آیین نامه دکتری با آزمون

برای دریافت آیین نامه دکتری با آزمون کلیک کنید.

برای دریافت آیین نامه آزمون نیمه متمرکز  دوره ی دکتری کلیک کنید.

نظرات 22 + ارسال نظر
sara دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 07:09

با سلام
در جواب به آقای حمید احمدی

به نظر می رسد که شما قصد دارید که امتیازات این آیین نامه را با داشته های خود سازگار کنید!!!

کیفیت پایان نامه به استخراج مقاله از آن نیز بر می گردد (من هم که انکار نمی کنم) اما حداکثر امتیاز برای پایان نامه 4 در نظر گرفته شده است. اما اگر قرار است امتیاز مقالات علمی پژوهشی بالاتر از امتیاز پایان نامه باشد (آن هم 10 برابر) ، و از طرفی نگران کیفیت پایان نامه هم هستید، در نتیجه باید کلیه مقالات ارائه شده، مستخرج از پایان نامه باشد (کاملا مرتبط با پایان نامه)، نه اینکه از هر دری سخنی !!! آن وقت است که باید بگوییم : این گوی و میدان، و اینجاست که مقالات علمی پژوهشی ارزشمند می شود.

وقتی شما می فرمایید که امتیاز مقالات علمی پژوهشی 40 شود ، دقیقا منظورتان این است که کل امتیاز بخش پژوهشی را بتوان با استفاده از مقاله کسب کرد، در این صورت اگر مواردی همچون کتاب، کیفیت عالی پایان نامه، جشنواره های ملی و بین المللی و . . . . ، هر همچنان دارای امتیاز و به قوت خود باقی باشند، اما چه سود؟؟؟؟ چون دیگر نیازی به این موارد نیست، هر شخص می تواند با حدودا 10 مقاله علمی پژوهشی، کل 40 امتیاز بخش پژوهشی را کسب کند (دیگر نیازی به موارد دیگر نیست و هیچ اهمیتی ندارد)، بنابراین اینجاست که باید به خدمت شما عرض کنم حالا که تصور می کنید امتیاز مقالات علمی پژوهشی باید 40 شود (یا سقفی نداشته باشد ، عجیبا غریبا !!!!!!!!!!!!!!) پس جا دارد که مقالات کاملا مرتبط با پایان نامه باشد (همانطور که در آیین نامه استعداد درخشان ، اگرچه امتیاز 40 برای مقالات ذکر شده است، اما دقیقا ذکر شده است که مقالات می بایست مرتبط با پایان نامه باشد، حالا شما که مرد میدان هستید، بروید و کل 40 امتیاز را از مقالات مرتبط با پایانامه استخراج کنید (تصور می کنید از یک پایان نامه چند مقاله استخراج می شوذ؟؟؟) بله دوست من، اینجاست که عبارت : مقاله به سبک ایرانی، مطرح می شود ، انواع و اقسام مقاله، از همه رنگ، با سلیقه های مختلف

در کل اگر این الزام باشد که کل امتیاز مقاله به مقالات استخراج شده از پایان نامه داده شود، بنده با 40 امتیاز که هیچ، با 100 امتیاز هم موافقم.

در رابطه با مقالات کنفرانسی و علمی ترویجی هم در مطلب قبلی، بنده حرفی نزدم ، نمی دانم که چرا روی این مورد اینقدر مانور دادید، شاید تصور کردید که منظور بنده از جشنواره، همان کنفرانس است. بگذریم

در رابطه با خودم هم خدمت شما عرض کنم که بنده مقاله دارم هم isi و هم علمی پژوهشی (آن هم مستخرج از پایان نامه).

همچنین ظاهرا برداشت سطحی از گفته قبلی بنده داشتید. اولا که استادان، معصوم نیستند که اینطور شما از آن ها دفاع می کنید (حداقل اجازه بدید تا انشاالله امسال قبول شوید، بعد از آستاد خودتان دفاع کنید تا نونی برای شما داشته باشد، در کل الان وقت این کار نیست)، دوما همه استادان ایرانی را با یک چشم نباید نگاه کرد (تفاوت است از زمین تا آسمان) (عنصر پارتی در مملکت ما بیداد می کند) بگذریم

