کارشناسی ارشد و دکتری بدون آزمون.: خبرهای خوب در راه است.

باسلام.  داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد و دکتری بدون آزمون. صبح دوشنبه 27/11/1393 جناب آقای دکتر شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت، خبرهای خوب برای شما دارند. مصاحبه مطبوعاتی ایشان را  از دست ندهید.

نظرات 34 + ارسال نظر
دکتری شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 20:21

سلام اقای دکتر واقعا این ایین نامه ظلمی بود در حق کسایی که خودشون کشتن تا شاگرد اول بشن ولی حالا فقط معدل بالا هفده لحاظه به خدا تو رشته ما که سیزده نفر بودیم شاگرد اخر کلاسم معدل بالای هفده داره اون وقت شما اومدبن بعد از ثبت نام کنکور ایین نامه جدید گذاشتینو و مدرک زبانو الزامی کردید به خدا ظلمه بد کردین با ماها من که محاله باعث و بانی این ظلمو ببخشم مگه تو یه سال چند بار ایین نامه میدن خردادم که ایین نامه داده بودید بابا طور خدا به زبان وقت بدید چرا بقیه دلنشجوها تا ازمون جامع وقت میدید به جای این که برای ماها که خودمونو کشتیم یه پون بزارید فقط سنگ جلوی پامون میزارید

محمدمهدی جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 19:03

سلام
من دانشجوی دورشته ای از دانشگاه شریف هستم و ورودی 89 هستم و برای سال تحصیلی 94-95 بدون آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شده ام. اگر تعداد محدودی واحد از رشته دوم به انداره 9 واحد از مجموع 190 واحد من باقی بماند این امکان وجود دارد که در سال بعد در کنار تحصیل در کارشناسی ارشد واحدهای باقی مانده رشته دوم را به اتمام برسانم

سارا جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 00:23

سلام تورو خدا برای زبان مهلت بدین

تمنا پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 15:25

توروخدا اقای دکتر برای زبان مهلت بدین

شرط زبان را بردارین پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 17:21

به خدا قسم دارم افسردگی میگیرم
من بیچاره با همچین رزومه ای محروم میشم چون زبان مدرک نگرفتم
کاش برای شب زنده داریام برای پژوهش و پایاننامه عالی و مقاله می رفتم زبان می خوندم
کی می دونه اینقدر بی ثباتی قانون وجود داره

امید پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 14:54

سلام
دکتر من نظرات رو کامل خوندم یک بار دیگه
نحوه امتیاز دهی عالی و هیچ کس اعتراضی به جدول جهت ارزیابی نداره.
ولی همه معترض شرطای اولیه هستند.
ببینین بهترین راهکار برای پیش شرط حضور تلفیق آیین نامه قبل و کنونی هست.
اگر شما همون ملاک 10 درصد اول هر رتبه گرایش رو مد نظر قرار میدادین و بعد از ورود به مصاحبه مطابق با جدول 100 امتیازی ازیابی مذکور عمل می کردین مطمئن باشین هیچ اعتراضی نبود.
اعتراضا ناشی از یک کاسه کردن دانشگاه هاد و رشته ها هست. چه در مقطع ارشد و چه کارشناسی.
اگه گفته میشه 10 درصد اول به هر حال این ملاک مناسبی هست چرا که مدت طولانی و طی 4 ترم در ارشد و 8 ترم در کارشناسی به این 10 درصد راه پیدا کرده و کاملا عادلانه هست ولی وقتی گفته میشه معدل 17 ارشد و 16 کارشناسی، خوب عزیز من این کاملا غیرمنصفانه هست. در یک کلاس در سطح دانشگاه های پایین مطمئنا برای جلب رضایت دانشجو در قبال پرداخت شهریه به نمره دادن و سایر را ها متوسل میشن اون وقت میبینین از یک کلاس در سطح دانشگاه های پایین بیش از 70 درصد حائز شرایط اولیه هستند ولیکن در یک دانشگاه سطح بالاتر حد 1 درصد هم نمیتونن شرایط اولیه کسب کنند.
اگر مطابق با جدول ارزیابی مذکور به طور کلی (شاید استثناهایی وجود داشته باشد) یک تناقض مبهم وجود داره که مسئولان محترم هوشمندانه میتوانند آن را متوجه شوند. اگر چه دانشجویان دانشگاه های سطح اول حائز شرایط اولیه نیستند ولی اغلب شرایط امتیاز بالاتر از 70 را دارا هستند ولی برعکس دانشجویان دانشگاه های سطح پایین اغلب دارای شرایط حضور در مصاحبه هستند ولی در مجموع کمتر از 50 امتیاز را دارا هستند. و راهکار این قضیه صرفا مقایسه با هم ورودی ها جهت حضور در مصاحبه هست یعنی شرایط اولیه طبق آینن نامه گذشته بر اساس رتبه در گرایش و ورودی و ارزیابی بر طبق آیین نامه جدید و ملاک های تعیین شده.
حال اگر نظر بنده حقیر را قبول ندارید فقط یک دلیل منطقی ذکر کنید کفایت می کند.
بسیار ممنون و متشکرم

