اصلاحیه آیین نامه استعداد درخشان دکتری

1. برای دریافت صفحه اول  آیین نامه اینجا را کلیک کنید

2. برای دریافت صفحه دوم آیین نامه اینجا را کلیک کنید.

3. برای دریافت صفحه سوم  آیین نامه اینجا را کلیک کنید.

نظرات 146 + ارسال نظر
حسام یکشنبه 30 فروردین 1394 ساعت 11:05

سلام

سوال بنده این است که چرا بین رشته ها تفاوتی وجود ندارد
چرا یک دانشجو رشته مهندس کارشناسی ارشد با معدل 16.8 وقتی شاگرد اول رشته خودش می باشد ضمن داشتن تمامی شرایط دیگر از مصاحبه محروم است

دانشگاه تربیت مدرس از دید این جانب چهارمین دانشگاه کشور است
آیا نه اینکه اول بودن نشانه بیشتر تلاش در آن رشته است!
آیا معدل 19 رشته کتابداری به قول سایر دوستان با مهندسی سازهای هیدرولیکی برابر است!

رضا جمعه 28 فروردین 1394 ساعت 01:40

سلام خدمت آقای دکتر نوه عزیز
آقای دکتر فک کنم تا به امروزه شما دیدید که خیلیا از شرایط استعداد درخشان اعتراض کردندو و به این آیین نامه به خصوص معدل کارشناسی اعتراض کردند. البته این افراد حق داشتند چون شب که از خواب بلند شدند زحمات چند ساله خود را بر باد دیدند و افراد دیگری به جای آنها استعداد درخشان به حساب آمدند.
حالا همه این افراد هنوز امید به تصمیم جدیدی برای حذف معدل کارشناسی به انتظار نشستند. من هم مث این دانشجویان هنوز به انتظار نشستم، لطفا ناامیدمان نکنید.

سلام. حداقل شرایط در آیین نامه لحاظ شده و تغییرات دیگری نخواهیم داشت.

استعداد واقعی یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 00:07

شرایط دانشگاه مدرس شرایط واقعی استعداد هست وگرنه همه مقاله مستخرج از پایان نامه و معدل بالای 17 ارشد رو دارن حداقل در رشته های علوم انسانی دکتر لطفا اسیر این بازی که یک سری از دوستان راه انداختن که این دانشگاه این شرطو زده واون یکی اون شرطو زنگ بزنید نشید .اصلا ای کاش همون ایین نامه ای که نمره زبان 70 را خواسته بود بدون تغییر لازم الاجرا برای همه دانشگاه ها میکردین.نمره زبان تا قبل از ازمون جامع همه دانشگاه ها میخوان واقعا این شرطی نیست و باید قبل از ورود نمره زبان داشته باشن دوستان راحت طلبی که زحمت خوندن زبان و زحمت خوندن برای کنکور دکتری رو به خودشون ندادن توقع دارن با دو تا مقاله و معدل بشینن سر کلاس دکتری.مقاله مستخرج از پایان نامه رو الان تقریبا همه دانشگجوها دارن اصلا تو بعضی دانشگاه ها مثل همین مدرس بدون مقاله اجازه دفاع نمیدن معدل ارشد همه رشته های انسانی هم 17 هست .خودتان هم تاکید کردید ایین نامه حداقل هاست پس لطفا اگر دانشگاهی نمره زبان میخواهد مانعش نشوید.

محمد شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 23:56

سلام استاد
شما را بخدا اگه امکانش هست روی این فراخوان های که دانشگاه ها زده اند نظارت کنید؛ اصلا با آنچه در اصلاحیه آیین نامه اومده تطابق ندارد؛ اصلا ترازبندی صورت نگرفت همون معدل 16 کارشناسی را قید کردند؛ اگر شما فرمول ترازبندی و تراز را در اختیارشان گذاشته بودید اینها این کار را نمی کردند چون شورای تحصیلات تکمیلی هر دانشگا فکر نمی کنم اینجور وقت بذارند و یک جدول ترازبندی اون هم سلیقه ای تهیه کنند بنابراین راحتترین کار همون گذاشتن شرط معدل بوده برای خودشان گذاشتند؛ اینها شرایط را طوری گذاشتند که آخرش کسی بیرون از دانشگاه نمی تواند حتی در فراخوان ثبت نام کند آخرش هم که وزارتخانه دستشون را باز گذاشته وقتی کسی از بیرون ثبت نام نکنه دستشون هم که بازه؛ عملا از دانشجویان خودشون بدون هیچ رقابتی بر می دارند.

