تغییرات در آیین نامه استعداد درخشان دکتری بدون آزمون 95-94

امروز دوشنبه 27 بهمن ماه 93  جناب آقای دکتر شریعتی نیاسر در مصاحبه مطبوعاتی که ساعت 10 الی 12 صبح در محل وزارت علوم برگزار شد تغییرات در آیین نامه استعداد درخشان دکتری بدون آزمون 95-94 را به شرح زیر اعلان کردند:

کسب حداقل 70    امتیاز از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی کماکان به قوت خود با قی است.

            

- میانگین کل دوره کارشناسی ارشد یعنی 17 کماکان به قوت خود باقی است.


 - برای میانگین کل دوره کارشناسی یعنی 16 مقرر شد سازمان سنجش آموزش کشور نمره تراز شده دانشگاهها را مشخص نماید  تا در بررسی درخواست متقاضیان پذیرش بدون آزمون ملاک عمل قرار گیرد.


-   حداقل امتیاز بخش پژوهشی از ردیف اول جدول شماره  1  به 7 کاهش یافت.

-    حداکثر امتیاز 22 قابل اکتساب از  ردیف 1  حذف شد (به عبارتی متقاضی می تواند تمام 40 امتیاز پژوهشی جدول شماره 1 را از ردیف اول کسب کند).

-   شیوه محاسبه امتیاز سهم دانشجو از هر مقاله اصلاح و اعلان خواهد شد.

-   حداقل نمره لازم برای مدرک زبان خارجی به  50 MSRT(MCHE)  یا معادل آن در سایر آزمونهای زبان تغییر یافت.



نظرات 415 + ارسال نظر
دانشجو جمعه 28 فروردین 1394 ساعت 15:35

با سلام و خسته نباشید
آقای دکتر شما فرمودیداصلاحیه آیین نامه هرگونه تراز بندی معدل کارشناسی در اختیار دانشگاه ها گذاشته است. و بعد هم میفرمایید پایه همان معدل 16 برای لیسانس و 17 برای ارشد است این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام. یعنی اگر دانشگاه تشخیص بده میتونه ترازبندی را اعمال کنه. در غیر اینصورت عینا مطابق آیین نامه اجرا خواهد کرد.

اسماعیل شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 20:07

با سلام آقای دکتر
اگر امکان دارد حداقل فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه را کمتر کنید 70 یه خورده زیاد نیست؟؟؟؟؟

باسلام. خیر.

mo پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 18:07

جناب آقای دکتر با توجه به اینکه اصلاحیات مربوط به آیین نامه دکتری بدون آزمون به دانشگاه ها ابلاغ شده است ولی دانشگاه تربیت مدرس دوباره بر اساس همان آیین نامه قبلی مبنی بر دارا بودن نمره 70 مدرک زبان نسبت به پذیرش اقدام کرده است. آیا واقعا این اصلاحیات ابلاغ شده است؟؟ خواهشمند است پیگیری بفرمایید

میثم چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 13:45

سلام آقای دکتر لطفا پاسخ دهید.
استاد بزرگوار بابت موضوع *** تخلف در دانشگاه مازندران *** دوباره مزاحمتون شدم. آقای دکتر نامه ای رو که براتون فرستادم پیگیری کردید؟؟؟
آقای دکتر حتما بند مربوط به سربازی رو پیگیری نمایید چون یک ظلم آشکار و دقیقا برخلاف قوانین آموزشی است. آقای دکتر بنده 92/10/30 فارغ التحصیل شدم و 1 سال وقت داشتم تا دفترچه سربازی رو پست کنم برای همین سال اول استعداد درخشان رو استفاده کردم و قبول نشدم و 93/12/1 رفتم برای سربازی و 21 ماه سربازی دارم و الان می خواهم برای سال دوم برای استعداد درخشان اقدام کنم. ولی دانشگاه مازندران در آیین نامه خود زده که تنها افرادی که تا پایان شهریورماه 94 سربازیشان تمام می شود حق استفاده از آیین نامه را دارند !!!!!!!!!!!
آیا این بند از آیین نامه استعداد درخشان دانشگاه مازندران، برخلاف عدالت آموزشی نیست.
آقای دکتر لطفا پیگیری نمایید و نتیجه را منعکس نمایید.
با سپاس فراوان

