فراگیری کارهای عملی در دانشگاه است . دانشگاه ها فقط به توسعه دانش نظری دانشجو می پردازند این در حالی است که شاید واحدهای نظری را خود فرد بدون واردشدن در دانشگاه هم بتواند بخواند. این مسئله باعث سرخوردگی و عدم مهارت می شود. متاسفانه خیلی از مراکز حتی با پرداخت هزینه حاضر به آموختن کارهای عملی به دانشجو نیستند درحالی که از طریق نهاد علمی چون دانشگاه این زمینه به راحتی فراهم میشد.
آقای دکتر دانشجوها فرصت و هزینه زیادی برای کارهای پژوهشی صرف میکنند اما هزینه پژوهش به آنها داده نمی شود و مورد حمایت قرار نمیگیرند.
آقای دکتر مسئله دیگری که ما دانشجویان رو نگران میکنه بحث عدم یافتن شغل متناسب با تخصص و یا اندک درآمدی برای زندگی است.
با تشکر فراوان از شما و تمام اساتید بزرگی که خالصانه و دلسوزانه برای کمک به دانشجویان و رشو و بالندگی کشور تلاش میکنند.
اجرتان با خدا

باسلام. ممنون از اظهار نظر. اطمینان داشته باشید صدای شما را میرسانم.

وحید سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 13:18

سلام
جناب اقای دکتر نوه ابراهیم

یکی ار درخواست های ما دانشجویان پیامنور

در مورد این 20 واحد جبرانی معدل کل زیر 12 که داده میشود در نظام پیامنور. الان تقریبا 20 واحد خودخوان معرفی میشود

و اصلا و از نظر پژوهشی و عقلی امکان جبران به این صورت نیست و امکان پذیر نیست.

به نظر من و با حمایت شما
اینگونه باشد بهتره

دانشجویی که معدلش کمتر از حد 12 میباشد. یعنی کلاس های 4 سال دانشجویی اش را رفته و به دلایلی نتوانسته به حد نصاب برسوند.

خواهشم این هست . این جبرانی طوری طراحی بشود .که معرفی به رفع اشگال دانشجو با استاد باشد. یعنی استاد نمره دانشجو و میزان پیشرفت تحصیلی اش را مشخص کند.
یعنی 20 واحد به استاد معرفی بشود . و تصمیم نهایی هم و نمره هم با استاد باشد.
این مشگل در پیامنور را جدی بگیرید. ممنونم با تشکر

حمید سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 13:08

با سلام یکی از درخواست های ما این هست

اگر دانشجو ترم اخر باشد و زیر 12 واحد برا فارغالتحصیلی داشته باشد.

مثلا 9 واحد دارد تموم بشود. همون 9واحد معرفی به استاد باشد.

الان 9 واحد یک نیمسال و 6 ماه برای دانشجو وقت گیر میباشد.
الان بخشنامه هست 2 عنوان یعنی 4 واحد معرفی داده میشه. اگر امکانش هست همین را 8 یا 9 یا 10 واحد بکنید.

محمد جواد سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 09:58

سلام مجدد خدمت جناب آقای دکتر نوه ابراهیم.

9.دانشجو حق دارد از ریز مصارف شهریه ای که پرداخت کرده اطلاع پیدا کند:
دانشجویان دانشگاه های آزاد و پیام نور و علمی کاربردی و غیرانتفاعی با دادن شهریه های ملیونی مشغول به تحصیلند.هر سال هم درصد های نجومی 10 و 20 و 30 درصد به این شهریه ها اضافه میشود.دانشجو حق دارد فاکتور هزینه هایی که از شهریه اش پرداخت شده را بداند!
یا لااقل بداند در ترم تابستان که اصلا کلاسی نبوده و استادی هم نبوده چرا برای گرفتن 8 واحد درسی باید شهریه ای گزاف بدهد.

10.دانشجو حق دارد از استاد انتقاد کند(محترمانه):متاسفانه در دانشگاه شاهدیم که وقتی استادی در مبحثی خود دچار ضعف است و یا در بیان افکار و عقاید غیر فرهنگی و غیراخلاقی خود با واکنش دانشجو مواجه میشود به جای قبول اشتباه خود او را تهدید به اخراج از کلاس ،دادن نمره مردودی و یا فحاشی میکند.
11.دانشجو حق دارد استادی دلسوز یا لااقل بدون عقده داشته باشد.(بدون شرح!!!)
12.دانشحویان حق دارند در ارفاق نمراتی که توسط استاد صورت میگیرد تبعیض نباشد!
13.انجمن های علمی دانشگاه حق دارند به اندازه ی بسیج دانشجویی دانشگاه مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.
14.دانشجو حق دارد در صورت فحاشی یا تمسخری که از سوی رئیس دانشگاه به او شده است آن رئیس را به تنبیه و توبیخ بکشاند بدون آنکه بعدها دردسری برای دانشجو پیش بیاید!
15.دانشجو حق دارد بین اساتید مختلف یک درس ،خود استادش را انتخاب کند.