امیدوارم که صحبت های بنده به دوست عزیزمان بر نخورده باشد

با تشکر از دکتر نوه ابراهیم عزیز

حمید احمدی یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 14:05

با سلام

جوابیه سارا خانم


در پاسخ به این سؤال" چرا فکر کردید که اگر مقالات علمی پژوهشی 40 امتیاز شود، معقول، منطقی و عادلانه است؟؟؟"
لازم به ذکر است حداکثر امتیاز برای مواردی (مثل مقالات کنفرانسی و همایشی) است که انجام آن کار بسیار ساده‌ای باشد ولی در بحث مقالات ISI و علمی پژوهش حداقل باید سه نفر داور از اساتید مجرب دانشگاه مقاله داوری و تائید نمایند. یکی دیگر از مواردی ایجاب می‌کند که سقف امتیاز علمی پژوهشی و ISI برداشته شود این است که هر مقاله علمی پژوهشی ارزش یک مقاله علمی_ ترویجی و یا کنفرانسی را دارد ولی عکس این صادق نیست یعنی یک مقاله کنفرانسی ارزش یک مقاله علمی _ پژوهشی را ندارد.(این بر همگان واضح است).
در ضمن من نگفته‌ام که امتیاز کتاب و پایان‌نامه از بین برود
ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت و توجه است که همه فارغ‌التحصیلان که قصد ورود به دکتری را دارند پایان‌نامه دارند ولی همه الزاماً مقاله ندارند و یکی از فاکتورهای کیفیت پایان‌نامه استخراج مقاله از پایان‌نامه است. (این گوی و این میدان!)
همان‌طور که عرض نمودم مقاله‌های علمی پژوهشی و ISI از فیلتر داوری عبور نموده‌اند و کار بسیار ساده‌ای نیست. اگر این‌چنین که شما می‌فرمایید باشد چرا خود شما این کار انجام نمی‌دهید، شما که دوستتان در این زمینه تبحر دارد می‌توانید از ایشان کمک گرفته و 60 مقاله دیگر نیز بنویسد.
شما در صورت قبولی در دوره دکتری شاگرد همین اساتید ایرانی(داور مجلات ایرانی) هستید، شمایی که مقالات علمی پژوهشی (به قول خودتان به سبک ایرانی) را عصاره علمی همین استادان ایرانی هستند قبول ندارید چطور می‌توانید با این استادان کارکنید؟؟!!!
اگر شما این‌قدر به خودتان اعتمادبه‌نفس دارید چرا دست‌به‌قلم نمی‌شوید و مقاله‌ای نمی‌نویسید تا الگویی برای دیگران باشد؟؟؟!!!!
در پایان از جناب آقای دکتر نوه ابراهیم که با وجود مشغله های کاری فراوان پیگیر ماجرا هستند تشکر و قدردانی مینماییم

sara شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 08:27

با سلام
در پاسخ به حمید احمدی

شما چرا فکر کردید که اگر مقالات علمی پژوهشی 40 امتیاز شود، معقول، منطقی و عادلانه است؟؟؟ به نظر من امتیاز 22 برای مقالات علمی پژوهشی کاملا منصفانه تر است، زیرا در این صورت داوطلب سعی می کند که در زمینه های دیگر نیز فعالیت داشته باشد (از جمله کتاب، جشنواره ها، مسابقات، کیفیت پایان نامه و . . . ) ، اما اگر کل امتیاز این بخش به مقالات علمی پژوهشی اختصاص یابد دیگر مسائلی همچون اختراعات، جشنواره ها، پایان نامه و . . . اهمیتی نخواهد داشت. ضمنا این مساله صرفا به نفع کسانی تمام خواهد شد که در دانشگاه ها مشغول تدریس هستند زیرا در طول یک ترم ، به راحتی می توانند با سپردن این کار به دانشجویان (نوشتن مقاله) و بدون اینکه خود زحمتی کشیده باشند، 60 تا مقاله تهیه کنند (از جمله یکی از دوستان بنده) . به نظرم گفته شما به ضرر درصد بسیار زیادی از داوطلبان می شود که به هر دلیلی نتوانسته اند بحث تدریس در دانشگاه را داشته باشند که کیلو کیلو مقاله بدند بیرون (باز هم اشاره می کنم به یکی از دوستانم که با مدرک کاردانی مکانیک، لیسانس عمران و ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه های دست پایین، به واسطه داشتن پارتی در دانشگاه مشغول تدریس هستن و تابحال 60 تا مقاله به واسطه زحمت دانشجویان برای خود تهیه کرده اند) . ناغافل به یاد گفته یکی از استادان افتادم که دانش آموخته یکی از دانشگاه های آلمان بود، که می گفت : در خارج ، شخص با صرف زمان زیاد با نوشتن یک مقاله ، پروفسور می شود اما در ایران مقاله نویسی ، کیلویی شده است، سالی 50 تا 60 تا .