مصطفی شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 17:14

سلام؛
دانشگاه سمنان
علامه
قم
مازندران
اقدام به اصلاح فراخوان خود کرده اند.
فقط مونده تربیت مدرس. استاد مگه ممکنه که تربیت مدرس بین این همه دانشگاه ساز مخالف بزنه و شزط اجباری زان رو قرار بده؟
خداییش رسیدگی کنید. اجازه تخلف از مقررات و ضایع کردن حق دانشجوها رو به این دانشگاه ندید.
با تشکر

احمد شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 17:09

سلام و تبریک سال نو
از شما استاد محترم که بمانند مرتبه پیشین به درد دل ما دانشجوها گوش داده و نسبت به اصلاح شرط زبان ایین نامه اقدام کردید، عاجزانه درخواست دارم که نسبت به قراردادن شرط اجباری زبان در دانشگاه تربیت مدرس هم رسیدکگی بفرمایید.
قابل ذکراست که دانشگاههای علامه- مازندران- قم نسبت به اصلاح فراخوان خود اقدام کرده اند و شرط زبان را امتیازی نموده اند.
خواهش میکنم که نسبت به این مورد رسدکی کنید

سامان شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 15:55

کتاب تالیف کنم واسه 4 امتیاز؟
چرا اینقد کم امتیاز در نظر گرفته شد؟
شما از یک دانشجوی کارشناسی ارشد چ انتظاری دارید که با این آیین نامه های مثلا کارشناسی شدتون اینجور امتیاز بندی می کنید؟
امیدوارم این امتیاز واسه ارتقای اعضای هیئت علمی درنظر گرفته شده باشه
چراکه اکثر کتابایی که میزن تالیف فلان دکتر همشو دانشجوی بیچاره (البت تو ایران) زحمتشو کشیده و استاد گرامی ففقط پول داشته. بازم متاسف اینبار واسه مملکتم

پیمان شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 10:52

دوستان بیاید قبول کنیم کسی که معدل زیر لیسانسش 16 هست میتوه شانسشو از طریق کنکور امتحان کنه اگر قرار بر این باشه معدل لیسانس زیر 16 برداشته بشه و فقط معدل 17 ارشد ملاک قرار گیرد تمام دانشجویان این شرایط رو دارن کمی منطقی به این قضیه نگاه کنیم اگر قرار بود تمام دانشجویان بدون ازمون و از طریق استعداد شرکت کنن پس بهتر میباشد که ازمون دکتری به کل حذف گردد .

دکتری شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 00:08

با سلام خدمت استاد بزرگوارم....همانطور که در پیام قبلی هم خدمتتون عرض کردم و شما هم لطف فرمودین و جواب دادین.....با اعمال معدل ۱۶برای همه رشته ها متاسفانه اکثر دانشگاه ها بدون هیچ کار کارشناسی معدل ۱۶رو معدل لازم برای لیسانس در تمام رشته ها اعلام کردند و خواهند کرد..و کاری به بند اضافه شده به اصلاحیه ندارن...متاسفانه....کار از پای بست ویران است.......فلذا متوجه شدیم مهندسی برق در حد و وزن رشته کتابداری لحاظ شده...از خداوند اجر اخروی و دنیوی برای همه کارشناسان این بند معدل لیانس در آیین نامه را مسالت دارم......و من ا..... توفیق...

تربیت مدرس ... جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 23:59

سلام
خواهشمند است نسبت به وضع دانشگاه تربیت مدرس در مورد قراردادن شرط اجباری دانشگاه تربیت مدرس رسیدگی بفرمایید
با تشکر

دکتری پنج‌شنبه 13 فروردین 1394 ساعت 01:09

سلام
آخه استاد بزرگوار....پدر من....این همه حرف از جلسات متعدد و کارهای کارشناسی میزنید...واقعا من نمیدونم کجای این شرط معدل،،، کارشناسی شده است....شما تحصیلکرده اید...آیا معدل مهندسی برق با رشته ی کتابداری هم وزن هستن که شما برای هر دو اینها شرط معدل 16 رو لحاظ میکنید؟؟؟؟.....خواهش میکنم تمنا دارم جواب بنده را بدهید..سپاسگزارم

آفرین. من هم معتقدم هم وزن نیستند. مهمتر اینکه مهندسی برق در یک دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است و همه گروه های مهندسی برق در دانشگاه های کشور یک سال نیستند. به همین دلیل است که معدل 16 کارشناسی به عنوان معدل پایه است. به دانشگاه ها اختیار داده شده که باتوجه به شناختی که از گروه ها و رشته ها دارند هم تراز آن را در دانشگاه خودشان تعیین کنند.

فرشته سه‌شنبه 11 فروردین 1394 ساعت 11:02

سلام استاد سال خوب و خوشی رو براتون آرزو دارم
من واقعا ناراحتم ما کلی برا معدل کارشناسی اعتراض کردیم ولی متاسفانه هر دانشگاهی که در خواست میده همون معدل 16 رو مدنظر داره....
من هم دوران کارشناسی وهم ارشد شاگرد اولی بودم ولی متاسفانه معدل کارشناسیم 15.27 ... آقای دکتر کاش تو اصلاحیه آیین نامه خودتون معدل کارشناسی رو بالاتر از 15 میذاشتید تا مشکل خیلی از بچه ها حل میشود.
استاد من همه شرایط رو دارم ولی معدل کارشناسیم مشکل ساز شده اگه دانشگاه محل تحصیل خودم منو بخواد با شرط همترازی میتونن منو بگیرن یا نه؟؟ لطفا جواب بدید
با تشکر

سلام. ملاحظه می کنید علیرغم اینکه اختیار انتخاب معدل کارشناسی در طرح جدید همترازی به دانشگاه ها داده شده است دانشگاه ها همچنان حداقل معدل 16 کارشناسی را لازم می دانند. می توان نتیجه گرفت که انتخاب معدل 16 قبلی با مطالعه انجام شده است. در هرحال تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها اختیار مطلق دارند در چارچوب آیین نامه واصلاحیه آن برای ورودی ها شرط معدل بگذارند.