مهدی دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 23:32

1. دانشجو باید درخواست خود را کتبا حداقل سه ماه قبل از شروع سال تحصیلی به واحد دانشگاهی خود ارائه نماید .
2. واحد مبدا بایدظرف یک هفته از تاریخ وصول تقاضا،موافقت خود را همراه ریز نمرات دانشجو به واحد مقصد ارسال کند و واحد مقصد باید ظرف یک هفته از تاریخ دریافت،نظر خود را با کلیه مدارک به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال نماید.سازمان مرکزی تصمیم نهایی را اعلام می کند که منوط به پرداخت هزینه های مربوط و ارائه رسید بانکی است .
دانشجویانی که از یک واحد به واحد دیگری در همان رشته و مقطع قبلی منتقل می گردند،تمام نمرات درسی،سوابق آموزشی آنان در کارنامه وی ثبت می گردد و این قبیل دانشجویان مشمول پرداخت هزینه انتقال برابر آخرین تعرفه دانشگاه خواهند بود .
مدرک فارغ التحصیل دانشجوی انتقالی توسط دانشگاه مقصد صادر می شود .
انتقال دانشجو در طول مدت تحصیل فقط برای یکبار مجاز است .
در صورتی که انتقال توام با تغییر رشته وگرایش باشد،تنظیم واحد های درسی از طریق آموزش واحد مربوط و 3هیات علمی صورت می گیرد .

هستی روشنی دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 19:05

یکی از حقوق ما دانشجویان پیامنور.. فعال شدن گزینه ای برای اعتراض میانترم

یعنی به اینگونه باشد. دانشجو اعتراض خود را به میان ترم وارد کند . و استاد موظف باشد یعنی اجبار باشد درخواست دانشجو را بررسی و جوابی بدهد . بعد گزینه تایید نهایی باز بشود اعمال کند.

و نمره میانترم تا پایان امتحانات باز باشد. تا دانشجو استرس نداشته باشد

و سامانه ای تعریف بشود . که با پیشرفت تکنولوژی و به علت مجازی بودن پیامنور. در سیستم گلستان . شماره همراه استاد و همراه دانشجو تعریف بشود

شماره استاد به دانشجو معرفی بشود. تا روابط درسی و علمی افزایش پیدا کند.,و دسترسی اسان با استاد باشد

محمد جواد دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 17:43

8.دانشجو حق دارد در شهر خود درس بخواند : این همه بحث میکنیم راجب حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و... از یک طرف دیگه هم این قدر جلسه و نمایش و همایش و سمینارهار راجب افتصاد مقاومتی و صرفه جویی در منایع و انرژی و ....
ولی در عمل نصمیماتی توسط وزارت های مختلف گرفته می شود که در راستای حل مشکلات نیست.به طور مثال امثال 120 دانشجوی دختر اصفهانی برای رشته های مختلف دانشگاه تربیت معلم قبول شده اند.برای تحصیل دانشگاه پردیش شهید صدوقی کرمانشاه را برایشان در نظر گرفتند و علی رغم داشتن پردیس فاطمه زهرا در خود اصفهان ،انها را به مسافتی با 700 کیلومتر دورتر از اصقهان فرستاده اند.و متاسفانه با اینکه خانواده های این دانشجویان با اعتراض های منعددی که به این موضوع به وزارت علوم داشتند این مشکل حل نشد.مشکلاتی که این موضوع و موارد مشابه به این موضوع میتواند به وجود بیاید عبارت است از:
1- در خطر بودن امنیت دانشجویان دختر با توجه به اینکه سافتی طولانی را تا شهر مرزی کرمانشاه باید طی کنند.
2.افزایش مصرف سوخت و افزایش آلودگی:شما حساب کنید هر دانشجو با حداقل یک همراه باید تا ترمینال برودبه عبارتی حداقل120 وسیله نقلیه شخصی.از ترمینال تا کرمانشاه هم حداقل 5 اتوبوس نیاز است.از ترمینال کرمانشاه تا خود پردیس صدوقی 120 وسیله نقلیه دیگر نیاز است.خوب این فقط برای یک بار رفت دانشجویان فقط اصفهان به کرمانشاه است.حال رفت و برگشت دانشجویان دیگر استان ها به کرمانشاه را در نظر بگیرید.
میزان مصرف سوختی که برای جابه جایی دانشجویان از استانی به استان دیگر صورت میگیرد سر به فلک میزند بعد ارگانی مثل محیط زیست سالی 10 بار سمیناهاری برای حل معضل آلودگی برگزار میکند.
3.افزایش هزینه های شخصی دانشجو:بدون شرح!!!
4.و........................

