پرسش و پاسخ

  سلام بر دانشجویان و داوطلبان ورود به دانشگاه. برخی از داوطلبان سوال های خود را در قسمت تماس با ما مطرح میکنند. صفحه جدید پرسش و پاسخ را برای این بازکردم که بتوانم در حد توان - فقط در حد توان - برخی از سوال ها را جواب بدهم. شاید مورد استفاده سایرین هم باشد. البته خواهش میکنم سعی کنید سوال یا پیشنهاد مربوط به هر عنوان را در زیر همان عنوان مطرح نمایید. ممنونم.


زادی <baharazade3@gmail.com> سلام اقای دکتر. من پارسال ازمون شرکت کردم و رتبه اوردم الان ترم یک دکتری روزانه هستم. امسال خواستم معدلی شرکت کنم برم دانشگاه قبلیم که ارشد اونجا بودم اما شرط معدل کارشناسیو ندارم مدرک زبانم فعلا نگرفتم. دانشگاه قبلیم امسال تازه دکتری اورده خواستم بپرسم الان من میتونم به عنوان دانشجوی انتقالی برم دانشگاه قبلیم ایا راهی هست یا نه؟ اگر امکانش هست جواب بدید. خیلی ممنون.یکشنبه 21 دی 1393 @ 11:25 ب.ظ

ملینا <melina.ostad@gmail.com>

با سلام و خدا قوت
من دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی هستم میشه به جای امتحان جامع 2تا مقاله علمی پژوهشی ارائه داد مثل بعضی از دانشگاه های دیگر مثل خواجه نصیر ،تهران و....
استرس امتحان جامع مارو کشته یکشنبه 21 دی 1393 @ 03:01 ب.ظ

نظرات 51 + ارسال نظر

ا عرض سلام و ادب خدمت جناب دکتر فرمودین دوباره بفرستم،ولی تورو خدا راه حل بدین ب من،
،آقای دکتر این مشکل فک کنم،تو کل کشورفقط برای سه نفر رتبه اول دانشگاه تبریزه آآقای دکتر بنده در دوره کاردانی شب وروز تلاش کردم رتبة اول دانشگاة ارومیه با معدل کل 18/13 در بین دانشجوهای هم ورودی خود هستم،حال نیز شب وروز تلاش کردم تا پایان ترم سوم با معدل 19/30(نوزده و سی صدم ) رتبه اول کارشناسی ناپیوسته عمران، دانشگاه تبریز هستم،و در تاریخ 11آذرماه برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه تبریز مدارکمو تحویل دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز دادم،حالا دقیقا 13روز قبل کنکور ارشد تازه زنگ زدن گفتن طبق ابلاغیه جدید دانشجوی رتبه اول کارشناسی ناپیوسته نمیتونه از تسهیلات استفاده کنه،آقای دکتر بنده سه سال و نیمه دارم شب وروز تلاش میکنم با بهترین رزومه رتبه اول دانشگاه بشم ،مگه چه گناهی انجام دادم که کارشناسی ناپیوسته م، آقای دکتر بخاطر زحمات چن ساله م،15روز قبل ارشد(تاریخ 30دی تازه تو سایت استعدادهای دانشگاه زدن و خبر دادن ) چشم ب این داشتم حالا
هیچی ، بنده از رتبه دوم سوم،کلاس بغلیم که پیوسته میخونن کمترم،بنده دانشجوی نمونه دانشگاه هستم،من با بچه های همکلاسیم و ورودیای دیگه که معدلشون12،13،14هست هیچ فرقی ندارم،آقای دکتر خیلی تلاش کردم که دانشگاه تبریز که جز دانشگاههای برتره قبول شم ،یعنی بنده با دانشجوای دیگه که غیرانتفاعی و آزاد و علمی کاربردی با معدل 13،14،15و...،میخونن فرقی ندارم و ...،تلاشای شب وروز درس خوندنم تو این سه سال و نیم با این ابلاغیه جدید هیچی،به خاطر خدا و عدالت چاره ای کنید،با تشکر فراوان

حسین یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 01:40

سلام اقای دکتر
با تشکر وسپاس فروان به حهت ایجاد این پل ارتباطی
سه سوال دارم خواهشمندم در صورت امکان پاسخ دهید

1- آیا تغییرات در مورد آیین نامه استعداد درخشان و تغییر نمره زبان صحت دارد
2-آیا تغییرات از همین امسال اجرا می شود؟
3- آیا دانشگاه ها می توانند مغایر با آیین نامه عمل کنند

حقیر از دانشگا ه های مور نشر سوال کردم همگی اشاره داشتند همان آیین نامه قبلی معتبر است و شیوه نامه ی جدیدی به آن ها ابلاغ نشده خواهشمندم در صورت امکان ابهام های فوق را بر طرف نمایید
با تشکر

محمد دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 22:34

آقای دکتر رتبه اولا نمیتونن شرکت کنن طبق آیین نامه پذیرش بدون کنکور؟

m.b یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 18:29

سلام اقای دکتر
شما فرمودید که ایین نامه جدید لازم الاجراست و مدرک زبان شرط لازم هستش و تا زمان اقدام برای مصاحبه براش فرصت هست. در حال حاضر دانشگاه صنعتی شریف توی فراخوان یک نیمسال فرصت داده. این تخطی از آیین نامه نیست؟ اگر قراره هر دانشگاه دوباره شرایط خودش رو اعلام کنه که چرا ایین نامه جدید الزامی شده؟

پژوهشگر شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 16:38

با سلام و عرض ادب
اقای دکتر خواهشا جواب این سوال من رو بدید: بنظر شما در این وقت کم گرفتن نمره زبان شدنیه؟؟ واقعا شدنیه؟؟ بخدای احدو واحد هیچ آزمونی نیس که بشه در اون ثبت نام کرد واسه msrt که زمان به پایان رسیده بعد از عید هم معلوم نیس چه زمانی ازمون برگزار بشه؟ جالب تر اینکه دانشگاه ها امسال فراخوان هاشون رو زود تر از سال های دیگه اعلام کردن....خب از یک طرف زمان محدود و از طرف دیگه نبود آزمون برای گرفتن مدرک، خدایی اگه شما جای ما بودید چیکار می کردید؟
منتظر پاسخ شما هستم؟

دانشجو جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 22:11

سلام استاد، با تشکر از لطف و پیگیری شما.امیدوارم همگی بتونیم موفق باشیم.