کیانوش شنبه 8 فروردین 1394 ساعت 18:18

با تغییرات مکرر ایین نامه عملا دیگه هیچ دانشگاهی از ایین نامه تبعیت نمیکنه اطلاعیه هایی که دارن میان موید همین موضوع هستن بهتر نبود که وزارت علوم همان ایین نامه تیر ماه که تصویب شده بود را لازم الاجرا میکرد و احیانا تغییرات را برای سالهای بعدی اعمال میکرد ؟؟؟وقتی در عرض دو هفته دو بار ایین نامه تغییر میکند و یک بار نمره زبان را 50 در نظر گرفته و باز هفته بعد نمره زبان را از حالت اجباری خارج میکند در عمل خود وزارت علوم دست دانشگاه ها را باز میگذارد چون ایین نامه ای که ثبات نداشته باشد ضمانت اجرایی نیز ندارد.

کیانوش عزیز. سلام. چارچوب کلی آیین نامه تغییری نکرده است. در واقع آیین نامه حداقل شرایط را اعلام کرده و دانشگاه ها اختیار دارند شرایط خودشان را نیز اعلام و اجرا کنند.

سلام دکتر چرا به دانشگاه تربیت مدرس اجازه تخلف و قراردادن شرط اجباری زبان رو میدید؟
خدایی این اقدام دانشگاه تربیت مدرس چیزی جزء بی احترامی به وزارت علوم نیست

سوء نیت دانشگاه تربیت مدرس چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 11:02

سلام. سال نو خدمت شما استاد محترم مبارک باشد.
اینکه دانشگاه تربیت مدرس در تاریخ 93/12/27 اقدام به ارائه فراخوان کرده بدون شک حاکی از سوء نیت وبرنامه ریزی قبلی مسئولین این دانشگاه برای عدم اعمال اصلاحیه ایین نامه است.
چرا که فراخوان این دانشگاه در تعطیلات عید بوده و انها در این مدت می توانند از زیر بار نظارت و همچنین اعمال فشار وزارت علوم برای تغییر احتمالی ایین نامه (مبنی بر اعمال اصلاحیه ایین نامه برای حذف شرط اجباری زبان) در امان باشند.
با توجه به این مورد خواهشمند است که اقای دکتر بعنوان متولی اول نظارت بر ایین نامه از اعمال این شرط خلاف انصاف و ناعادلانه جلوگیری بفرمایید
متشکریم

سوء استفاده دانشگاه تربیت مدرس چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 10:53

سلام:
سال نو بر شما استاد گرامی مبارکباد.
استاد شما که بدنبال تدوین اصول حمایت از حقوق دانشجو هستید یکی از مصادیق بارز تضییع حقوق دانشجو همین کار دانشگاه تربیت مدرس در بی توجهی به ایین نامه وزارت علومه.
مگر میشه که دانشگاهی که از بودجه وزارت علوم ارتزاق میکنه شرایط و ایین نامه وزارت علوم رو زیر بار نره؟
اقای دکتر ترا قران رسیدگی کن.
ما برای این دانشگاه تربیت مدرس کلی برنامه ریزی کردیم؟

احمد چهارشنبه 5 فروردین 1394 ساعت 10:36

سلام و عرض ادب و تبریک بمناسبت سال نو خدمت استاد عزیز
خواهشمند است نسبت به وضع دانشگاه تربیت مدرس در قراردادن شرط اجباری زبان رسیدگی بفرمایید.

اعتراض به دانشگاه تربیت مدرس سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 17:27

ضمن عرض سلام و عرض تبریک سال نو خدمت استاد نوه ابراهیم
جناب استاد یه سوالی داشتم؛ اینکه ایا وزارت علوم اونقدر توان نداره که جلوی دانشگاه تربیت مدرس رو بگیره؟
چرا شرط زبانی رو که وزارت علوم بابت اون مهلت داده دانشگاه تربیت مدرس بصورت اجباری در اورده؟
چرا تو این مملکت هیچ قانون ثابتی نیست؟
چرا همه چیز دلبخواهیه؟
جناب دکتر قسمت میدم که نزار این شرط ظالمانه رو به ما دانشجویای بدبخت تحمیل کنن/

خیر نبینه... شنبه 1 فروردین 1394 ساعت 23:32

الهی خیر نبینه هرکسی که رو گذاشتن شرط معدل کارشناسی پافشاری کرد.
با تصمیمش مسیر زندگیمونو که تازه داشت رو به خوبی میرفت به نابودی کشوند. چقدر تلاش کردم تا ارشد، شاگرد اول بشم. الهی زندگیش نابود شه. الهی امسال بدترین سال زندگیش باشه. آمین...
آقای دکتر با نشون دادن نظر من بذارین وبلاگتون از اون حالت آرمانی که واسش ساختین بیرون بیاد. شاید کسانی که این ظلمو در حق ماها کردن بفهمن، هستن بچه هایی که تا آخر عمرشون اونا رو نمیبخشن. چون راحت همه چی رو با بی انصافی از اونا گرفتن.
کی شعر تر انگیزد...خاطر که حزین باشد
من تو لحظه ی سال تحویل گریه کردم؛ به خاطر اینکه از سهمیه استعداد درخشان محروم شدم. از من توقع نداشته باشین الان بیام و با یه جمله ی شعاری در حق مسببینش دعا کنم و با تبریک سال نو اونا رو ببخشم! نه نه نه. هیچوقت نمیبخشم کسی رو که باعث نابودی آرزوی من و خونوادم شد.