این همه مشکلات در اثر نبود هماهنگی بین ارگانهای مختلف و بد سلیقگی برخی از مسئولین صورت میگیرد.

محمد جواد دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 09:53

با سلام مجدد
حقوق دانشجویان:
1. بین نحوه برخورد مسئولبن دانشگاهها اعم از رئیس و معاونان و اعضای هیئت علمی و اساتید با دانشجویان تبعیضی نباشد.به طور مثال متاسفانه در دانشگاهها شاهدیم که نگاها حوه ی برخورد مسئولین با دانشجویان جنس مخالف خود خیلی صمیمانه برخورد میکنند ولی با دیگران برخورد سرد و زننده !!!

2.مسئولین دانشگاه عصای خود را رها کنند و با عصا راه نروند: در دانگاهها گاها پیشنهاد ها و ایده هایی برای افزایش فعالیت و توانمند سازی داریم ولی وقتی با مسدولین مختلف دانشگاه در میان میگذاریم یا آن را به سیاست ربط میدهند یا ...

3.مسئولین دانشگاه امید واهی به دانشجویان ندهند: بسیاری از اوقات با ارائه پیشنهادی به مسئولین دانشگاهها برای آن که دل دانشجو نشکند !!!یا آن را سرکار! بگذارند برای مدتی با پیشنهاد دانشجو موافقت میکنند ولی وقتی پای عمل برای حمایت پیش بیایید پا پس میکشند!!!

4.حمایت برای ارتقا و پیشرفت دانشجو باشد:متاسفانه متاسفانه در برخی دانشگاهها به خصوص پیام نور هدف از فعالیت و حمایت حالا هر چتد جزئی از انجمن ها و تشکلها این است که از قبل آن بیشترین بودجه را دریافت کنند و یا امتیاز دانشگاه ،رئیس یا عضو هیئت علمی خود را بالا ببرند.فعالیت هایی که هیچ سودی برای دانشجو ندارد ولی برای مسئولین نان و آب دارد.

5.مسئولین دانشگاه نخواهند همیشه اسب زین شده را سوار شوند:
مخترعی با ارائه طرحی برای ساختن آن از دانشگاه درخواست کمک میکند.دانشگاه تنها کمکی که به مخترع میکند این است که از اینترنت دانشگاه استفاده کند!!!
ولی اگر مخترع بتواند خودش آن را بسازد و ثبت کند تنها حمایتی که از آن میشود این است که آن اختراع را به جشنواره دانشجویی حرکت معرفی کنند که آن هم .......... !!!!!!!!!!!!

6.اساتید و عضو هیدت علمی دانشگاهها فعال باشند:
متاسفانه در برخی دانشگاهها علی رغم داشتن دو یا سه عضو هیئت علمی شاهدیم که عملا نا کارآمد هستند و اگر در بحث پژوهش برای کمک گرفتن از آن ها رجوع کنیم صرفا منابعی که خود دانشجو از آنها مطلع است را معرفی میکنند و آنقدر سرشان به کار و درس خودشان است که دانشجو را فراموش میکنند. و یا قدرت و کشش و توان همیاری دانشجو را ندارند.
البته اینها هم میخواهند اسب زین شده سوار شوند و تنها نامشان در مقالات دانشجویان چاپ شود.

ادامه دارد................

بهار دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 09:51

با سلام و احترم...
متاسفانه امروزه در اکثر دانشگاها باب شده است که مقالاتی که دانشجو از پایان نامه و یا از پژوهش های خود استخراج میکند حتما بایستی هم نویسنده اول و هم نویسنده مسئول استاد راهنما باشد خواهش میکنم در این آیین نامه این موضوع نیز بررسی گردد.......با تشکر

لیلا دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 07:20

شما تو همون آیین نامه استعداد حقوق مارو زیرپاهاتون له فرمودید واسه هفت پشت ما بسه. نیازی نیس با تدوین آیین نامه های جدید بازم حق مارو که فقط مشکل معدل کارشناسی داشتیم بخورین. تورو خدا دست بردارین شما بلد نیستین این قابلیت رو ندارن به همه ابعاد یه مسیله فکر کنین. حقوق ما بدون آیین نامه های مضحک شما کمتر پایمال میشه.