لیلا پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 18:38

سلام استاد
استاد در تجدید نظر اصلا به خواسته ما که برای معدل بالا و ۱۸ و ۱۹ ارشد تلاش کرده بودیم و شاگرد اول بودیم توجهی نشده، این به این معناست که تلاشی که ما کردیم اصلا مهم نبوده؟ حداقل می توانستید این را امتیازی در برابر درصدی از معدل کارشناسی بگذارید، اما این تصمیم شما به ما نشان داده که در دنیا برای هیچ چیز نباید تلاش کرد یا برای اینکه بتوانیم چیزی مثل معدل کارشناسی را جبران کنیم، ایا این طور است؟

meysam پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 14:10

meysam
با سلام و عرض احترام خدمت استاد عزیز جناب دکتر نوه ابراهیم؛
استاد عزیز خواهش میکنم جواب بنده را بدهید؛
بنده 12 مقاله پژوهشی دارم . و از رتبه های برتر کنکور سراسری و ارشد می باشم. با معدل هیجده و نیم از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شدم. تا کنون امکان، نیاز و فرصت اخذ مدرک زبان مورد نیاز در ایین نامه را نداشته ام.
اعضای هیات علمی گروه متمایل به جذب اینجانب از طریق برگزیدگان علمی (البته با فرض احراز صلاحیت های مورد نیاز دیگر) هستند،
با وصف مراتب فوق و پیرو فرمایش حضرتعالی مبنی بر اینکه دانشگاه برای جذب اینجانب می تواند با وزارت علوم مکاتبه کند خواهشمند است پیرو این سوال این حقیر را راهنمایی بفرمایید، که مکاتبه دانشگاه با وزارت علوم چه زمانی باشد:
ایا قبل از فراخوان دانشگاه برای جذب دکتری بدون ازمون، دانشگاه با وزرات برای ارائه به فرصت به اینجانب برای شرکت در مصاحبه مکاتبه کند؟
و یا اینکه بعد از فراخوان دانشگاه؟؟؟؟ (و به فرض شرکت اینجانب در مصاحبه و تامین نظر اعضای هیات علمی، البته باز هم تاکید می کنم که با فرض وقوع)، با توجه به اینکه اگر عقیده به این مکاتبه بعد از فراخوان داشته باشیم ممکن است با این استدلال دانشگاه مواجه شوم که اینجانب مدرک زبان ندارم و اصلاً به بنده فرصت شرکت در مصاحبه را ندهند؟ در اینصورت چه راهکاری به بنده پیشنهاد می فرمایید.
خواهشمند است اینجانب را ارهنمایی بفرمایید.
با تشکر از لطف شما استاد مهربان

سلام. داشتن شرایط ورود برای همه الزامی است و دانشگاه ها ناچارند با همین آیین نامه پذیرش کنند. با تعدیلی که صورت گرفته جایی برای استثنا باقی نمانده است. در عین حال با معاون آموزشی دانشگاه مشورت نمایید. موفق باشید.

دانشجو سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 11:42

با سلام استاد عزیز و گرامی قبل از هر چیز بر خود لازم میدونم تا از زحمات جنابعالی تقدیر و تشکر به عمل بیارم... بابت همه اقداماتتون در زمینه تغییر آیین نامه ممنونیم.
بنده سوالی داشتم که ممنون میشم اگه پاسخ این سوال را هم بهمون بدید؟؟؟
نمره زبان 50 msrt برابر با چند تولیمو یا سایر آزموناست؟؟؟
با تشکر

meysam دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 23:00

با سلام و عرض احترام خدمت استاد عزیز جناب دکتر نوه ابراهیم؛
بنده 12 مقاله پژوهشی دارم . و از رتبه های برتر کنکور سراسری و ارشد می باشم. با معدل هیجده و نیم از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شدم. تا کنون امکان، نیاز و فرصت اخذ مدرک زبان مورد نیاز در ایین نامه را نداشته ام.
اعضای هیات علمی گروه متمایل به جذب اینجانب از طریق برگزیدگان علمی (البته با فرض احراز صلاحیت های مورد نیاز دیگر) هستند،
با وصف مراتب فوق و پیرو فرمایش حضرتعالی مبنی بر اینکه دانشگاه برای جذب اینجانب می تواند با وزارت علوم مکاتبه کند خواهشمند است پیرو این سوال این حقیر را راهنمایی بفرمایید، که مکاتبه دانشگاه با وزارت علوم چه زمانی باشد:
ایا قبل از فراخوان دانشگاه برای جذب دکتری بدون ازمون، دانشگاه با وزرات برای ارائه به فرصت به اینجانب برای شرکت در مصاحبه مکاتبه کند؟
و یا اینکه بعد از فراخوان دانشگاه؟؟؟؟ (و به فرض شرکت اینجانب در مصاحبه و تامین نظر اعضای هیات علمی، البته باز هم تاکید می کنم که با فرض وقوع)، با توجه به اینکه اگر عقیده به این مکاتبه بعد از فراخوان داشته باشیم ممکن است با این استدلال دانشگاه مواجه شوم که اینجانب مدرک زبان ندارم و اصلاً به بنده فرصت شرکت در مصاحبه را ندهند؟ در اینصورت چه راهکاری به بنده پیشنهاد می فرمایید.
خواهشمند است اینجانب را ارهنمایی بفرمایید.
با تشکر از لطف شما استاد مهربان

سعید دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 19:14

سلام جناب دکتر

به معدل دانشگاه پیام نور مشهد ضریب مثبتی تعلق میگیره یا خیر؟

اصلاً این جمله که دکتر شریعتی گفتند :
" برای معدل کارشناسی قرار شد با توجه به نظام نمره‌دهی ترازبندی شود " یعنی چه؟
این جدولی رو که میگن سازمان سنجش تهیه کرده تا به دانشگاه ها ابلاغ کند که هر دانشگاه با ملاک خود معدل کارشناسی را مشخص و ملاک قرار دهد را کجا میتوان پیدا کرد؟؟

خیر. گفتند دانشگاه های برتر. تعداد ده دانشگاه برتر شامل این تراز معدل خواهند شد. بزودی نتایج اعلان می شود.