مریم خانومه نگران شنبه 1 فروردین 1394 ساعت 14:16

عید بهترین استاد و دکتر دنیا مبارک
بهترینا رو واستون از خدا میخام

طاهری جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 11:31

سلام جناب دکتر
واقعاً ملاک شناسایی استعداد درخشان چیست؟
نمره معدلی که هر روز تغییر می کند یا زحمات و شناسایی استعدادهای برتر در هر گروه و رشته. جای تعجب و شگفتی است از این همه تغییرات!
شگفتا از تیم کارشناسی که قوانین را در عرض چند روز و چند ماه تغییر می دهند، و زمانی که انتقاد و تناقضات از این تغییرات می شود اسم آن را تسهیلات میگذارند و زمانی که با دلیل نقض این تغییرات مطرح می شود اسم آن می شود قوانین.
تکلیف تسهیلات و قوانین بماند...
عمری که سر تناقضات و آزمون و خطا گذشت پیشکش...
ای کاش این تیم خودشان را بجای دانشجو که با مشقت درس خوانده و تلاش کرده میگذاشتند!
برای نمونه دانشجویانی قبل از این با (آگاهی از قانون استفاده از شرایط استعداد درخشان تا سه سال) فارغ التحصیل شدند و حال بخاطر گذشت دوسال و 1-2 ماه شامل این (قانون) نمشود تکلیف چیست؟ کنکور!
این صحبت نیز ارزشمند است. البته بر این اساس افراد مستعد کنکور میدهند و افرادی که صلاحیت کلی نداردند بدون کنکور پذیرفته میشوند.
لطفاً و خواهشاً تکلیف ما را با قانون و تسهیلات مشخص کنید اگر قانون است چرا هر روز تغییر می کند(البته برای قانون گذار مشکلی نیست چون انعطاف پذیری خود را نشان می دهد و بدا به حال دانشجویی که سه سال زحمت کشیده با رتبه اول و دیگر شرایط) ولی اگر تسهیلات است به نظر می رسد باید استعدادهای برتر را شناسایی کند!

فرشاد جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 01:18

جناب دکتر فقط من ی سوال ازتون دارم ممنون میشم جواب بدید
چرا تو آیین نامه قید شده که باید پژوهش هامستخرج از پایان نامه باشه؟

فرشاد پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 17:14

آقا یا خانم تنها شما حرفهای خانم عاطفه رو درست نخونید لطفا بادقت بیشتری مطالب رو بخونیدآقا یا خانم تنها شما حرفهای خانم عاطفه رو درست نخونید لطفا بادقت بیشتری مطالب رو بخونید

سمیرا پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 17:08

چرا تراز نمیزنن استاد هیشکی تراز بندی نمیکنه که
تورو خدا بهشون بگین ترازبندی کنن دیگه نمیشه که من با یه دانشگاه آزاد برابر باشم
والا سر انقلاب ریختن اونا که مقاله چاپ میکنن با یه تومن دو تومن
برا چی رتبه اول ارشد به خاطر کارشناسی حذف شه

علی پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 08:13

دانشگاه های برتر هم تراز نخورده بله حق با خانوم فریبا است.

مریم خانومه نگران پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 01:13

سلام دکتر
خسته نباشید
دانشگاه سیستان و بلوچستان شرط دو مقاله از پایان نامه رو عطف داده به ایین نامه ی جدید.
در صورتی که در آیین نامه ی جدید مقاله از پایان نامه هم امتیازی هست
یعنی ما که یدونه چاپ شده داریم نمیتونیم رزومه بفرستیم؟
من ارشدم هم همونجا بودم
من دانشگاه س و ب رو خیلی زیاد دوست دارم
خواهشا جواب بنده رو بدید
سپاسگذارم

شاید دانشگاه سیستان و بلوچستان حساب کرده برای کسب 40 امتیاز پژوهشی لازم است حداقل دو مقاله داشته باشید و به همین خاطر است که از ابتدا وضعیت را شفاف تر از آیین نامه اعلان کرده.