آقای دکتر من منتظر پاسخ کامل، صریح و روشن شما در ارتباط با موضوع مورد نظر هستم.
با سپاس فراوان

میثم دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 19:57

سلام آقای دکتر لطفا پاسخ دهید.
استاد بزرگوار بابت موضوع *** تخلف در دانشگاه مازندران *** دوباره مزاحمتون شدم. آقای دکتر طبق گفته خودتان نامه کتبی اعتراض به موارد تخلفی در آیین نامه استعداد درخشان دانشگاه مازندران برایتان ارسال شد. آقای دکتر نامه به دستتان رسید ؟؟؟
آقای دکتر اگر نامه رسیده، لطفا به ندای این پسر کوچکتان گوش دهید و موارد اعتراضی مذکور را پیگیری و اصلاح نمایید. آقای دکتر بعد از خدا امیدم به شماست.

آقای دکتر من منتظر پاسخ کامل، صریح و روشن شما د ارتباط با نامه ارسالی هستم.
با سپاس فراوان از شما دلسوز جوانان ایران

سلام. امروز دفتر نبودم. فردا پیگیری میکنم.

میثم یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 20:31

سلام آقای دکتر
استاد بزرگوار بابت موضوع *** تخلف در دانشگاه مازندران *** دوباره مزاحمتون شدم. آقای دکتر طبق گفته خودتان نامه کتبی اعتراض به موارد تخلفی در آیین نامه استعداد درخشان دانشگاه مازندران برایتان ارسال شد. آقای دکتر نامه به دستتان رسید ؟؟؟
آقای دکتر اگر نامه رسیده، لطفا به ندای این پسر کوچکتان گوش دهید و موارد اعتراضی مذکور را پیگیری و اصلاح نمایید. آقای دکتر بعد از خدا امیدم به شماست.

آقای دکتر من منتظر پاسخ کامل، صریح و روشن شما د ارتباط با نامه ارسالی هستم.
با سپاس فراوان از شما دلسوز جوانان ایران

حانیه جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 01:36

سلام
من دو ساله دارم زحمت میکشم تا شرایطه استعدادهای درخشان و پیدا کنم. ولی الان در کمال ناباوری میبینم شرط معدل لیسانس و ندارم :( اخه این شرط از کجا پیداش شد!

این قانون برای سال 95-96 هم اجرا میشه؟ یا ممکنه تا اونموقع هم تغییر کنه؟

منظور از همترازی معدل چیه؟
همچنان معدل لیسانس از شرط های لازمه؟ یه دانشگاه نمیتونه اون و حذف کنه اصلا؟؟ دانشگاهها این اختیار و دارن که حذفش کنن؟؟

لطفا جواب منو هم بدین :(

استعداد درخشان سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 11:15

سلام دکتر خسته نباشید
بسیار ممنون بابت تغییرات آیین نامه.
بنده در مقطع کارشناسی (در رشته مهندسی) با داشتن معدل بالا وارد ارشد شدم و اکنون آرزوم رفتن به مقطع دکتراست در حدود 3 ترم هم به لحاظ پژوهشی چندین مقاله معتبر دارم. اکنون هم معدل کلم با 3 ترم حدود 16.12 است خواستم بدونم میتونم برای ورود به دکترا درخواست بدم؟
آیا این تراز بندی شامل معدل ارشد هم میشود ( با توجه به متفاوت بودن سخت گیری گروه ها در هر دانشگاه)
ممنون میشم پاسخم رو بدید. منتظر پاسختون هستم.
با تشکر فراوان

لیلا دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 19:59

حرفهاتون شرم آوره
خدا به راه راست هدایتتون کنه
استاد سرزنده و موفق باشید

امیر علی دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 19:57

امیدوارم کسایی که به خودشون اجازه یه بی احترامی و دعا و نفرین میدن واسه یه لحظه هم شده به خانواده و بچه های خودشون فکر بکنن
من یکی از کساییم که مشکل معدل داشتم ،و همیشه هم واسه موفقیت استاد و خانواده شون دعای خیر میکنم