خواهش میکنم جواب بدید ..... دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 17:18

سلام استاد عزیز
ایا با این اصلاحات صورت گرفته در شرط زبان، با زهم نمره زبان اجباری است؟؟؟

باسلام. بله بر اساس آیین نامه داشتن نمره زبان اجباری است.

لیلا دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 17:00

سلام استاد
این تغییراتی که اعمال شده دقیقا چطوری هست؟ مثلا در مورد معدل کارشناسی بر چه اساسی معدل رتبه دهی می شه؟ در مورد زبان هم یعنی هیچ فرصتی داده نشده؟

نرگس یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 16:30

استاد چرا انقد این حرفایی که اساسش مشخصه که دروغ هست دوست دارین و تشویقشون میکنین. ما هم تا آذر سال بعد مدرک معتبر زبان رو تحوبل میدیم. هنوز که اصلا مصاحبه نرفتیم.چقدر با نگاه مخالف به ما حرف میزنید. تورو خدا خودتونو جای ما بذارین آخه تو شهری که یه موسسه زبان بیشتر نداره اونم تازه باز شده ما چطور پیشرفت کنیم اجازه بدین که ما خودمون بخونیم بعد در شهری که قبول شدیم هم کمی آمادگی کسب کنیم. ازتون التماس میکنم مارو حذف نکنین

تضییع حق شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 21:51

اقای نوه ابراهیم به ولای علی با این ایین نامه داری حق ما دانشجویای بدبخت رو ضایع می کنی؟
به خدا من و امثال بنده از حقمون نمی گذریم.
کاری بکن. تر وخدا این شرط زبان رو امتیازیش کن.
تا کی ما باید چوب این ندونم کاری های شما مسئولین رو بخوریم.
خدا شاهده از حقم نمیگذرم ......

کیانوش شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 20:15

سلام
سوالی داشتم خدمتتون ایا در حال حاضر تنها گزینه ورود بدون ازمون به مقطع دکتری استعداد درخشان هست؟؟؟و برگزیدگان علمی همان استعداد درخشان هست؟ یا فرق دارد؟؟در دانشگاه ما یک مدت هست که صحبت میشود علاوه بر استعداد درخشان وردی بدون ازمون دیگری به نام برگزیدگان علمی نیز موجود میباشد که در این شیوه به دانشجویان رتبه اول تا سوم ارشد این امکان را میدهد که بتوانند بدون ازمون شرکت نمایند.من به دوستان میگویم که این همان شرایط استعداد درخشان قدیم هست که خرداد ماه تغییر کرده ولی هنوز ابهام وجود دارد لطفا برای رفع ابهام تفاوت استعداد درخشان با برگزیدگان علمی را اعلام نمایید.
با تشکر

باسلام. فقط از طریق آیین نامه استعداد درخشان.

با عرض سلام و ادب خدمت جناب دکتر فرمودین دوباره بفرستم،ولی تورو خدا راه حل بدین ب من،
،آقای دکتر این مشکل فک کنم،تو کل کشورفقط برای سه نفر رتبه اول دانشگاه تبریزه آآقای دکتر بنده در دوره کاردانی شب وروز تلاش کردم رتبة اول دانشگاة ارومیه با معدل کل 18/13 در بین دانشجوهای هم ورودی خود هستم،حال نیز شب وروز تلاش کردم تا پایان ترم سوم با معدل 19/30(نوزده و سی صدم ) رتبه اول کارشناسی ناپیوسته عمران، دانشگاه تبریز هستم،و در تاریخ 11آذرماه برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه تبریز مدارکمو تحویل دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز دادم،حالا دقیقا 13روز قبل کنکور ارشد تازه زنگ زدن گفتن طبق ابلاغیه جدید دانشجوی رتبه اول کارشناسی ناپیوسته نمیتونه از تسهیلات استفاده کنه،آقای دکتر بنده سه سال و نیمه دارم شب وروز تلاش میکنم با بهترین رزومه رتبه اول دانشگاه بشم ،مگه چه گناهی انجام دادم که کارشناسی ناپیوسته م، آقای دکتر بخاطر زحمات چن ساله م،15روز قبل ارشد(تاریخ 30دی تازه تو سایت استعدادهای دانشگاه زدن و خبر دادن ) چشم ب این داشتم حالا
هیچی ، بنده از رتبه دوم سوم،کلاس بغلیم که پیوسته میخونن کمترم هم معدلم بهتره هم واحد بیشتری پاس کردم هم دانشجوی نمونه دانشگاه هستم،من با بچه های همکلاسیم و ورودیای دیگه که معدلشون12،13،14هست هیچ فرقی ندارم،یعنی من با دانشجوای دیگه که غیرانتفاعی و آزاد و علمی کاربردی با معدل 13،14،15و...،میخونن فرقی ندارم و ...،تلاشای شب وروز درس خوندنم تو این سه سال و نیم با این ابلاغیه جدید هیچی،به خاطر خدا و عدالت چاره ای کنید،با تشکر فراوان

ترمه شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 10:10

چه حرفا نخونده رفتم امتحان دادم 70 شدم. پس شما لابد از عالم غیب بهتون الهام شده. والا ما همه میخونیم به زور 40 یا 50 میاریم. زبانمونم در حدی هست که تا حدودی بتونیم صحبت کنیم و 4 یا 5 سالم کلاس مکالمه رفتیم اما ایندفعه فقط تونستم 13 تا سوال لیسینینگ رو بزنم و درک مطلبش خیلی سخت بود خیلی وقتش کم بود فقط 19 تا زدم اصلا نرسیدم یه ریدینگ رو بخونم و گرامرشم با اینکه فکر میکردم فوق العاده زدم اما فقط نصف سوالات رو پاسخ داده بودم. چطور امکان داره کسی نخونده بره 70 بشه. یه سریا میگن از روش تست زنی جدید و غیبی استفاده میکنن و بدون اطلاعات جواب رو پیدا میکنن شاید واقعاً شما ازین روشا استفاده کردی. یه حرفی بزنین باور کردنش انقد سخت نباشه باخودتون روراست باشین. اصلا آزمونای زبان در حدی هست که واقعاً کسی که نخونده نمیتونه جواب بده. استاد قسم میخورم من الان یکساله از لایتنر استفاده میکنم اما بازم بعضی لغتا اومده بود که بلد نبودم. دروغ که مالیات نداره ملت همینجوری برن 70 بشن بعد بخوان 90 بشن.