هادی دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 04:38 http://persianteb.com/

سلام

همواره موفق باشید جناب دکتر.

از نظرات دوستان استفاده می کنیم انشالله.

صادق افشاری دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 02:19

سلام/ جناب دکتر، همین که کارشناسان رشته ها به درخواست های دانشجوها توجه کنند کافیه، چرا که همه ی وظایفی که خودشان باید انجام بدهند به گردن دانشجو میندازن/ مثلا برای محاسبه معدل کل و یا گرفتن دروس جبرانی و یا گرفتن چارت دروس که به ایشان مراجعه میکنیم با این کلمات کلیشه ای روبرو میشیم: برو تو سایت بگرد پیدا میکنی ، خودت معدلتو حساب کن ما وقت نداریم، خودت فرمول بدست آوردن معدل را پیدا کن و حساب کن، خودت برو دنبال نمره هات از محل تحصیل قبلی، و ... و وقتی نوبت به شهریه میرسه که واویلا. اول برو شهریه بده بعد بیا.

حقوق دانشجو دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 01:27

با سلام و احترام
به نظر بنده کسی که درس می خواند به این هدف پا به این عرصه می گذارد که فردا بتواند به خود و مملکت خود خدمت کند و این تحصیلات می تواند به عنوان سابقه محسوب شود. چون کسی که درس می خواند بهترین دوران زندگی خودش را فدا می کند. به نظر بنده باید طول دوران تحصیل به عنوان سابقه ای که در بازنشستگی تاثیر گذار باشد اعمال شود و جزو سوابق بیمه ای محسوب شود..

بدشانس دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 00:02

اینکه یکباره آیین نامه ای در استعداد درخشان ظاهر میشود و حق ما را میخورند فقط بخاطر معدل 14 که آن هم مربوط به 6 یا 7 سال پیش کارشناسی است و هیچ یک از ابعاد برجسته پژوهشی و آموزشی دیگر مارا در نظر نمیگیرند یعنی حقمان را خوردند یک آبم روش. خواهشا به جای تدوین کمی فکر خودتان را اصلاح کنید. اصلاح دانشگاه ها باید از اصلاح مسیولین آغاز شود.
رشته های بین رشته ای تصویب میکنید دانشجو فکر میکند چه خبر است با رتبه تک رقمی وارد این رشته ها میشود آخرش دکترای رشته را برمیدارید چون استاد ندارد خوب مگر در کارشناسی ارشد استاد داشته که برداشتید؟
فقط به فکر منافع خودتان هستید الان هم به خاطر اسم در کردن بچه هارا گول میزنید که به نام خودتان چیزی را تمام کنید.
شما به جای حقوق دانشجو بیایید مرز عملکرد خودتان را واقف باشید.
کمی فکر کنید کمی انصاف داشته باشید. آیین نامه ای که همان سال تصویب شده را فقط برای ساکت کردن یکسری تغییر دادید بقیه را هم هیچ حساب نکردید. برای شما متاسفم. امید آنکه رفتار و کردار مسیولین اصلاح گردد.
بروید به سلامت

