حذف عنوان پردیس از مدرک کارشناسی ارشد و دکتری

این روزها در کلاس های درس ارشد و دکتری گفته می شود چرا باید عنوان پردیس بین الملل در مدرک دانشگاهی دانش آموختگان این دوره ها درج شود. این تصمیم البته در شورای گسترش اتخاذ می شود اما به عنوان دبیر شورای عالی برنامه ریزی به دانشجویان قول دادم صدای دانشجویان را منتقل کنم تا یک سیاست واحد و عادلانه برای تمام دانشگاهها اتخاذ شود. ذینفعان اظهار می دارند دانشجویان پردیس و دانشجویان شبانه (نیمه دوم) از همان امکانات دانشجویان روزانه استفاده می کنند و اساتید همان اساتید و برنامه درسی آنان نیز یکسان است. شهریه هایی که پرداخت می کنند بخش اعظمی از کسری بودجه دانشگاه را جبران می کند و.... چند نقطه دیگر. از همه مهمتر اینکه در سال جاری این دسته از دانشجویان از طریق کنکور سراسری سازمان سنجش وارد دانشگاه ها شده اند و در واقع یک ظرفیت اضافه برای دانشگاه ایجاد شده است. به نظر می رسد درخواست دانشجویان برای حذف عنوان پردیس از مدرک دانشگاه آنان قابل بررسی باشد، بخصوص که برخی سازمان ها هنوز برابری این نوع مدرک را با مدرک دوره های روزانه باور نکرده اند. آیا خدای ناکرده، اساتید محترم به دانشجویان شبانه  و دانشجویان پردیس کمتر توجه میکنند؟؟؟

کمسیون برنامه ریزی آموزشی: بسته تحصیلات تکمیلی، آیین نامه واگذاری، میان رشته ای ها

کمیسیون برنامه ریزی آموزشی یکشنبه 25 آبان ماه 1393 راس ساعت 7:30 صبح در حالی تشکیل شد که دکتر میلی منفرد معاون آموزشی وزارت استعفا کرده بودند و بنده به عنوان نایب رییس از اعضا برای تشکیل جلسه دعوت کرده بودم.  خودم با تاخیر به جلسه رسیدم ولی روسای گروه های تخصصی برنامه ریزی  خیلی جدی تر از من .به موقع در جلسه حاضر شده بودند و وقتی رسیدم اولین دستور جلسه بر سر برنامه تجمیع شده کارشناسی ارشد و دکتری در گروه فنی مهندسی ادامه داشت. گروه با بررسیهایی که انجام داده است به این نتیجه رسیده که مشابه آنچه در بسیاری از کشورها در حال انجام است مجموعه ای از دروس تحصیلات تکمیلی را در یک برنامه ارشد و دکتری هر یک از رشته ها معرفی کند و دانشگاه ها باتوجه به توان علمی از میان دروس انتخاب و برنامه ارشد یا دکتری را ارائه دهند. مخالفان معتقد بودند یک برنامه واحد در سراسر دانشگاه ها برای دوره ارشد و دکتری اجرا نخواهد شد. موافقان اما معتقد بودند که اینگونه دانشگاه ها با دست باز و تنوع در دروس اختیار دارند آنچه در  توان علمی اساتید هست از بین دروس ارائه کنند و بخصوص در دوره دکتری برنامه درسی دانشجو محور خواهد شد. 

ادامه مطلب ...

مذاکره و تفاهم برای دوره کارشناسی روانشناسی

چهارشنبه 21 آبان ماه یکی از پرکارترین روزهای هفته  اما در عین حال پررونق ترین بود. ساعت 7:30 صبح با رییس و معاون آموزشی دانشکده امام باقر (ع) جلسه داشتیم. چهار رشته کارشناسی را با توجه به ماموریت جدید وزارت اطلاعات به 9 رشته تبدیل کرده بودند. سرفصل ها را که بیشتر در حوزه علوم انسانی و با رویکرد مدیریت امنیت واطلاعات تهیه شده بود باخود آورده بودند. تاساعت 9:30 به بررسی سرفصل ها پرداختیم و آنها را تایید کردیم و قرار شد برای پذیرش دانشجو درخواست جداگانه ای به دفتر گسترش آموزش عالی بدهند تا مجوز لازم صادر شود. 

ادامه مطلب ...