در کل جناب آقای دکتر به نظر این حقیر، امتیاز در نظر گرفته شده برای مقالات علمی پژوهشی کاملا منصفانه (حتی زیاد) است، یک داوطلب دکتری به جز مقاله نویسی (به سبک ایرانی!!!) باید در سایر زمینه ها (جشنواره های، کتاب و . . . ) نیز فعال باشد.

البته در آیین نامه استعداد درخشان (متاسفانه ) گرچه امتیاز 40 شد اما جای شکرش باقیست که حداقل گفته شده که مقاله مرتبط با پایان نامه باشد که در این صورت هنوز تا حدی تولید انبوه مقاله به سبک ایرانی، محدود خواهد شد.

با سپاس فراوان

حمید احمدی جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 09:31

با سلام خدمت استاد عزیز
ضمن تشکر از شما به خاطر اطلاع رسانی و پاسخگویی

آقای دکتر درصورتی که براتون ممکنه آیین نامه مصاحبه دکتری 94 را با تمام جزئیات و تبصره ها در سایت بزارین تا شبهات موجود از بین برود.
آیین نامه فعلی در بسیاری از موارد گنگ است و دارای تعابیر متفاوت.
با توجه به اینکه اخیرا آیین نامه دکتری استعداد درخشان بدون آزمون اعلام شده است و حداکثر امتیاز مقالات علمی – پژوهشی 40 امتیار ذکر شده (که معقول و منطقی و عادلانه نیز هست) ولی در آیین نامه دکتری با ازمون 22 امتیاز در نظر گرفته است به نظر می رسد که در این مورد اشتباهی رخ داده باشد لطفا پیگیری نمایید و نتیجه را به اطلاع داوطلبان برسانید.

با تشکر فراوان

آنچه جدیدا ابلاغ شده است بخش اصلاحات است. فکر خوبی است. تمامی آیین نامه را با اصلاحات تنظیم میکنم.

sina جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 14:07

سلام آقای دکتر
یعنی برای مصاحبه، واقعا نامه پذیرش مقاله قابل قبول نخواهد بود و امتیازی نخواهد داشت؟

سلام. هرکدام جداگانه امتیاز خودش را دارد.

منیره جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 00:18

سلام
جناب آقای دکتر
از زحمات ارزشمند شما بی نهایت سپاس گزارم.
استاد گرامی امکان داردگواهی پذیرش مقالات هم مورد قبول باشه. به خدا برای اکسپت گرفتن شش ماه است که زجر کشیدیم.
استاد توروخدا کاری کنید. این همه زحمت کشیدیم.
از حسن توجه و شکیبایی شما سپاسگزارم.

ایمان دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 22:18

با سلام

آقای دکتر ضمن تشکر به خاطر اطلاع رسانی از آیین نامه دکتری، لطفا امکان دارد بفرمایید در جدول امتیاز مصاحبه، منظور از اینکه برای مقالات قید شده: "تا 7 امتیاز مطابق با آیین نامه ارتقاء" ، منظور از آیین نامه ارتقاء، کدام آیین نامه می باشد؟

با تشکر

سلام. منظور آیین نامه ای است که اساتید را با آن ارزیابی می کنند. همه دانشگاه ها این آیین نامه را دارند. در آنجا نحوه امتیاز دهی به مقاله های علمی را مشخص کرده است.

sajad دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 22:12

با سلام
جناب آقای دکتر در ابتدا بسیار از شما سپاسگذارم که سوالات داوطلبین را با صبر و حوصله پاسخ می دهید.

بنده از شما در رابطه با امتیازدهی مصاحبه دکتری 94 سوالی داشتم:
آیا در زمینه مقالات علمی پژوهشی و همچنین علمی ترویجی، داشتن گواهی پذیرش و چاپ مقاله کفایت می کند یا اینکه مقالات الزاما می بایست به چاپ رسیده باشند؟
اگر گواهی پذیرش مقالات مورد قبول می باشد ، آیا محدودیتی در تعداد آن وجود دارد؟ مثلا برخی دانشگاه ها عنوان می کنند که گواهی پذیرش مقاله حداکثر به میزان دو مقاله، قابل امتیازدهی است

با سپاس فراوان

سلام. چاپ مقاله.