سلام
1- اساتید سرکلاس خاطره تعریف نکنن! ( من از این سر شهر توی هر آب و هوایی می رفتم اون سر شهر دانشگاه دولتی روزانه استادمون می اومد فقط خاطرات زندگی شخصی تعریف می کرد. به شدت احساس می کردم داره وقتم تلف می شه. من خیلی به پول احتیاج داشتم و سرکار نمی رفتم که برم سرکلاس که درس یاد بگیرم و سر کلاس می دیدم اثری از درس نیست اصلا. خیلی افسرده کننده بود. تازه اگه نمی رفتیم الکی اذیت می کردن می انداختنمون. )
2- حضور وغیاب اجباری نباشه ( وقتی یه درسو آدم خودش می تونه بخونه چرا وقتشو تلف کنه بره سرکلاس؟ استادا میان هی خاطره یا چیزهای خیلی دست چندم میگن)
3- برای دانشجوهای تحصیلات تکمیلی که مسلما همه شون 22 سال به بالا هستن حق کار کردن قائل باشن نه این که عمدا یه جوری واحد بدن که کسی نتونه کار کنه ( انصاف نیست فقط بچه پولدارها حق گذروندن دوره تحصیلات تکمیلی رو داشته باشن. من دانشجوی ارشد با رتبه تک رقمی کشوری میشناسم که می شینه تحقیق می نویسه می فروشه چون عمدا یه جوری بهشون واحد می دن که اون از صبح تا شب هر روز مجبور باشه بیاد سرکلاس و اون با این وضعیت نمی تونه کار شرافتمندانه ای پیدا کنه . یعنی خیال می کنن دانشجو رو از صبح بکشن دانشگاه تاشب ، اون می شینه از صبح تا شب درس می خونه خبر ندارن اون توی همون دانشگاه میشینه تحقیق می نویسه که بفروشه چون بدبخته پول می خواد. بعد هم می گن چرا این قدر فروش تحقیق و پایان نامه و اینا زیاد شده !!!)
4- می خوام تاکید کنم که مورد سومی رو اکثر اساتید متوجه نمی شن چون خودشون همه عمر بچه پولدار بوده ان و نمی فهمن یعنی چی که آدم پول لازم داره و متوجه نیستن که این عدالت نیست که فقط بچه پولدارها حق داشته باشن مقاطع بالا درس بخونن.
5- می خوام تاکید کنم که انسان یه موجود چند بعدیه و کار کردن از حقوق اولیه انسانه . اینا خیال می کنن دانشجو یه وسیله برقیه . مثلا میذاریش روی صندلی می زنیش به برق درس می خونه . خبر ندارن که دانشجو انسانه . انسان حتی اگه پول لازم نداشته باشه برای حفظ سلامت روانیش به کار احتیاج داره
6- انتخاب واحد مقطع کارشناسی همیشه به صورت برره ای انجام می شد توی دانشکده ما . یعنی همه می اومدن می ریختن روی سرهم و هرکی پر رو تر بود می تونست واحدهای درست حسابی بگیره. خیلی غیراخلاقی و نادرست بود. کارمندای آموزش هم معمولا اعصاب و اخلاق ندارن.
7- حتی برای دانشجوهای معلول توی اون انتخاب واحد برره ای کمک نمی کردن. دانشجوی نابینا داشتیم ما که معلومه توی سیستم برره ای نمی تونست درست واحد برداره بعد باید می رفت التماسشونو می کرد که درست کنن برنامه شو. به جای این که خودشون بگن وظیفه مونه اقلا به یه نفر نابینا مثل آدم واحد بدیم.
با تشکر و ببخشید اگه تند نوشتم

پژمان یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 23:16

به نظر من حق واقعی دانشجوها داشتن مسئولانی مثل دکتر نوه ابراهیم هست و این تمام حقوق آنها را برآورده می کند.

کیانوش یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 23:00

این قدر که به فکر استعداد درخشان هستید به فکر کسایی که از طریق ازمونم وارد میخوان بشن باشید وقتی ازمونو سی درصد میذارید نمره دانشگاهو هفتاد درصد عمل دست اساتید بازه هرکیو میخوان رد کنن حتی رتبه یکو اگر واقعا هدف سنجش علمیه سازمان سنجش داره اینکارو میکنه دیگه برای چی باید یک بار دیگه داوطلبا بیان سوال تخصصی جواب بدن و بعضی جاها امتحان کتبی بدن لطفا با حق خوریها در مصاحبه ها رسیدگی کنید وقتی کسی رتبه تک رقمی اورده دانشگاه ها براش نمره صفر رد میکنن برای مصاحبه اینها نشون گره چیه؟؟؟ همین امتیاز 70 مصاحبه باعث شده دانشجوها تبدیل به بله قربان گوی اساتید تبدیل بشن تا خدای نکرده استاد ازرده خاطر نشن تو مصاحبه تلافی کنن . یه نظارتی رو مصاحبه ها انجام بدید اصلا الان کسی به روند مصاحبه ها اعتراض داشته باشه دستش به کجا بنده؟؟اگر واقعا به نظرتون رتبه اوردن تو ازمون بی ارزشه پس وقت خودتون و مارو تلف نکنید این ازمون نیمه متمرکزو حذف کنید اگر مهمه ضریبشو ببرید بالاتر

قدوسی یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 22:40

سلام
وقت بخیر
به نظر من بسیار عالی است
به نظر من از حقوق دانشجوهاست که در انتخاب ریاست دانشکده ها و بخش ها نقش داشته باشند.از حقوق دانشجو هاست که اگر احیانا استادی در سر کلاس حاضر نشد او هم مثل دانشجو جوابگو باشد.دانشجو هم حق دارد از نحوه برخورد کارمندان دانشگاه و اساتید رضایت داشته باشد پرکردن فرم ارزشیابی اساتید به نظر بنده اصلا کافی نیست.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.