الینا دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 19:52

استاد دلگیر نشید ازین حرفهاو دعاهای ناروا
تو این مدت شما روز و شب باهامون بودید حالاماهم مث یه کوه پشتتونیم
دوستون داریم

لیلا دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 01:03

سلام دوباره استاد
تو رو خدا توضیح بدید همترازی معدل چطوری محاسبه می شه و اصولا چطوریه؟
به خدا حسرت به دلم موند یکبار جواب منم بدید استاد

لیلا یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 21:33

سلام اقای دکتر
ببخشید استاد می شه در مورد معدل همتراز شده که در ایین نامه امده توضیح بدید؟ یعنی چه طور محاسبه می شه؟
خیلی ممنونم

لیلا یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 21:33

سلام استاد
من دانشجوی کارشناسی هستم ، تو این مدت به خاطر خواهرم می اومدم
هممون خوشحال شدیم خیلی
ولی تو این مدت خیلی به وبلاگتون عادت کردم ، استاد میخواستم بگم اگه انشاالله منم در مقطع ارشد استعداد درخشان شدم و یه شرط زبان یا معدلی بود واسه منم کار آسونی کنید
فراموشتون نمیکنم

امیر علی یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 21:27

سلام استاد
واقعا خسته نباشید
قول میدم که یه استاد نمونه مثل شما بشم، بهتون افتخار میکنم
باور کنید دیشب یه لحظه مونده بود سکته کنم خیلی خبر خوبی بود

محسن یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 19:07

سلام آقای دکتر
معدل 17 که برای ارشد درنظر گرفته شده، برای تمامی دانشگاه ها یکسانه!؟؟
منظورم اینه که هیچ تراز بندی روی معدل های ارشد نمیشه؟!
من دانشگاه امیرکبیر درس می خونم و معدلم 16.98 شده ( بدون احتساب نمره پایان نامه) / آیا دفتر استعداد درخشان دانشگاه اختیار مساعدت توی این شرایط رو داره؟
ممنون میشم راهنمایی کنین؟

سلام. اصلاحیه آیین نامه هرگونه تراز بندی را در اختیار دانشگاه ها گذاشته است.

الینا یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 18:36

سلام استاد جونم
الهی همیشه شاد و سرزنده باشی
الهی خدا حفظت کنه، امیدوارم ازاینیکه هستید موفق ترم بشید
نمیدونید چقد دل من و دوستام و شاد کردین
همیشه این لطف شما در خاطرمون میمونه ،دعا گویی خودتو خونوادت میشیم
تو این مدت تکه گاه خوبی برامون بودید و دوستانه بهمون امید میدادید
ولی یه آرزوی کچولوی دیگه هم داشتم که یه بار جواب کامنتم و بدید
دوستتون داریم

بنده خدا یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 10:43

سلام
آقای دکتر شیرمادرتون حلالتون.الهی خدا خیرتون بده.دل بچه های مستعدشادکردین.عیدی بچه های استعداددرخشان به شما دعای خیرسرسفره هفت سین.
آرزودارم دلت ازغصه هاخالی شود سهم تواززندگی یک عمرخوشحالی شود
آقای دکتر ازقول بنده به بعضی ازخانم ها(کارکنان) اتاق استعداددرخشان بگین که ایشالا خیرنبینن که فقط دروغ ودغلند،بهم توهین کردند سر نمازم همیشه نفرینشون می کنم.بگین که حرمت چادرشون داشته باشندحرمت چادرخیلی بیشترازاین هاست.با این چادرشون لقمه حرام نخورند.آقای دکترقسمتون می دم به حرمت این روزهای عزیزبهشون بگین اگه بهشون نگین مدیونید. آقای دکتر:باورکنیدفقط به احترام شخص شما ازشون پیش خلق شکایت نکردم،شکایت پیش خداکردم.
خانم ها وآقایون دکتر...بالاخره به آرزومون میرسیم@ایشالا تومصاحبه وزمینه های دیگه زندگیمون هم خوش وسالم باشیم.دیدین گفتم خداباماست.
باتشکراز حمایت شما از فرزندان عزیزتون

سلام. من بجای شما باشم برای همه دعا میکنم.