یوسف پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 14:05

در جواب خانم (فرناز)
گفتین من که معدلم 16.4 ارشد هست قبلا شرایط رو نداشتم که اشتباه می کنید.
قبلا رتبه های اول بدون در نظر گرفتن معدل میتونستن شرکت کنند. و چون رتبه اول هستم انتظار حضور در مصحبه رو دارم به همین دلیل درگیر کارای وسیع پژوهشی شدم و گرنه وقت خودم رو جاهی دیگه ای میزاشتم.

رویا چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 22:25

آقای دکتر چطور شبا راحت میخوابین وقتی منه دانشگاه شریفی با معدل 14.26 رو محروم کردید از مصاحبه؟ واقعا اونیکه ارشد آزاد نجف آباد خونده بهتر از منه؟ اشک تو چشام بدون اختیار میریزه وقتی به ظلم شما فکر میکنم. ایران شده همش ناحقی همش افراط و تفریط. چون من رتبه م سه رقمی بوده رفتم شریف باید برم بمیرم. فقط میخوام بدونم اصلا خوابتون میبره ما رو اینجور بیچاره کردید. کنکورم کا شرکت نکردیم حالا مجبوریم اپلای کنیم بریم.

احمد چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 22:19

استاد خواهشا امتحان برگزار کنید تا استعداد درخشان واقعی مشخص شود. من به امید استعداد با اطمینان بالا کنکور شرکت نکردماما اگر همین شنبه امتحان بگیرید 100% بین همه استعدادها من رتبه یک میشوم. من فاصله ام از بقیه خیلی بیشتر است چرا بخاطر اینکه شهیدبهشتی خواتدم و معدلم 14 است باید کنار زده شوم. مگر دیگران معدل 16 چه برتری به من دارند. باور کنید من استعداد ددرخشان واقعی هستم چرا هیچکس گوش نمی دهد؟

دانشجو چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 21:07

با سلام
جدا دکتر از شما بخاطر اینکه در کنارمون هستید سپاسگذارم.و از جانب آقای علی که به شما توهین کردند عذر خواهی میکنم.امیدوارم حرف ایشون رو به دل نگیرین.همینقدر که حرفای مارو گوش میدین و به سوالات ما پاسخ میدین یک دنیا از شما ممنون و سپاسگذاریم

زبان چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 19:26

سلام
ایا در مورد الزام مدرک زبان چیزی گفته شده؟ یعنی میتونیم تا ۶ ماه اینده بدیم؟

رضا چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 16:10

سلام اقای دکتر
حال شما خوبه
ممنون از لطفتون جهت پیگیری
ولی چرا برای زبان وقت نذاشتین
من با ده تا مقاله تنها مشکلم مدرک زبانه و تو این فرصت کم نمی تونم مدرک بگیرم
توروخدا فرصت چند ماهه بدین

رویا چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 07:22

سلام آقای دکتر
دانشگاه آزادی هارو چقدر خوشحال کردید ولی ظلم بزرگی به بچه های واقعاً خوبی مثل ما کردید هرگز شما رو نمیبخشم استاد.

قدردانی با گلایه چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 00:10

استاد قدردان زحمات و پیگیری های دلسوزانه ی شما هستیم. ولی ازتون گلایه داریم. چرا تو این آئین نامه راه واسه همه باز شده الا ما!حتی کسانی که مدرکشون رو از دانشگاه آزاد گرفتن می تونن شرکت کنن. ما بارها درددل کردیم. ازتون عاجزانه خواستیم شرط معدل کارشناسی یا حذف شه یا بهش امتیاز بدن نه اینکه تراز شه. چون با این کار دوباره جمعی از متقاضی ها نادیده گرفته میشن. چون معدل کارشناسیشون خیلی پائینه. این افراد یه یار چوب معدل پائین کارشناسی رو واسه ارشد خوردن ولی با تلاش خودشون تونستن توی کنکور واسه بهترین دانشگاه های دولتی قبول شن و ارشد رو با معدل بالا طی کنن. به امید استفاده از سهمیه. چرا دوباره باید تو مقطع دکترا حرف از کارشناسی باشه. استاد ای کاش تو تجدید نظر آئین نامه شرط معدل کارشناسی رو حذف میکردید و درعوض بهش امتیاز میدادید....عیب نداره استاد...خدائی هست که ما رو ببینه.