درسخوان بیکار چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 22:20

سلام اقای دکتر خسته نباشد. اول ازتون به خاطر اینکه هرفامونو می شنوید تشکر می کنم. شاید اگه پارسال همچنین جایی بود که حرفمو بگم سرنوشتم یه جور دیگه رقم می خورد.
آقای دکتر خواهشمند تجدید نظر در مورد بند حداکثر سنوات 2 سال می باشم.
خیلی از ورودی های سال 89 به علت تغییرات مکرر آیین نامه ها نتوانستند از شرایط استعداد درخشان استفاده کنند. مثلا یکی از شروط سال گذشته اتمام طول تحصیل در 4 ترم متوالی بود که در دانشگاه ارومیه که بنده دانشجوی آنجا بودم اجرایی شد. من که ورودی های سال 89 بودم مطابق آیین نامه موجود که مهمترین شرط آن داشتن 2 مقاله بود از بدو ورود به داشگاه برای استفاده از سهمیه برنامه ریزی داشتم. داشتن دو مقاله نیازمند داشتن پژوهشی قوی بود، از آنجا که بحثی از سنوات تحصیل مطرح نبود در 5 ترم از پایان نامه دفاع کردم. و سال قبل به علت بحث 4 ترمه دفاع کردن محروم شدم. امسال این شرط حذف و مسله 2 سال مطرح شده است. بی‌شک بی بهره ماندن از این حق فقط به علت تغییرات مکرر آیین نامه ها و عدم توجه مسولین ظلم بزرگی در حق رتبه های برتر می باشد. گفتنی است که تا بحال هیچ یک از ورودی های سال 1389 رشته سازه به علت تغییرات پی درپی آیین نامه ها (« لزوم داشتن مقاله در آیین نامه سال اول و بی اهمیت بودن مسئله ی 4، 5 و یا 6 ترمه بودن» و « لزوم دفاع در چهار ترم در آیین نامه سال دوم » و «حداکثر 2 سال بعد از فارغ التحصیلی در آیین نامه ی امسال») امکان استفاده از این تسهیلات را نداشته اند، این در حالی است که نفرات برتر ورودی های سال 1390 بدون داشتن هیچ مقاله و سابقه پژوهشی قبل از اتمام دوره ی کارشناسی ارشد به عنوان دانشجوی دکتری پذیرفته شدند.
این ظلم بزرگیه، لطفا جلوی این ظلم رو بگیرید و اجازه ندید که تنها امیدمون که درس خوندنه هم از بین بره

پونه چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 21:43

سلام آقای دکتر
من دچار ابهام شدم. فقط یک سوال دارم میدونم که سرتون شلوغه و مشغله تون زیاد. پس خواهش میکنم جواب بدید.
به مقالاتی که مرتبط با پایان نامه نیست نمره ای تعلق نمیگیرد؟
یا اینکه تصمیمگیری به عهده دانشگاه است که نمره بدهد یا نه؟
انشالله سال خوبی داشته باشید. تعطیلات خوش بگذره.

سلام. مطابق آیین نامه باید مستخرج از پایان نامه باشد. امیدوارم دانشگاه ها از مقالات ارزیابی مناسبی داشته باشند.

فریبا چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 09:04

بفرمایید استاد
دیدین بالاخره خودتون که دانشگاه ها هیچ تراز بندی رو اعمال نمیکنن. هیچکدوم از دانشگاه هایی که اصلاحیه رو تنظیم کردن حرفی از تراز بندی نزدن. حتی برای ده تا دانشگاه برتر. عملاً در رسانه دروغ گفتند معاونت محترم که فکری به حال بچه های مستعد میکنن و ده تا دانشگاه برتر ترازبندی میشه. کوووو اعمال تراز؟؟؟ الکی انگار بچه ابتدایی رو دارین گول میزنینا. همش دروغ همیش حیله و نیرنگ. دیگه خسته شدم از دست این مردم به اصطلاح مسلمون

تربیت مدرس چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 08:54

سلام من دانشجوی تربیت مدرس هستم در دانشگاه تربیت مدرس هر سال با تخلفات زیاد دانشجوی استعداد گرفته میشود و اساتید گروه به دفتر استعداد دانشگاه و دانشکده فشار می اورند تا دانشجوهای مد نظرشون رو بر دارن حتی اگر حداقل ها هم نداشته باشند من رشتم جزو رشته های دانشکده علوم انسانی تربیت مدرس هست الان تو کلاس ما کسی رو با معدل کارشناسی 12!!! بهش قول دادن برای استعداد نگرش میدارن برای شاگرد اول شدنش هم همه اساتید دست به دست هم دادن تا بلکه با اوردن شاگرد اولی معدل 12 لیسانسش رو بشه چشم پوشی کرد لطفا به تخلفات این دانشگاه به خصوص دانشکده انسانی مدرس که همواره ورودیهای استعدادش بحث برانگیزه رسیدگی کنید.

مرتضی سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 21:16

سلام اقای دکتر لطفا پیگیر وضع بچه های با ازمونم باشید کلیدای ازمون دکتری دیروز منتشر شده ولی سنجش کلید استعداد و زبان رو قرار نداده و احتمال زیاد دیگه هم قرار ندهد چون همیشه این دو کلید با هم منتشر میشدند.الان کلید مشخص نیست و معلوم نیست درصدای استعداد و زبان که نمرشون تو رتبه هم خیلی تاثیر گذار هست چطور محاسبه میگردد لطفا از سازمان سنجش پیگیر شوید چرا کلید استعداد و زبان رو منتشر نکردن .

چشم. با سنجش صحبت میکنم. هرچند این موضوع در حوزه مسئولیت من نیست.