نجات یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 09:10

سلام استاد
از صمیم قلب ازتون تشکر می کنم
من نمی دونم دوستای عزیزمون که میان و مخالفت می کنن از چی واهمه دارن، شما اگه رزومه خوبی داشته باشین نباید از حضور دیگران بترسین
اجازه بدین همه کسایی که زحمت کشیدن حضور پیدا کنن اونجا رقابته اگه معدلتون بالاست و زبان هم دارین خوب نترسین و نگران نباشین
مشکل زبان من حل شد از ته ته دل برای دوستام ارزو دارم مشکل معدلشون حل بشه حتی به قیمت اضافه شدن رقبا
شرط انسانیت اینه هر چیزی را که برای خودت می خوای برای بقیه هم بخوای
استاد از زحماتتون واقعا تشکر می کنم
سربلند و موید باشین

نادر شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 23:46

دوستان درست می گویند آقای دکتر
قوانین نباید براساس کامنت و لایک وضع شوند یا تغییر کنند
اصلا قانون نباید هر روز تغییر کند

باشما موافقم. اما تغییرات بهیچوجه بخاطر کامنت های وبلاگ نبوده است. این وبلاگ یک صفحه اجتماعی شخصی است و ارتباطی به تغییرات آیین نامه ندارد.

لیلا شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 21:36

سلام استاد جان
به خدا نمی دونم چی بگم، خدا ازتون راضی باشه همیشه میام و بهتون سر میزنم
دوستتون داریم از ته قلب

ئه وین شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 21:34

ئوستاد ئینشالا خودا خیرت بدا
تا بلیی خوشحالت کردین
زور زور زور سپاس

ممنون شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 21:24

استاد سلام
کاری کردین من و همسرم بتونیم بریم سر زندگیمون
اون کنکور عالی بوده و قبول میشه منم مشکلم زبان بود رزومه قوی دارم و هرجا برم ردم نمی کنن
شرط ازدواج ما دکترا بود
خیلی ممنون
خدا خیرتون بده الهی
مدیونتونم
قول میدم قبول بشیم با همسرم بیام حضوری ازتون تشکرکنم

ezady شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 21:15

استاد
ممنون از پیگیری ها و زحماتتون،
شمارا بخدا درمورد معدل کمی بیشتر توضیح بدین؟

صادق شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 21:12

باشه جواب ندید
ما رتبه اولا رو کسی قبول نداره
پس بیخیال برم پی سربازی

ezady شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 21:04

سلام استاد،
ضمن تشکر از همکاریتون به دانشجویان؛ در مورد معدل لطفا کمی بیشتر توضیح بدین؟ الان با تغییرات آیین نامه جدید من که معدل کارشناسیم 15/74 از دانشگاه باهنرم آیا شرط ورود به ثبت نام در فراخوان ها رو دارم؟ خواهشا بهم بگین؟ با تشکر

محمد شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 21:03

استاد آیا رتبه اول کارشناسی ارشد با معدل 16.5 البته بدون احتساب پایان نامه(با پایان نامه 17.4) و کارشناسی 17 و 6 تا ISI می تواند در مصاحبه شرکت کند؟

انشاالله. انتخاب معدل های همترازی را به اختیار دانشگاه گذاشته اند. لطفا با دانشگاه مورد نظر مکاتبه کنید.