مریم سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 18:28

سلام استاد ارجمند
اگه میشه ضرایب رو میذارین رو سایت بچه های علوم دانشگاه تهران همه نگرانن. ممکنه یعنی ماها همه محروم بشیم؟
با نهایت سپاس

سحر سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 16:37

با سلام آقای دکتر واقعاً اگه مدرک ارشدمون پردیس باشه میتونیم استعداد درخشان دانشگاه مادر دولتی شرکت کنیم ؟ خیلی عالی میشه من تمام شرایط رو دارم فقط ارشدم پردیس بوده و معدلم بالای ١٨/٥ ، ممنون میشم اگه پاسخ بدید
با تشکر

باسلام. از هر دانشگاه و دوره معتبر داخلی کشور که مدرک لیسانس یا فوق لیسانس را گرفته باشید میتونید برای دکتری بدون آزمون در دانشگاه های دولتی اقدام کنید. به شرط اینکه دانشگاه مربوطه شرایط خاص نداشته باشد.

کریمی سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 13:36

با سلام
واقعا خسته نباشید
باید به وجود مسئولینی چون شما افتخار کرد
آقای دکتر در پاسخی فرمودید که کسانی که مدارک لیسانس و ارشدشونو از دانشگاه آزاد گرفتند می توانند از آیین نامه استفاده کنند و نقاضای خودشونو به دانشگاه ها اعلام کنند. می خواستم ببینم برداشت من درسته من ارشدمو از دانشگاه آزاد گرفتم و سایر شرایطو دارم. خواهش می کنم پاسخ بدید که من هم می تونم از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنم یا خیر؟
بسیار متشکرم

باسلام. بله برداشت شما درسته.

تعریف تازه ای از خبر خوب!!!!!! سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 13:21

استاد چرا این خبر بسیار خوب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!رو الان که نزدیک کنکوره اعلام کردید. این خبر بسیار خوب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!رو میذاشتین حداقل کنکورمون رو میدادیم بعد تا این حد تضعیف روحیه میشدیم. حداقلش تو این مدت تو رویای حذف معدل کارشناسی و نمره زبان روحیه ی نسبتا خوبی داشتیم واسه کنکور. گناهش گردن هر مسئولی که این تصمیم رو گرفت.

دل پر سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 13:10

استاد دلمون خیلی گرفته. امیدمون به شما بود که اونم ناامید شدیم. اکثر دانشجوها میخواستن معدل کارشناسی حذف شه یا حداقل واسش امتیاز بزارین. چون یه بار واسه ارشد از اون استفاده شده و از طرفی هم راه جبران نداره. چرا حرف دل اکثر بچه ها رو نشنیدید؟؟؟ این بود خبر خوبتون!!!

سمیه سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 13:06

دکتر سلام
برای زبان خواهشا تا ترم اول بعد از پذیرش فرصت بدید...........
دکتر خیلی ناحقی میشه در حقی کسی که مثل من بلافاصله از ارشد برای دکتری اقدام میم کنه و رزومه پژوهشی کمی داره وکسی که بعد چند سال میاد و کلی رزومه پژوهشی و اون قبول بشه انوقت من رتبه 1 ارشد که فارغ التحصیل شدم چیکار باید کنم؟؟/؟لطفا رسیدگی کنیددکتر؟؟؟
ممنونم

داوطلب دکترا سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 11:57

سلام آقای دکتر. دیروز درباره حذف پذیرش برخی از رشته ها در دکترا در دانشگاه تربیت مدرس نظر گذاشتم. آیا مشاهده فرمودید ؟ یا دوباره نظر بگذارم؟

سلام. ندیدم. لطفا دوباره بفرستید با توضیحات کامل. ممنونم.