تنها سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 21:04

سلام آقای دکتر
چرا بچه ها روی مقاله مرتبط با پایانامه در دانشگاه سیستان دارن مانور میدن؟
آخه آیین نامه های قبلی هم شرط یکی یا بعضا دو تا از پایان نامه رو داشتن. خواهشا یکه به من بگه الان بحث سر چیه؟

التماس سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 19:53

سلام بر مدافع حقوق دانسجو.
در اینکه شما زحمت فراوان کشیده و آیین نامه رو تغییر داده و ماهم دعا گوی شما استاد دلسوز و مهربان هستیم هیچ شکی نیس..
اما شما نباید اجازه بدهید که بعضی دانشگاهها( مث ت. مدرس) با اعمال سلیقه آیین نامه ای رو که شما استاد عزیز بابت اون رحما ها کشیدید رو تغییر بدهند و بخان شرط اجباری ربان رو تحمیل کنن.
لذا از شما استاد بزرگوار تقاضا داریم که جلوی این اعمال سلیقه های نابجا رو بگیرید.
التماس میکنیم.
آن شالله این شب عید عیدی خدا سلامتی به خودت و خونوادت بده. هرچی میخای بهت بده.
امام زمان نگهدارت باشه.
اجازه نده حق ما رو ضایع کنن.

استعداد سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 06:58

تغییر دادن ایین نامه کاملا اشتباه و بدون برنامه بود نباید چنین کاری انجام می شد

رضا دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 15:55

اقای دکتر سلام . ترو خدا جواب حقیر را بدهید.
تربیت مدرس می خواد همون ایین نامه قبلی رو اعمال کنه.
ترو خدا رسیدگی کنین.
ترو خدا جواب بدین . به خدا هیشکی نیست جواب ما رو بده جز شما

عاطفه دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 12:13

آقای دکتر جواب بنده رو ندادید که حالا دانشگاه سیستان و بلوچستان این شرطو گذاشته باید چیکار کنم؟ بخدا اگه این شرطو برنداره پا میشم میام وزارت اونجا حتما کسی هست که به حرفای من گوش بده

سیستان، تربیت مدرس، قم و مازندران در برنامه است برای پیگیری و توضیح.

تنها دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 08:34

سلام عاطفه خانم
تا اونجایی که ما مطلعیم آیین نامه های قبلی هم شرط اولیه شان مقاله مستخرج از پایان نامه بود. همچنین در آیین نامه تیرماه هم این مورد صریح ذکر شده بود که مقاله باید از پایالن نامه باشه.
همچنین آقای دکتر من خواستم از علامت تعجب استفاده کنم ولی تو این شکلای بالا علامت تعجب وجود نداشت.

پارسا دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 02:56

من پارسال شرایط همه دانشگاههارو داشتم اما چون دانشگاهم یه سال در میون برمیداشت موندم امسال.
چقد واقعاً ظلمه یهو یه عده رو که برنامه ریزی کردن محروم کنن.
اصلا هیچ فکر مردم و خانواده هاشونو نمیکنن.
واقعاً تاسف میخورم ازینکه ایرانی هستم.

عاطفه دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 00:37

آقای دکتر بخدا دارم کلافه میشم
من زبانم در حد صفر بود وقتی آیین نامه رو تنطیم کردید فک کنم حدودای تیر 93 بود وقتی دیدم شرایطو بین کل تغییر دادید نشستم واسه زبان خوندم و به زحمت 63 از msrt گرفتم و اصلا بحثی از مقاله مستخرج از پایان نامه نبود الان شما از اونطرف مدرک زبانو حذف کردید از طرف دیگه دانشگاه من یعنی سیستان و بلوچستان اومده شرط دو مقاله معتببر تامپسون خواسته و گفته بدون دو مقاله علمی پژوهشی امکان پذیرش بدون آزمون وجود نداره آخه این چه جور برنامه ریزیه ای شما می کنید بخدا خیلی خیلی کلافم از اون طرف فکر دانشجویانی مث مارو نمی کنید که از یکسال قبل نشستیم برنامه ریزی کردیم واسه زبان و از طرف دیگه دو ترم اول ارشدو نشستم خوندم که رتبه اول باشم و در عوض شما چیکار کردید از دست شما و همکاراتون چیکار کنم بخدا خیلی کم لطفی می کنید در حق ما آخه تا چه حد باید استرس داشته باشیم تا چه حد باید جوونیمون رو به پای تصمیمات شما تلف کنیم آخرش که چی بشه این از وضع مملکت که بیکاری از یه طرف تورم فقر بدبختی از طرف دیگه شما که قشر تحصیلکرده هستید بخدا اگه یه ذره ناراحت باشم که چرا شرط زبانو برداشتین ولی این شرطی که دانشگاه زاهدان گذاشته نهایت بی انصافیه آخه تو آیین نامه 2 اسفندشم نبود و یه هویی توی آیین نامه 22 اسفندش آوردتش
بخدا حیق که خونواده ی فقیری دارم و پول واسه ثبت نام آزمون تافل و آزاد کردن مدرک و اینارو ندارم وگرنه بخدا بجون مادرم یک روزو تو این مملکت نمی موندم. تو این کشور جز نخبه کشی کار دیگه ای انجام نمی شه آقای دکتر بخدا روز حسابی هم هس تو این دنیا که فعلا روزگار فقط بدبختیاشو واسه من کنار گذاشته من که بخشیدمتون ایشاا خدا از سر تقصیراتمون بگذره