پژمان شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 21:00

دکتر واسه رتبه اول ها هم امتیاز گذاشتین؟
آیا دانشگاه ها می توانند طبق روال گذشته شرطای ورود به مصاحبه را تعیین کنند؟
مثلا قبلا بعضی از دانشگاه ها به 10 درصد اول اجازه می دانند فارغ از معدل کارشناسی ارشد در مصاحبه حضور پیدا کنند. یا بعضی از دانشگاه ها تبصزه ای داشتند که به رتبه اول ها اجازه حضور در مصاحبه را می داد.
آیا دانشگاه ها می توانند طبق رول گذشته شرطای ورود رو خودشون تعیین کنند و امتیاز بندی و سایر روال قیاس رو بر حسب ملاک های تعیین شده ی آیین نامه عمل کنند؟

زبان شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 20:58

سلام استاد خوب و مهربان
الهی هر چی از خدا می خواین بهتون بده
دل مارو شاد کردین خدا دلتون را شاد کنه
تا اخر عمر مدیون شماییم

سعید شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 20:46

سلام آقای دکتر
جواب پیام های مربوط به زبان رو که دادین.
دستتون درد نکنه.
خوب جواب ما رو که مشکل معدل کارشناسی داشتیم رو هم بدین. نکنه این سکوت شما به معنای اینه که امیدی به حذف معدل کارشناسی از شروط اجباری نیست؟
یعنی واقعاً دیگه هیچ امیدی نیست؟ شما رو به خدا جواب ما رو هم با صراحت بدین.

ممنون

عیدی می خوایم استاد شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 19:52

استاد سلام
بی صبرانه منتظر عیدی شما هستم
توروخدا خوشحالمون کنین
مامان بابام بیشتر از من نگرانن
اگه شرط زبان را برنداشته باشین عیدمون واقعا تلخ میشه

سلام. نمره زبان شرط ورود نیست اما امتیازی شده است.

پژمان شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 19:28

استاد لطفا آیین نامه جدید رو بر روی وبلاگ قرار بدین
ممنون

سعید شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 19:16

سلام استاد
استاد شما رو به خدا جوابمون رو بدین.

اصلاحات جدید تعیین و ابلاغ شد یا نه؟

ezady شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 19:11

جناب آقای دکتر نوه ابراهیم
باسلام
طبق گفته ی خودتون قرار بود امروز تغییرات و تعدیل های آیین نامه در مورد معدل کارشناسی و زبان به دانشگاه ها ابلاغ بشه؛ سپاسگذاریم که ما هم از مفاد این تغییرات مطلع شویم، با تشکر

محمد شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 18:39

پس این ابلاغ چی شد آقای دکتر؟
حداقل شما بگین چه تغییراتی صورت گرفته
کشتید مارو از بس انتظار کشیدیم

زبان شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 18:35

استاد سلام
شنبه هم رفت
پس چی شد اخه
شما که می ددونین چه خبره چرا نمی گین؟؟؟
استاد مهلت می دین برای زبان؟؟؟؟؟؟

شرط زبان امتیازی شد.

در حسرت دانشگاه علامه شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 17:04

استاد.
تو رو به جون بچه تون!!!
طبق آخرین تغییرات آئین نامه که فرمودین شنبه به دانشگاه ها ابلاغ میشه، آخرش من میتونم با داشتن معدل 12/53در دوره کارشناسی و معدل 18/84 و داشتن رتبه اول در دوره ی کارشناسی ارشد، مدارکمو برای دانشگاه علامه طباطبایی بفرستم؟
نفس کشیدن تو دانشگاه علامه واسه من حیاتیه... خواهش میکنم نظرمو سانسور نفرمائید و اگه امکانش هست بهم جواب بدین...انتظار خیلی سخته...

خیلی بعید میدانم معدل 12.53 قابل قبول باشه اونهم در علوم انسانی. بهرحال در آیین نامه جدید محاسبه همترازی معدل در اختیار دانشگاه ها ست.

سارا شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 16:48

سلام آقای دکتر تورو خدا بگین چه تغییراتی ابلاغ شده؟؟؟

نمایش تغییرات شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 16:19

آقای دکتر.
تغییرات آئین نامه ی استعداد درخشان رو میشه تو وبلاگتون نمایش بدین؟
ممنون.