مریم جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 23:58

استاد آخه نخونده کی 70 میاره؟ چقد راحت ملت برای خراب کردن عده ای دروغ میگن. دانشجوی زبان بوده دوستم 60 و خوردی آورده. خیلی سخته امتحانش. چرا این دروغارو تشویق میکنید استاد؟

استفاده از امیتاز بزرگ استعداد درخشان ارزش این را دارد که بخوانید برای کسب امیتازهای آیین نامه. در غیر اینصورت بخوانید برای قبولی در کنکور. باآرزوی توفیق شما و همه تلاش گران صحنه علم.

بی استعداد جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 23:36

از عواملی که میتواند در تقدم مصالح جمعی بر منافع فردی مؤثر و مفید باشد، ساختار نظام اجتماعی و دستگاههای گوناگون اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و سیاسی است ساختار سازمانهای اجتماعی که خود وسیله توزیع امکانات مادی و معنوی هستند، اگر به گونه ای طراحی و اجرا شوند که هر فرد به آسانی بتواند به نیازهای خود دسترسی یابد، حرص محرک خودخواهی و منفعت طلبی ، فرصت ظهور و بروز نخواهد یافت . همواره یکی از عوامل تقدم منافع فردی، نگرانی از آینده و توزیع نادرست قدرت و امکانات و محدودیتها و روند پیچیده امور است که سبب می شود فرد با توسل به هر وسیله ای به حق فرضی خود دست یابد ولو با زیرپا گذاشتن مصالح جامعه، مثلاً وقتی یک ماده غذایی کم است، عده ای می کوشند تا به هر وسیله منفعت خود را تأمین کنند. وقتی جامعه از ثبات سیاسی و یا اقتصادی بی بهره است افراد ممکن است با تصور اینکه فردا معلوم نیست چه می‌شود، به تأمین منفعت خود عنایت خاصی مبذول کنند؛ در چنین مواردی قطعاً اصلاح ساختار توزیع امکانات مادی و معنوی برای رهبران و مدیران جامعه از اولویت ها است و نمی توان گفت چون کمبود است پس بگذاریم در یک روند تنازع بقا هر کس به هر طریق بتواند به منافع خود دست یابد؛ بلکه باید ساختار اجتماعی و دستگاهها و سازمانهای عمومی را به گونه ای طراحی کرد که فقر نیز بالسویه تقسیم شود؛ چنانکه امکانات.

مرتضی جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 23:35

دوست عزیز من بزرگ شده لندن نیستم ولی از واخر دوره لیسانس من روزانه یک الی دو ساعت مطالعه زبان رو در برنامم داشتم و منظور من از بدون مطالعه سر جلسه رفتن این میباشد که مطالعه جداگانه ای و خارج از برنامه روتینم برای ازمون بهمن ماه نداشتم که اگر داشتم در همین ازمون نمره 80 به بالا را کسب میکردم . لینک کارنامم براتون میزارم .من خودم از این ایین نامه لطمه خوردم من لیسانس پیام نور بودم و با اون امتحانات سخت پیام نور معدلم 10 صدم با معدل اعلام شده برای لیسانس فاصله داره و در مورد مقالاتم من به این نحوه ارزیابی مقالات منتقد هستم و ولی دیگه قرار نیست همه چیو زیر سوال ببرم و چون معدلم بالای 16 نشده بگم هیچ کس نتونسته معدل لیسانس بالای 16 در پیام نور بگیرم من با همون معدل دوره ارشد رتبه زیر 40 کسب کردمو دانشگاه تربیت مدرس مشغول به تحصیل هستم .یادمون باشه اگر ما کاریو انجام نمیدیم یا نمیتونیم انجام بدیم دلیل نیست هیچ کس نتونه انجام بده. ازمون MSRT واقعا ازمون ساده ای هست که اکثر سوالاتشم از منابعی که معرفی کردن حتی گاهی بدون تغییر مخصوصا تو بخش لیستنینگ هست این که شما نتونستین نمره لازم ازین ازمون بگیرین دلیل بر این نیست که هیچ کس نتواند ازین ازمون نمره بگیرد.
http://s5.picofile.com/file/8170717100/msrt.jpg

فاطمه جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 23:33

آقای دکتر چرا نظر هر کسی که با حسادت به ما چیزی رو به نفع خودش میگه باور میکنید؟ همه ما کاستی هایی داریم که قابل جبرانه. بنده قبل از دفاعم دو مقاله معتبر پژوهشی از پایان نامم داشتم و 4 ترمه هم تموم کردم. کی گفته که اونایی که دانشجو هستن مقاله ندارن. من کار پایان نامم رو از ترم دو شروع کردم و انقد رفتم اومدم تا استادم قبول کرد کار رو شروع کردیم و مقاله داشتم. زبان هم مطمینا به بهترین نحو میتونم مدرک بگیرم اما نیاز به زمان داره. انشالله دکترا با همکلاسی هام کلی میخونیم قبول میشیم.

فاطمه خانم. من که نه قبول میکنم و نه رد. اصلا قضاوت نمیکنم. فقط نظرها را آزادانه در معرض دید همه شما میگذارم. همین.

بی استعداد جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 23:33

با سلام
در پاسخ به مرتضی
قدم منافع فردی بر مصالح جمعی یک بیماری اجتماعی و یک پدیده عارضی است و نباید با عنایت به مقولاتی از نوع (حب ذات) تصور کرد که اصل این است که هر فردی منافع خود را بر منافع جمع مقدم بدارد. البته این موضوع یعنی تقدم مصالح جمع بر منافع فرد یک سلسله آگاهیهای متعالی مثل (خدامحوزی) ، (کرامت انسان) و (خودآگاهی انسانی) مبتنی است و تا زمانی که فرد آدمی اسیر هواهای نفسانی خویش گرفتارند و فاصله معنوی آنان با کسانی که به (خدامحوری) و (خودآگاهی انسانی) رسیده و به (کرامت انسان) باور کرده اند و بر اساس این آگاهیها منافع جمع را مقدم می‌دارند، بسیار است .