اعظم سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 11:55

استاد خیلی ازین بچه ها اصلا دانشگاه دولتی رو نمیاوردن رفتن آزاد و غیرانتفاعی و پیام نور و دانشگاه های پایین دولتی. چرا حالا اونا بتونن دکترا بگیرن ما که انتخاب اول کنکورمون رو هم تو مقطع کارشناسی و هم تو مقطع ارشد آوردیم نتونیم حتی بریم مصاحبه. میشه این قضیه رو بررسی کنید دوباره؟

مجتبی سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 10:55

استاد من به معدل واقعاً معترثم شما مشکل مارو حل نکردید که. در دانشگاه صنعتی شریف اگر بری امیرکبیر واحد برداری 20 هم بشی برات 19 تو کارنامه وارد میکنن اما اگر یه امیرکبیری بیاد واحد برداره شریف 19 بشه تو کارنامش 20 وارد میشه. حداقل یه کم قوانینتون رو با هم هماهنگ کنید. چطور تو دوران تحصیل ما انقد دانشگاه ها اختلاف داشتن الان که 6 سال گذشته دانشگاه ها هیچ فرقی ندارن. دانشگاه اول کشور رو دارین با چه دانشگاه هایی مقایسه میفرمایید؟ در رنکینگ جهانی ملاحظه بفرمایید رتبه دانشگاه صنعتی شریف کجاس و رتبه سایر دانشگاه ها کجاس؟ اصلا جزو 1000 تای اولم نیستن. استاد حداقل باید نمره دانشگاه صنعتی شریف ضریب 1.5 بهش بخوره تا یه کم بشه عدالت رو برقرار کرد. اونم عمرا با غیرانتفاعی و آزاد و پیام نور معدلمون بازم برابر بشه. به شما حقوق ریاست میدن که مشکل جوونایی مثل من رو حل بفرمایید نه اینکه بی تفاوت از کنارش بگذرید. اگر واقعا برای شما مشکل ما اهمیت نداشته چرا این مسیولیت به این دشواری رو پذیرفتید؟ کاش انقد که به فکر بچه های غیر انتفاعی و آزاد و پیام نور بودین کمی هم به بچه های صنعتی شریف فکر میکردید که زیر چرخ سیاست های نابجای ریاست شما دارن له میشن. بدون شک ما برای کار یا ادامه تحصیل با این وضع مجبوریم که بریم کشور دیگه ای. سلامت باشید استاد. خدا نگهدارشما و این هم وطنی های خوش شانس دانشگاه های رده ان م کشور

فرناز سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 09:09

سلام
متاسفانه دیگه داره توقعات بی جا میشه....
شمایی که میخوای معدل ارشد تعدیل شه ...خودت رو با هر کدوم از آیین نامه های قبلی هم که منطبق می کردی و طبقشون تلاش میکردی باید معدل ارشدت بالای 17 می بود
یا اونی که دانشگاه آزاد خونده....آقای دکتر جواب شما خیلی عجیب بوده...یعنی دانشگاه آزادی ها از ما جلوتر هستن و اونا استعداد درخشانن و ما نیستیم؟!!!... خب همه میدونن معدلهای دانشگاه آزاد چقدر خوبه و 3 صفحه جزوه میخونن و امتحان میدن و ما یک کتاب!!! آخه این انصافه

بعد هم ببخشید آقای دکتر ما از شما خیلی ممنونیم که پیگیر بودید و حداقل شاید بعضی از دوستان مشکلشون حل شده باشه و حداقل امیدوار شده باشن ....

اما وقتی شما معدل کارشناسی رو بر اساس دانشگاه تعدیل میکنید پس رشته ها با هم فرقی ندرن؟!! رشته علوم پایه مثل ریاضی!!! باور کنید هیچ جای ایران معدل بالای 16 نیست....حالا من با 4 مقاله آی اس آی و 2 تا علمی پژوهشی که نه تنها هیچکدوم از دانشجوهای این رشته ندارن بلکه خیلی از اساتید هم ندارن...با این همه تلاش از آزادی ها کمترم....

آقای دکتر وروردی های استعداد درخشان دکتری در سال 92 رو یه بررسی کنید...80 درصدشون هیچ مقاله ای نداشتن و تقریبا هیچ شرایطی نداشتن و به صورت مشروط دانشجوی استعداد درخشان شدن و حالا ما موندیم.... جالبه.... این کشور جمهوری اسلامیه و عین عدالته

عاطفه سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 00:17

سلام
استاد میشه جواب سوالمو بدید؟ خیلی مهمه
من میخوام واسه دانشگاه زاهدان درخواست بدم ولی اونا تاریخ دانش آموختگی رو واسه 31 فروردین 94 گذاشتن خوب این یه خورده با عقل جور درنماید تمام دانشگاههایی که پذیرش دارن تاریخ دانش آموختگی رو 31 شهریور 94 اعلام کردن
بازم ممنون میشم جوابمو بدید

سلام. پیگیری میکنم.