عاطفه یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 12:05

سلام آقای دکتر
ازتون خواهش میکنم در ارتباط با تغییر 95 درصدی کنکور سال 95 اگه امکانش هس زودتر اطلاع رسانی کنید تا ما مث بچه های متقاضی استعداد درخشان غافلگیر نشیم
خیلی خیلی ممنون

فلسفه غرب پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 22:23

با سلام و احترام
آقای دکتر
با این حساب، آیا امسال مصاحبه حضوری هم در خود دانشگاه ها برگزار می‌شود؟
آیا اصلاً دعوت برای مصاحبه داریم؟
اگر بله با سوالات دلخواه گروه یا براساس دستورالعملی وزارتی و هماهنگ؟

باسلام. مصاحبه داریم و براساس دستورالعمل سازمان سنجش مطابق آیین نامه وزارت علوم.

صدیقه پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 13:27

آقای دکتر لطفاً برای با آزمون هم شرط مقاله را بگذارید. دانشگاه ها برای اینکه دانشجوی خودشان را بردارند حتی با یک همایشی یا گاهی فقط با دو همایشی امتیاز دانشجویشان را بیشتر می دهند. چرا باید ما که هم استعداد هستیم هم کنکور میدهیم و رتبه میاوریم فقط برای اینکه دانشگاه ما دکترای رشته مان را ندارد قبول نشویم. این دومین سالی است که شرکت میکنم واقعا اگر باز هم فقط دانشجوهای خودشان را بردارند رسما برای شکایت به وزارت علوم خواهم آمد و آنقدر پیگیری میکنم تا بررسی کنید.

معصومه شنبه 4 بهمن 1393 ساعت 11:33

سلام
اقای دکتر ایا این منصفانه است که کلی وقت بگذاریم و کتاب تالیف کنیم و فقط 4 امتیاز بگیریم! قبول دارم هر کتابی ارزش واقعی نداره اما وقتی داوری شده باشه و انتشارات موثقی مثل دانشگاه اونو چاپ کرده باشه باز هم همینطور؟؟؟؟ سابقه تدریس هم که نادیده گرفته شده!!! ببخشید ولی فکر میکنم واقعا غیر عادلانه است. کاش حداقل این ایین نامه را زودتر اعلام می فرمودید روی موارد مورد نظر شما وقت میگذاشتیم واقعا شوک بزرگی بود. لطفا تجدید نظر فرمایید

معصومه جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 23:01

اقای دکتر من کلی وقت گذاشتمو کتابی نوشتم که داوری شده و انتشارات دانشگاه است.حالا باید فقط 4 امتیاز بگیرم!!! 5 سال سابقه تدریس هم که ظاهرا بی فایده بوده. ببخشید ولی فکر می کنم اصلا عدالت در نظر گرفته نشده. کاش حداقل زودتر اعلام می فرمودید. وقتمون را روی این کارها نمی گذاشتیم. لطفا تجدید نظر فرمایید.

کارشناس پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 ساعت 18:46

سلام استاد. در جداولی که گذاشتید، امتیازی برای طرح پژوهشی و تدریس درنظر گرفته نشده. یعنی این موارد امتیازی نداره؟

سلام. خیر امتیاز ندارد.

زهرا پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 ساعت 12:25

عنوان درخواست:عمومی | دکتری - تقاضای اصلاح جدول مصاحبه تاریخ ارسال جواب:١٣٩٣/١١/٠٢-١٢:١٥عنوان درخواست:
با سلام و احترام؛ 
متاسفانه در جدول مصاحبه با ازمون دکترا، بند مقالات علمی پژوهشی با مقالات ترویجی جداست. این امر سبب می شود کسی که تعداد مقالات پژوهشی معتبر بیشتری دارد مثلا 6پژوهشی و 1 مقاله ISI نسبت به کسی که مقالات پژوهشی و ترویجی دارد، مثلا 4پژوهشی و 2 ترویجی، امتیاز کمتری بگیرد. در ضمن بعضی رشته ها المپیاد دانشجویی نداشته اند چنین رشته هایی 5امتیاز از 100 امتیاز داوطلب، بی دلیل از بین می رود و امتیاز دانشجو پایین می افتد.
ایا سازمان سنجش در اصلاحیه جداول مصاحبه با ازمون این موارد را اصلاح می نماید؟؟ من از شما درخواست میکنم که حتماً این دو موضوع بررسی شود و نتایج حاصل از ان را لطف بفرمایید و به من اطلاع دهید.
با تشکر فراوان
پاسخ:با سلام داوطلب گرامی: برای کسب اطلاعات لازم در این خصوص با وزارت علوم تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرمایید. تلفن: ۸۲۲۳۱۰۰۰ الی ۱ ادرس: تهران - منطقه 2 - شهرک قدس (غرب) - فاز 2 - خ. هرمزان - نبش خیابان پیروزان جنوبی در این مورد وازرت علوم تصمیم گیرنده است.
با سپاس
آقای دکتر بالاخره چه کسی این اصلاحات را انجام میدهد؟ سازمان سنجش میگوید وزارت علوم. وزارت علوم هم که گفته بود برای دکترا با آزمون مسیولیت با سازمان سنجش است. شما بگویید دانشجوی بیچاره از کجا پیگیر شود؟
چه کسی پاسخگو است؟
چرا ادارات به جای رفع مشکل فقط می گویند در حیطه ما نیست. حداقل شما به من پاسخ دهید آیا در این مورد شما می توانید با مسیولین ارگان مربوطه مذاکره نمایید؟
با تشکر