استعداد درخشان جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 23:27

با سلام
در جواب مرتضی
نخوردیم نون گندم ولی دیدم دست مردم
من دانشجوی دکترا نیستم ولی بیش از 30 دانشجوی دکترا دوستان من هستند هیچکدام تاکید میکنم هیچکدام همیچین ادعایی ندارند حتی چند نفر از این دوستا بنده که نمره 7 آیلتس داشتن و تاریخش گذشته بود و برای امتحان جامع که نمره زبان نیاز داشتند 1 مه مطالعه کردند
پس دوست عزیز لطفا آرزوهاتون رو در دنیای مجازی و این صفحه ننویسید چون اینجا تعداد زیادی با استرس به خاطر شرط زبان دست و پنجه نرم میکنند

یاسین جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 22:49

استاد آخه مقاله ای که یک ماهه تو ساینس دایرکت پابلیش شده چطور بر اساس سایتیشن باید نمره بگیره. تا مقاله ی دیگه ای نوشته بشه و داوری بشه یه سال طول میکشه. بعدشم من تقریبا زبانم خوبه حدود بیست روزی خوندم اما امتحان خیلی سخت بود 46 شدم. ما بچه های استعداد همیشه سختترین موضوع هارو برمیداریم برا تز. بعدشم من یکی از مقالاتم برای ترم سه ارشدم بوده که اتفاقا معتبرترین مجله رشته ما تو کشوره. چطور آقا مرتضی شما میگین که شما از ما برتر و بهترین. خیلی از بچه ها از شما فعالتر هستن و ایده ها و تفکرات بالاتری دارن بنابراین اگر 70 شدین که الله و اعلم. دچار خودبرتر بینی نشین چون ما همیشه چند قدم از بقیه خودمونو جلوتر میندازیم. تو زبان هم مطمینا به موقعش تافل بالای 90 رو خواهیم داشت. استاد آفرین بر ما که با صداقت با شما صحبت میکنیم نه با هر زبانی...

دانشجوی دکتری جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 22:47

آقای دکتر، بنده هم پارسال بدون مطالعه در آزمون msrt شرکت کردم و نمره 70 رو کسب کردم. نمیدونم چرا اینقدر برای دوستان دور از ذهن ه! والا من هم نه بزرگ شده ی لندن هستم و نه هیچ کلاس خاصی واسه آزمون زبان شرکت کردم! شرایط استعداد درخشان رو پارسال داشتم، کنکور هم شرکت کردم و الان دانشجوی دکتری با کنکور هستم!
کاش دوستان به جای تهمت زدن، تلاش کنن نمره لازم رو کسب کنن!

ایین نامه جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 22:10

سلام اقای دکتر
در جواب اقای مرتضی
یعنی ما باید باور کنیم کسی نخونده 70 که چی بگم 40 هم شده باشه
اقای دکتر باور میکنید این گفته رو؟
خیلی جالبه
نکنه لندن بزرگ شدی یا اینکه دانشجوی دکتری هستی میترسی رقیبت بشیم واسه استخدام ؟

مرتضی جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 21:17

در مورد مقاله هم برای کسانی که دانشجوی ارشد هستن باید یه امتیاز جایگزینی در نظر گرفته شود دانشجوی ارشدی که هنوز از پایان نامه دفاع نکرده چطور میتونه مقاله داشته باشه؟؟ یا حداقل شرطی گذاشته شود که دانشجو پس از دفاع از پایان نامه بتواند تا موعد مشخص شده ای گواهی پذیرش مقاله را ارایه نماید من خودم کار پایان نامه ایم یک کار طولانی هست که شش ماه زمان میبرد مطمینا تا زمان مصاحبه دکتری من مقاله ای نخواهم داشت ولی این کار بعدا با مقالاتی با ایمپکت بالا نتیجش خواهد شد من هم میتوانستم یک کار ساده برداشته و در عرض یکی دو ماه کار پایان نامه را جمع میکردم و چند مقاله کنفرانس و علمی تروجی و حتی پژوهشی نیز تا موعد مصاحبه داشته باشم.و همچنین در مورد مقالات هم باید بر اساس ایمپکت فکتورشان امتیاز بندی صورت بگیرد وگرنه در حال حاضر مجلات خارجی هستن با ایمپکت نزدیک به صفر که با دریافت مبلغ مقالات را چاپ میکنند. و همین طور مورد مهم تعداد ارجاعات مقاله هم باید در امتیاز لحاظر گردد یک مقاله با ایمپکت بالا که 10 تا سایتشن داشته باشد به نظر شما کیفی تر و کاربردی تر است یا ده مقاله بدون ارجاع و علمی پژوهشی

مرتضی جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 21:10

من واقعا تعجب میکنم که این همه اعتراض برای نمره زبان میشود من بدون هیچ امادگی ازمون زبان msrt شرکت کردم و نمره 70 کسب کردم و از کلاس های زبان تابحال استفاده نکرده ام و کل مطالعه زبان من به صورت خود خوان بوده و برای ازمون بعدی msrt باز هم میخواهم شرکت کنم و با مطالعه مطمینم نمره بالای 80 یا نود را میتوانم بیاورم .من استعداد درخشانم نیستم برای مصاحبه دکتری میخوام نمره بالای 80 یا نود بیارم پس به نظرم کسی که ادعای استعداد داره باید به راحتی نمره 70 یا 75 رو بتونه بیاره .واقعا سیستم اموزشی زبان یعنی این قدر ضعیفه که شرکت کننده های دکتری که بالاترین سطح تحصیلات تو کشوره که یک دوره کاملا پژوهشی هست و نیاز پژوهش اشنایی با زبان بین الملل هست .حتی تو ازمون ساده ای مثل msrt که نه بخش رایتینگ دارد نه بخش اسپیکینگ از کسب نمره 70 هم عاجزن من مطمینم اگر 70 رو 50 هم بذارید باز همین اعتراض ها ادامه خواهد داشت .

سلام. ممنون از اظهار نظر. امیدوارم دوستان داوطلب دکتری این پیام را ببینند.
آفرین بر شما. موفق باشید.