دانشگاه بزرگ بهشتی یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 23:30

آقایون وزارت علوم!!!
شما چرا برای تصویب آئین نامه از دفاتر استعداد درخشان دانشگاه ها کمک نگرفتین. آئین نامه ی دکترای بدون آزموی که دانشگاه بزرگ بهشتی واسه سال گذشته تدوین کرده بود بسیار منطقی و جامع بود. واسه همه چی امتیاز قائل شده بود. نمره زبان، معدل کارشناسی، مقالات، کارهای پژوهشی...همه امتیاز داشتن ولی!هیچکدوم شرط اولیه استفاده از آئین نامه در نظر گرفته نشده بود. ای کاش امسال هم دانشگاه بهشتی، همون آئین نامه ی پارسال رو رو سایتش بزنه...خدائیش خیلی جامع بود...

پژوهشگر یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 19:36

با سلام استاد عزیز خواهشمندم این سوالم رو جواب بدید:
آیا کسیکه در پردیس یک دانشگاه درس میخونده میتونه از طریق استعداد درخشان در بدون آزمون اون دانشگاه برای دکترا شرکت کنه یا نه؟؟؟
تو رو خدا جوابمو بدید...

سلام. بله آیین نامه اجازه میدهد.

پژمان یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 11:50

آقای دکتر نوه ابراهیم
لطفا از دانشگاه ها بخواهید همچون دانشگاه سیستان و بلوچستان به آیین نامه احترام بگذارند
ابتکار این دانشگاه برای در نظر گرفتن حداقل معدل 272(حاصل ضرب ارشد و کارشناسی) بسیار جالب و ستودنی است. با این روش فرصت جبران وجود داشته و شرایط ورودی شما هم که بیانگر معدل 16 کارشناسی و 17 ارشد هست هم رعایت می شود (16*17=272).
بنده قبلا این پیشنهاد را به شما دادم که در آیین نامه حداقل کسب 33 از مجموع دو معدل را بگنجانید که متاسفانه توجه نکردید. ولی این دانشگاه با این کار نشان داد که واقعا به آیین نامه و قوانین احترام گذاشته است. خواهش دارم به سایر دانشگاه ها هم ابلاغ بفرمایید تلفیق معدل را در دستور کار قرار بدهند.
بسیار ممنون و متشکر

پدر خوبم لطفا جواب مرا بده! شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 21:20

آقای دکتر نوه ابراهیم.
پدر خوبم.
چرا معدل بالای ارشد با رتبه ی اول ارشد نباید برای کارشناسان خبره وزارت علوم ارزشی داشته باشه؟ چرا من و امثال من که این شرایط رو داریم فقط به خاطر پائین بودن معدل کارشناسی باید از این رقابت محروم شیم؟ چطور دلتون راضی میشه؟...

سمانه شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 15:27

این چهارمین باره که من اینجا می نویسم و نظراتم گذاشته نمیشه.
این یعنی اینجا هم فیلترینگ عمل می کنه!!!

نوشتم ایکاش ایین نامه دکترای بدون ازمون دانشگاه فردوسی مشهد برای سال گذشته رو می دیدید و اونوقت متوجه می شدید که چه ایین نامه عاقلانه و منصفانه ای مسئولان اون دانشگاه نوشته بودن.
اصلا اشکال ایین نامه های سالهای قبل چی بود که مهندسی تون گل کرد علمای بزرگ؟

سرکار خانم سمانه. اولین باری است که یادداشت شما را می بینم. برای آیین نامه جدید با دانشگاه فردوسی مشهد هم هماهنگ شده بود. بازهم از معاون آموزشی مشهد سوال میکنم. موفق باشید. ممنون از نظرتون.

در پاسخ به ز. ح شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 15:08

بله کنکور ارزشش بیشتره اما از کجا معلوم سال دیگه بذارن حتی کنکور هم بدیم؟ شما خیلی ساده میگیری همه چیزو. برا کنکور باید بازم عمرتو بذاری درحالیکه کسی که سعی کرده رتبه اول بشه خیلی زمان گذاشته از خیلی چیزا گذشته حتی باورم نمیشه شما محروم شده باشی و انقد راحت بگی فدای سرمون. یه عالمه بی سواد از دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد و... خیلی راحت دارن از سهمیه ما استفاده میکنن. اگر مشکل معدل داشتی چطور معدل موثرت بالای 17 هست؟ بهرحال خیلیا هم مثل مسیولین محترم خودشونو خوب جلوه میدن. در ضمن شما اگر از همه بندای جدول نمره میاری و معدل موثرت بالای 17 هست مطمئنا دانشگاه برای شما حداقل یه نامه ای به وزارت علوم میزنه چون 70 آوردن رو خیلی هایی که اینجا کامنت هم میذارن باید تو خواب ببینن. هر مقاله ای ماکزیمم نمره رو نمیگیره هر فعالیتی حداکثر نمره رو نداره. نمره دهی با اساتیده. اگر انقدر شما تو همه چیز قوی هستین و فقط مشکلتون معدل کارشناسی بوده بهتره از دانشگاه پیگیر باشین. من دوستم هر دو مقطع رتبه اول بوده اما باید همه امتیازات رو اساتید زیاد زیاد بهش بدن تا 70 رو بیاره حتی موقع جمع زدن امتیازا مقالات درحال داوریشم جمع میکنه. بهرحال خیلی بدم میاد یکی خودشو خوب جلوه میده اگرم انقد خوبی امیدوارم خدا نگات کنه و مشکلت حل بشه.