رادمرد پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 ساعت 10:04

با سلام و عرض ادب
آقای دکتر من الان 6تا علمی پژوهشی دارم چرا باید نمره مقالات ترویجی جدا باشه؟؟؟
بعد هم وقتی المپیاد نداره رشته ما حداقل امتیازش در بخشای مختلف تقسیم بشه. چرا سازمان سنجش دقیقا جداول استعداد درخشان رو برای کنکوری ها کپی کرده؟ این که عدالت نیست بعد اساتید طبق همین جدول به اونی که ترویجی داره میتونن بیشتر امتیاز بدن. بعدش هم ممکنه کسی از رشته دیگه شرکت کنه که المپیاد داشته. تو رشته ما خیلی از رشته های دیگه میان نمیشه که حق ما ضایع بشه. میشه ازتون خواهش کنم با سازمان سنجش تماس بگیرید؟؟؟ چون این امتیازات روی تراز بندی نهایی خیلی تاثیر داره. ما هرچقد پیام میدیم کسی جواب نمیده.

داود پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 ساعت 08:24

سلام استاد
چرا اصل آیین نامه مصاحبه رو نمیذارین؟
هنوز تصویب نهایی نشده؟
امکان داره تغییر کنه؟

منظور شما را متوجه نشدم. آیین نامه با آزمون را هم گذاشته ام روی وبلاگ.

مهسا چهارشنبه 1 بهمن 1393 ساعت 15:19

آقای دکتر، با توجه به جدول موجود، ینی مدرک زبان های دانشگاه تهران و mhle امتیازی نمیگیرند در مصاحبه؟ اگه اینطوره، با توجه به ظرفیت محدود آزمون های msrt و تولیمو، نمیشه درباره تعداد دفعات برگزاری اینها و یا بالا بردن ظرفیتشون تمهیداتی اندیشیده بشه؟

سلام. اطلاع ندارم. از سازمان سنجش می پرسم و خبر میدهم. برخی دانشگاه ها احتمالا با سازمان سنجش هماهنگ کرده اند که آزمون خودشان نیز قبول باشد. در هرصورت بهتر است از دانشگاه بپرسید.

فاطمه سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 08:30

با سلام
آقای دکتر نوه ابراهیم با تشکر ازینکه به فکر کنکوری ها هم بودید. امسال همه ی دانشگاه ها ملزم به اجرای این آیین نامه و جدول هستند درسته؟؟؟

باسلام. بله تمام دانشگاه ها ملزم به اجرای آن هستند. موفق باشید.

سارا سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 08:21

سلام
وای استاد ازتون ممنونم. انشالله که همیشه سلامت باشید خیلی عالیه که گذاشتید تمام استرسم از بین رفت.
یه دنیا تشکر

معماری سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 08:14

آقای دکتر
این که فقط جداول ارزشیابی ه! آیین نامه نیس که :(

سلام بزرگوار. بله درسته. البته اصل کار همین جدول است. آیین نامه نیز پیوست شد. موفق باشید.

مهسا سه‌شنبه 30 دی 1393 ساعت 07:27

سلام اقای دکتر. توجه شما به خواسته های دوستان، قابل ستایش ه. ازتون سپاسگزاریم.
با احترام

در خدمت داوطلبان و دانشجویان عزیز هستم. ارادتمند.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.