با سلام و احترام،آقای دکتر بنده چن وقت پیش هم ب نام جمیل نوروزی دوتا پیام داده بودم،و مشکلمو خدمتتون عرض فرمودم،لطف بفرمایید راه حلی به بنده بدین،یا اگه لازمه مدارکمو به یه بخشی از سازمان ارسال کنم،تا بررسی بشه لطفا بفرمایید،بنویسید،آقای دکتر من نزدیک بیست روزه منتظرم،

سلام. لطفا دوباره بفرستید مشکل چیست؟

سارا چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 12:48

یاد آن روزی که بهمن گل به بار آورده بود/و آن زمستانی که با خود نوبهار آورده بود/ یاد باد آن دل تپیدن‏های مشتاقان یار/و آن عجب نقشی که آن زیبا نگار آورده بود... استاد سالروز فجر انقلاب بر شما مبارک باشه. همیشه شاد و سرافراز باشید.

مظفری چهارشنبه 22 بهمن 1393 ساعت 04:32

سلام دکتر ممنون بابت سایت خوبتون
در رابطه با پذیرش استعداد های درخشان در مقطع دکتری با توجه به خواسته های دانشجویان و پیگیری جنابعالی شما فرمودید که در آیین نامه جدید در دست اصلاح و بررسی مجدد می باشد با این وجود برخی از دانشگاهها بر اساس آیین نامه مورخ 18/4/1393 فرخوان پذیرش را اعلام نموده اند
حالا ما باید چیکار کنیم؟

سلام. اگر بررسی ها به نتیجه برسد به دانشگاه ها ابلاغ می شود. اما دانشگاه ها نیز میتوانند از اختیارات خودشان استفاده کنند.

ارام سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 21:46

سلام آقای دکتر، واقعا ممنون که به سوالات و نظرات اهمیت میدین. خیلی عالیه که شما برای دانشجویان ارزش قایل هستید.
دکتر، در آیین نامه قبلی استعداد دکترا، رتبه یک تا سه ضروری بود، و ما کل دو سال رو تمرکز کردیم که رتبه کمتر نشه. و در واقع فرصت نگارش مقاله و مدرک زبان رو از خودمون گرفتیم. حالا که اون شرط رو داریم. با تغییر آیین نامه، یه مقدار به زمان احتیاج داریم. تو رو خدا، یه کم زمان بدین بهمون. ما که شهریور فارغ التحصیل شدیم، از مهر شروع کردیم برای دادن مقاله و گرفتن مدرک زبان. لطفا اجازه بدین دانشگاه ها، فرم استعداد رو مرداد ماه سال بعد، بگیرند نه اردیبهشت ماه.یا اینکه لطفا، لطفا حداقل امتیازات رو یه مقدار پایین بیارید. فکر میکنم اینجوری مشکل همه حل میشه. باز هم ممنونم از لطف و توجه شما

متقاضی شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 14:18

سلام آقای دکتر. توروخدا مشکل مارو حل کنید
سالهای قبل شرط نمره پایان نامه بالای 19 بود و با اینکه شاگرد اول دوره ارشد بودم و چندین تا مقاله داشتم نتونستم دانشجو ی دکتری بدون آزمون بشم. چون که نمره پایان نامه ام 18 و نیم بود. حالا 4 سال از فارغ التحصیلیم میگذره. تو آیین نامه جدید شرط حداکثر 2 سال از فارغلاتحصیلی خیلی به ضرر ماها میشه. مقاله ها رو دستم مونده و به دردم نخوردم. توروخدا این شرط رو اصلاح کنید که باید 2 سال از فارغ التحصیلی گذشته باشه.

جمیل نوروزی،بخاطر خدا بخونین جمعه 10 بهمن 1393 ساعت 16:25

آقای دکتر خواهش میکنم بخونید و چاره ای کنید،ببخشید دوباره مینویسم،ولی چاره ای نداشتم،آقای دکتر بنده در دوره کاردانی رتبه اول دانشگاه ارومیه با معدل 18/13،رتبه اول دانشگاه تبریز در کارشناسی ناپیوسته با معدل کل 19/35(نوزده و سی وپنج صدم) تا پایان ترم سوم، حالا تا قبل ابلاغیه جدید تابستان امسال که مسئولای دانشگاه و دفتر استعدادای درخشان دانشگاه تبریز همیشه رتبه اولا رو با بهترین گرایش پذیرفته میکردن،حالا دقیقا 13،14روز قبل آزمون ارشد دانشگاه ب بنده و دونفر رتبه نخست دیگه گفتن نمیشه،آخه چرا ؟مگه ما حقی نداریم بریم ارشد،مگه بنده از رتبه دوم سوم،کلاس بغلیم که پیوسته میخونن کمترم هم معدلم بهتره هم واحد بیشتری پاس کردم هم دانشجوی نمونه دانشگاه هستم،من با بچه های همکلاسیم و ورودیای دیگه که معدلشون12،13،14هست هیچ فرقی ندارم،یعنی من با دانشجوای دیگه که غیرانتفاعی و آزاد و علمی کاربردی با معدل 13،14،15و...،میخونن فرقی ندارم و ...،تلاشای شب وروز درس خوندنم تو این سه سال و نیم با این ابلاغیه جدید هیچی،از شما خاضعانه استدعا دارم بخاطر شرایط ویژه بنده و دونفر رتبه اول دیگه دانشگاه ،به دانشگاه تبریز که جزء دانشگاهای برتر ایرانه،ابلاغیه اصلاح برای رتبه اولای ناپیوسته رو هم بدین که هم حق ماضایع نشه هم عدالت رعایت بشه،با تشکر فراوان

جمیل نوروزی چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 22:21

با عرض سلام و ادب خدمت جناب دکتر،آقای دکتر این مشکل فک کنم،تو کل کشورفقط برای سه نفر رتبه اول دانشگاه تبریزه آآقای دکتر بنده در دوره کاردانی شب وروز تلاش کردم رتبة اول دانشگاة ارومیه با معدل کل 18/13 در بین دانشجوهای هم ورودی خود هستم،حال نیز شب وروز تلاش کردم تا پایان ترم سوم با معدل 19/30(نوزده و سی صدم ) رتبه اول کارشناسی ناپیوسته عمران، دانشگاه تبریز هستم،و در تاریخ 11آذرماه برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه تبریز مدارکمو تحویل دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز دادم،حالا دقیقا 13روز قبل کنکور ارشد تازه زنگ زدن گفتن طبق ابلاغیه جدید دانشجوی رتبه اول کارشناسی ناپیوسته نمیتونه از تسهیلات استفاده کنه،آقای دکتر بنده سه سال و نیمه دارم شب وروز تلاش میکنم با بهترین رزومه رتبه اول دانشگاه بشم ،مگه چه گناهی انجام دادم که کارشناسی ناپیوسته م، ،تورو خدا آقای دکتر بخاطر زحمات چن ساله م،15روز قبل ارشد(تاریخ 30دی تازه تو سایت استعدادهای دانشگاه زدن و خبر دادن )کنکور ثبت نام نکرده بودم و چشم ب این داشتم حالا
هیچی ،به خاطر خدا و عدالت چاره ای کنید،با تشکر فراوان