علی شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 13:40

با عرض سلام و احترام
استاد گرامی بنده یک سوال مهمی از حضرتعالی داشتم.
بنده در سال 1390 در یک از دانشگاه های غیرانتفاعی کارشناسی ارشدم را گذراندم و در سال 1392 فارغ التحصیل شدم در حال حاضر 18 تا مقاله علمی و پژوهشی دارم که 6 تا از ان حاصل از پایان نامه ام است معدلم هم 19 است. سابقه تدریس هم دارم. چرا نباید در بدون کنکور دانشگاه های دولتی شرکت کردن ما ممنوع است. خواهشاً تجدید نظر بفرمایید در ایین نامه تا ما هم بتوانیم در بدون کنکور دولتی دانشگاه ها شرکت کنیم
پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی در این خصوص بی نهایت سپاسگزارم.
و من الله توفیق

سلام. قبلا هم پاسخ داده ام. چنانچه شرایط آیین نامه را داشته باشید می توانید در دانشگاه های دولتی شرکت کنید.

ن.ع شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 10:57

سلام خدمت استاد گرامی که حامی تک تک دانشجویان است و خیلی بابت پیگیریتان تشکر می کنم.استاد عزیز دانشگاه شریف معدل کارشناسی رو طبق آیین نامه متناسب به دانشگاه در نظر نمی گیرد و شرط 17 گرفته من که تمام شرایط را دارم ولی معدل کارشناسیم در دانشگاه تهران 16.32 است نمی توانم درخواست بدم ایا دانشگاه می تواند چنین اقدامی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من چه گناهی کردم دانشگاه تهران معدل کارشناسیم پایین اومده ارشدم هم در دانشگاه تهران هستم.خواهش می کنم پاسخ دهید.

البته آیین نامه حداقل ها را اعلان کرده است. دانشگاه ها اختیار دارند شرایط خودشان را نیز تعیین نمایند.

فرزانه شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 08:03

با سلام و احترام؛
با گذشت تقریبا یک هفته از ابلاغ آیین نامه جدید ،دانشگاه علامه طباطبایی هنوز اقدامی برای اصلاح فراخوان خود نکرده است. ما چه کار کنیم؟

و سوال دوم این که شرط معدل کارشناسی برای افرادی که تغییر رشته داده اند نیز برقرار است؟ برای مثال از رشته های فنی مهندسی به علوم انسانی؟

سلام. دانشگاه علامه نیز انشاالله بزودی اصلاحیه را عمل خواهد کرد.
بله معدل کل ملاک محاسبات است.

محمد شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 00:28

خداوکیلی این ترازبندیتون کی میبینه؟
نه خداوکیلی خودتون بگین.

سلام محمد جان. اصلاحیه آیین نامه، تراز بندی را در اختیار دانشگاه ها گذاشته است. شورای تحصیلات تکمیلی هر دانشگاه با توجه به شرایط خودش تراز بندی را محاسبه و اعلان خواهد کرد.

محمد شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 00:27

با این کارتون فقط راه رو برای پولدارا باز کردین
بزار بهتون بگم چجوری:
ملت میرن دانشگاه آزاد بدون هیج تلاشی معدل 17 کارشناسی میاره و بعدش صرفا با یه نام نویسی میره ارشد میگیره و اونجا هم معدل 18 میاره. خوب از اونجا که نیاز به زبان انگلیسی نیست و فقط معدل ملاکه(البته آقای دکتر و مسئولین با تقوای ما اینو میگن) فقط میمونه مقاله!!! اینو هر مقاله واست مینویسن و اکسپت میگیرن اونم مرتبط با پایان نامه دونه ای 1.800 تا 2 میلیون!!!
خوب بنده خدا میخواد مطمئن بشه که صد درصد قبوله: میاد میگه 5-6 تا واسش مقاله بدن که حسابی توی مصاحبه جلو بیفته.
حالا خدا شاهده بهش بگین بیاد یه ابسترکت از مقالاتش!!! رو فقط روخوانی کنه نمیتونه. واقعا شرم دارم اینا رو مینویسم!!!!
اینه آیین نامه آقای دکتر نوه ابراهیم و پز دادن این آیین نامه هم هنر میخواد
اون وقت رتبه اول ارشد شریف با 5 تا مقاله مستخرج از پایان نامه با معدل 17 کارشناسی و 16.5 کارشناسی ارشد نمیتونه شرکت کنه چون ملاک آقای دکتر ما پوله پول پول پول چون دنیا دنیای پولداراست

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.