میلاد شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 14:44

بر اساس کامنت قانون وضع نمی کنند

این کار اشتباه بود

حامد شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 14:12

سلام استاد
میشه آیین نامه ای که امروز ابلاغ شده بذارین تو وبلاگتون. خیلی استرس دارم. توروخدا بذارین آیین نامه آخرو

قول شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 14:01

سلام استاد
چی شد؟؟؟؟
می رفتم خواستگاری تا الان بهم جواب اره یا نه می دادن
اخه تا کی منتظر بمونیم
شرط زبان بر داشته شده؟
قولتون را عملی کردین استاد خوبم؟؟؟؟

فرشاد شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 13:02

سلام استاد
میشه ی خلاصه ای از مواردی که به دانشگاه ها ابلاغ کردید رو بگید؟ بخدا مردیم از استرس
ممنون

نگرانیم استاد شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 12:46

استاد چی شد پس مردیم از نگرانی
امار بازدید از وبلاگتون را ببینین درک می کنین ما چی میکشیم

ایین نامه شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 09:03

با سلام
لطفا ایین نامه رو در وبلاگ نیز قرار دهید با تشکر

امیدواریم جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 23:51

سلام استاد مهربان
کاش همه اساتید کشور مثل شما به نظرات دانشجویان احترام میذاشتن و پای دردلاشون می نشستن
امشب خیلی از دوستای استعداد درخشان استرس دارن و لحظات حساسی را طی می کنن و منتظر عملی شدن قول و امیدی هستن که شما استاد بزرگوار بهشون دادین
انشالا مشکل من که مهلت برای زبان هست و زندگی اینده م در گرو ان است حل شود و برای سایر دوستای عزیزم دعا میکنم شرط معدل حذف بشه و فردا همه دوستان به وبلاگ سر بزنن وبا خوشحالی و تبریک به هم و مهمتر از همه تقدیر از استاد عزیزمون مهمون وبلاگی باشن که دوماهه شبانه روز بهش سر می زنن
به امید موفقیت همه دوستان با استعدادم و سلامتی استاد مهربانم

تقربا یعنی چی؟ جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 23:02

آقای دکتر منظورتون از این جمله که در جواب یکی از نظرات فرمودین تقریبا همینطور خواهد شد. این تقریبا، دقیقا یعنی چی؟ یعنی ما میتونیم به حذف شرط معدل کارشناسی کاملا امیدوار باشیم؟

شب را به صبح رساندن جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 21:27

استاد امشب واسمون خیلی دیر میگذره. نمیدونیم چطور شب رو به صبح برسونیم. یعنی میشه فردا اولین تیتری که تو وبلاگ شما دیده میشه این باشه:
«شرط معدل کارشناسی، در آئین نامه ی استعداد درخشان محلی از اعراب ندارد.»

کمک کمک کمک برای زبان جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 20:09

آقای دکتر ، چرا نمیگین برای زبان بهمون مهلت دادین یانه؟
همه دچار استرس و افسردگی شدیم.
تو رو خدا همین امشب خوشحالمون کنید.من و امثال من رو برای مهلت دادن برای گرفتن مدرک زبان و دیگران رو برای معدل کارشناسی.
با تشکر

برای زبان مهلت داده شده است. اما اگر نمره زبان را داشته باشید در جدول امتیازها محاسبه خواهد شد.

20 درصد جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 20:00

سلام آقای دکتر خسته نباشید

ببخشید سوالی داشتم
معادل 20 درصد کد رشته منظور چه کدی هست....مثلا رشته من برق قدرت کد 2304 هست ولی از آنجا که رشته ما چندین گرایش داره و هر دانشگاه معمولا در 2 گرایش دانشجو میگیرند و هر گرایش کد محل داره........حالا 20 درصد کدوم کد میشه........مجموع همه گرایش ها تنها 20 درصد؟ یا در هر گرایش 20 درصد؟
ممنون میشم جواب بدید...

سلام. 20 درصد ظرفیت پذیرش روزانه در کد رشته محل. بستگی داره به اینکه دانشگاه شما چند نفر در هر رشته پذیرش کند. ظرفیت ها را سازمان سنجش میدهد و 20 درصد را هم خودشان حساب میکنند. البته دانشگاه هم میداند 20 درصد چند نفر می شود.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.