نظری چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 10:23

سلام آقای دکتر، خواهش میکنم ایمیل منو بخونید و لطفا جوابم رو بدید. در خصوص آیین نامه استعداد درخشان دکتری میخواستم بگم که کسب حداقل 70 امتیاز از بخش مصاحبه و داشتن مدرک زبان بدون در نظر گرفتن مهلت، یکم دور از ذهنه. شما که درخصوص این آیین نامه اینقدر سختگیری به خرج دادید تا به عدالت آموزشی نزدیک شوید، خواهش میکنم شرایط ورود متقاضیان با کنکور رو هم کمی سخت تر کنید که در حق ما کم لطفی نشه، من یکسال از عمرم رو صرف نوشتن مقاله کردم و در طول تحصیل هم خوب درس خوندم که نفر اول بشم، اما امسال با این شرایط نمیتونم باز برای دکتری بدون آزمون شرکت کنم،از 5 تا مقاله ای که فرستادم فعلا یکیش مجوز علمی پژوهشی گرفته و مجله ها واقعا دیر جواب میدن، پارسال دو نفر از همکلاسیهای من چند وقتی برای کنکور درس خوندن و در مصاحبه بدون داشتن هیچ مقاله و مدرک زبان قبول شدن، فقط به صرف آشنایی با برخی اساتید و سجاده آب کشیدن، پس از شما تمنا دارم که شرایط دکتری با آزمون رو هم کمی سخت تر کنید و داشتن مقاله رو ضروری تا بیشتر از اینا در حق ما اجحاف نشه، منتظر جوابتون هستم آقای دکتر.

واااااای. یعنی برای گرفتن امتیاز به این بزرگی کسب حداقل 70 امیتاز زیاده؟؟؟؟؟؟. ای خدااااا ما به کی بگوییم کیفیت و استاندارد ها باید رعایت بشه.

سوال مهم سه‌شنبه 7 بهمن 1393 ساعت 13:45

سلام دکتر خسته نباشید
یک سوال خدمت شما داشتم.بعضی ها میگن در آیین نامه قبلی که 3 شاگرد اولی مطرح بوده در کلاس های بالای 20 نفر و 30 نفر شاگردان 4 و 5 هم میتونستند با نامه تحصیلات تکمیلی شرکت کنند. میخواستم بدونم چقدر صحت داره؟چون من هر سال به همین دلیل دانشگاه درخواستمو رد کرد اما چون رزومه خوبی داشتم اساتید تمایل داشتند که من پذیزفته بشم اما مرکز استعداد درخشان درخواست منو رد کردند میخواستم بدونم کدومش درسته؟شاگرد 4 بودم در کلاس 24 نفره

سرکار خانم ستاری. خیر. رتبه 4 و 5 نمیتونستند.

سمیه یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 00:31

سلام اقای دکتر از اینکه مستقیما با بچه ها در تماس هستید بسیار سپاسگزارم و نشون دهنده دیدگاه روشن شماست اقای دکتر من ار جمله بچه های داوطلب دکتری بدون ارمون هستم 5مقاله علمی پژوهشی سه طرح پژوهشی که حتی یکیشون در حد ملی هست و معدل کارشناسی و معدل ارشد هم بالای 18هست سال اول متاسفانه حوزه امتحانی من با محل سکونتم جور نبود و نتونستم شرکت کنم سال دوم هم به خاطر عمل جراحی متاسفانه باز نتونستم وقتی از طریق استعداد درخشان هم که اقدام کردم گواهی رتبه رو یک هفته دیر تحویل دادم و باز از امتیاز یک حذف شدم امسال که میخوام درخواست بدم و ایین نامه رو دیدم بی نهایت ناراحت شدم چون قید شده بود فقط کم تر از دو سال اقای دکتر کل زحمات پژوهشی امثال من به خاطر قید ابن دوسال به هدر میره پارسال هم دو سال بود ولی تبصره مقاله مازاد داشت و هرکسی بیش از دوسال بود به ازای هر نیمسال یک مقالع مازاد باید میدلد تا اجازه شرکت داشته باشه خواهشم از شما اینکه امسال هم برای این ماده تبصره بزارین اینکه بیش از دو سال با مقاله مازاد اجازه شرکت داشته باشه باور کنید خیلی خیلی عادلانه تره مرسی در هر صورت چشم امید امسال من به شماست

فرشاد چهارشنبه 1 بهمن 1393 ساعت 17:05

با عرض سلام و احترام
جناب دکتر نوه ابراهیم
با توجه به اینکه شما در آیین نامه جدید پدیرش دکتری 1394 امتیاز برای کتابهای تالیفی و ترجمه را 4 در نظر گرفته اید بر خود ضروی دانستم تا چند نکته را خدمتتان عرض کنم
اول اینکه شما کتابهای تالیفی و ترجمه را در یک کادر جهت امتیاز دهی آورده اید.
دوم اینکه برای هردو یک امتیاز قائل شده اید و آن 4 امتیاز است.
حال من از شما سوال دارم که آیا ارزش این 4 که شما درنظر گرفته اید بسیار بالا می باشد یا که نه ارزش تالیف و ترجمه در نظر شما بسیار پایین می باشد که 4 امتیاز برای آن در نظر گرفته اید.
همچنین از نظر شما میزان زحمتی که فرد برای ترجمه یک کتاب با چارچوب مشخص می کشد به همان میزان است که قردی دیگر اقدام به تالیف کتاب می نماید که برای هردو 4 امتیاز درنظر گرفته اید؟
واقعا جای تامل دارد که فردی از جامعه علمی کشور چنین دیدگاهی در زمینه تالیف و ترجمه کتاب داشته باشد.
با تشکر