مریم دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 23:07

با سلام
آقای دکتر از تغییرات اعمال شده سپاسگزارم

فاطمه دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 20:41

با سلام. ازتون میخوام شرط معدل کارشناسی رو بردارید. معدل دوره کارشناسی ملاک خوبی برای سنجش نیست.

فریبا دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 19:58

خبر خوبی نبود کاش مقالات رو انقد کم نمیکردین. باید میذاشتین حداقل 14 امتیاز و واقعاً نعدل کارشناسی ظلمه ولی برنداشتین. خوبه شمارو ده سال بعد بهتون بگن قانون عوض شده و شما بخاطر این عملکرداتون باید مجازات بشین. اصلا ارزشی برای ما قائل نشدین فقط یک ماهه مارو سر کار گذاشتید استاد

حسین دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 18:54

با سلام وتشکر از زحمات شما. بنده لیسانس ازاد با معدل 17.12 و فوق لیسانس دانشگاه علامه طباطبایی دوره روزانه حقوق با معدل 17.10 خوندم. با توجه به ازاد بودن لیسانسم حق شرکت در دکتری بدون ازمون را دارم؟با تشکر

بله از هرجا که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را گرفته باشید میتوانید برای دکتری بدون آزمون در دانشگاه های دولتی اقدام کنید.

سلام و درود دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 18:31

سلام آقای دکتر. خسته نباشید. بینهایت از شما ممنونم که محبت کردید و نظرات ما رو به جناب وزیر رسوندید. جسارتا یه سوال داشتم تا کی فرصت داریم نمره 50 رو به دانشگاه ها ارایه بدیم؟ ممنون میشم محبت کنید پاسخ بدید یک دنیا از محبتتون ممنونم. همیشه دعا گوی شما هستم استاد بزرگوار

موقع اقدام کردن برای پذیرش. ضمنا دانشگاه ها خودشان تاریخ ها را اعلان میکنند.

نسیم دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 17:48

سلام آقای دکتر خسته نباشید و ممنون بابت پیگیریهاتون.
چند تا سوال داشتم:
1) این رتبه بندی معدل رو از کجا میشه پیدا کرد؟
2)آیین نامه جدید به دانشگاهها ابلاغ شده یا خیر؟
ممنون از توجه شما

تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

علی دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 17:17

هه اگه اینا که گفتین خبر خوبتونه پس خبر بدتون چیه؟ خسته نباشید واقعاً مملکت مسیولینی چون شما داره که وضعش اینه. سه هزار دانشجوی معلوم نیس چه جوری قبول شده رو تو دانشگاه نگه داشتین اونوقت یه شرط معدل رو 2نمره کم نمیکنین. واقعاً برای این مملکت متاسفم. آقای دکتر من نامرد عالمم اگه نرم استرالیا. امروز رفتم تو سایت تمام مشخصاتمم زدم. این مملکت مال خودتونو استعداد درخشانای قلابی مثل خودتون. ما رفتیم جانم ارزونیه اونا که یه بارم برا ارشد ازش استفاده کردن. میرم و دیگه هرگز به این وطن پر از مکر و حیله بر نمیگردم. کشور لیاقت امثال منو نداره لیاقتش همون شماها هستین و امثال معاون اول ریاست جمهوری سابق. ماشالله ماشاالله به شما با این همه کار و جلساتتون هههه

یوسف دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 16:59

پس چرا این کار واسه ارشد انجام نمیشه اخه
توی ارشد هم این وضع وجود داره تورو خدا واسه معدل ارشد هم این شرایط لحاظ بشه مگه میشه معدل 16 برق شریف با 16 برق یاسوج برابری کنه، مگه ارشد چه فرقی با کارشناسی داره جفتش باید ضریب اعمال بشه
آقا تو رو به جون هر کی دوس داره بگین حرف من غیر منطقیه؟

درخواست دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 15:47

سلام آقای دکتر خسته نباشید
من قبلا از شما بابت مهلت ارائه مدرک زبان پرسیدم شما فرمودین تا روز مصاحبه وقت هست اما الان که دانشگاه ها فراخوان رو زدن تا آخرین روز ارسال مدارک وقت دادن از اصلاحات به عمل اومده سپاسگذارم میشه حالا که دارین به دانشگاه ها نامه میزنین قید کنین که تا روز مصاحبه وقت باشه؟ممنونم آخه تا قبل اردیبهشت ماه آزمونی در سال94 نیست که ما بتونیم شرکت کنیم برای آزمون اسفند ماه هم میترسیم به آمادگی کامل نرسیده باشیم
بسیار از شما سپاسگذارم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.