سحر شنبه 27 دی 1393 ساعت 14:29

با سلام و خسته نباشید
آقای دکتر سوالی داشتم در مورد اعتبار مدرک دانشگاههای پردیس، اینکه چرا زمانی که دانشجویان با یک استاد و یک نوع درس و پژوهش انجام میدهند و گاهاً سر یک کلاس مینشینند اینگونه اعتبار پردیش را زیر سوال میبرند؟ و مهمتر از آن این دیدگاه از کجا نشات گرفته ؟ من قبول دارم دانشجویان روزانه کنکور خوبی داده و زحمت کشیده اند، ولی آیا همه چیز با یک کنکور اعتبار میگیرد؟ آیا چند سال پیش که کنکور سراسری برا دوره دکتری نبود دانشجویان دکتری اعتبار مدرکشان کم شده؟ آقای دکتر لطفاً این مساله را شفاف سازی فرمایید که چرا همه از اعتبار کم مدرک پردیس صحبت میکنند، آیا واقعاً این مساله صحت دارد؟ آیا همه ی دانشجویان روزانه موفق بوده اند، چ بسیار دانشجویان روزانه ای که نتوانسته اند موفق باشند، سوال من این است که اعتبار مدرک را چه چیزی مشخص میکند؟ دانشگاه ؟ اساتید؟ دانشجویان؟ وزارت؟ آیا کسی که در یک دانشگاه با یک استاد درس میخواند و پژوهش میکند و صرف اینکه پردیسی هست باید اعتبارش زیر سوال برود؟ آقای دکتر میشه لطف بفرمایید توضیح بدید تا ما هم از بلاتکلیفی در بیایم، من خودم دانشجوی پردیس هستم و واقعاً شبانه روز درس میخونم ، هر دوره ای دانشجوی خوب داره و دانشجوی ضعیف هم داره، همه ی پردیسی ها هم ضعیف نیستن واقعاً افرادی هستند که تلاش زیادی میکنند.
با تشکر از زحمات استاد عالیقدر

استعداد درخشان شنبه 27 دی 1393 ساعت 12:16

سلام خسته نباشید

دانشجویان ارشدی که الان ترم 4 را می خوان شروع کنن می توانند از طریق استعداد درخشان واسه سال بعد (ورود به دکتری) اقدام کنند؟؟؟
چون داخل آیین نامه نوشته شده دانش آموختگان؟؟؟!!!!!

اگر جواب بله هست باید حداکثر تا چه تاریخی دفاع کنند؟؟
امکانش هست درخواست بدن به دانشگاه و شهریور ماه دفاع کنند؟؟

سلام. بله باید دانش آموخته باشید که بتونید برای دکتری اقدام کنید. حداکثر باید تاتاریخی که قرار است کلاس را شروع کنند دانش آموخته باشند.
بله امکانش هست که درخواست بدهند و قبل از شهریور ماه دفاع کنند چون باید اسامی تااول شهریور ماه به سازمان سنجش ارسال بشود.

سارا شنبه 27 دی 1393 ساعت 09:20

باسلام. آقای دکتر جدول امتیاز بندی مصاحبه دکترا "با آزمون" رو از کجا بگیرم؟؟؟ آیا مصاحبه برای هر دانشگاهی جدول امتیازات جدا دارد؟؟؟ در سایت ها نوشته علاوه بر تبیین یکسان سازی دکترا بدون آزمون برای مصاحبه دکترا با کنکور هم جدول مصاحبه ای برای تمام دانشگاه ها ابلاغ شده. لطفاً آیین نامه عملکرد دانشگاه ها برای مصاحبه با کنکور را هم روی وبلاگتان بگذارید.
با تشکر فراوان

چشم حتما. البته آیین نامه با آزمون را سازمان سنجش اعلان خواهد کرد ولی من هم میگذارم روی وبلاگ.

داود شنبه 27 دی 1393 ساعت 08:51

سلام استاد
فرموده بودین آیین نامه مصاحبه دکتری رو میذارین روی سایت
ممنون از این کار خوبتون
منتظرم

مدرک زبان جمعه 26 دی 1393 ساعت 14:20

با سلام
آقای دکتر اگر در مورد پذیرش استعداد درخشان دکتری دانشگاه خودش برای مدرک زبان به دانشجویان فرصت بدهد مشکلی در پذیرش بوجود نمی آید؟
با تشکر

fatemeh جمعه 26 دی 1393 ساعت 13:55

با سلام خدمت استاد ارجمند
آقای دکتر
رشته من مهندسی برق قدرت هستش و من شاگرد اول هستم از قضا یک نفر دیگر هم با معدل مشابه من شاگرد اول هستش و توی دانشگاه ما تنها یک نفر سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون دکتری وجود دارد و استاد راهنمای ما اصرار بر ادامه تحصیل به هر دوی ما در این دانشگاه دارد آیا دانشگاه ما میتواند هر دو ما را نگه دارد البته از طریق مکاتبه با وزارت علوم.

میثم ملک زاده چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 23:29

سلام
خیلی ممنون از پاسخگویی شما
فقط میخواستم بدانم در آیین نامه جدید در ارتباط با افزایش سقف سنوات ارشد تبصره ی اضافه نشده است

سلام. سنوات بر مبنای تعداد واحدهای تنظیم شده است. برای برخی از رشته ها نیز که واحدها زیادتر از حد معمول است یا به دلیل کارهای آزمایشگاهی سنوات 5 ترم تعیین شده است. موفق باشید.

زهرا چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 15:56

با سلام دوباره
استاد اگر در رشته ای بدون آزمون شرکت کنیم و تمام شرایط گفته شده را(زبان) نداشته باشیم و از طرفی رقیبی هم نداشته باشیم آیا امکان قبولی هست؟ممنون میشم جوابمو بدید.
استاد از اینکه برای ما دانشجویان وقت میزارید سپاسگزارم
میدونم که شما افرادی که در راه علم زحمت کشیدن رو به خوبی درک میکنید فقط ان شالله شرایطی مثل زبان رو تعدیل کنید
من که امیدوارم چون وجود این وبلاگ حسن همکاری شما رو با دانشجویان استعداد درخشان نشون میده

باسلام. باید شرایط آیین نامه رعایت بشود. اگر رقیب نداشته باشید ممکنه دانشگاه دلایلی برای پذیرش شما داشته باشه و با وزارت علوم مکاتبه کنه برای کسب مجوز. اما در حال حاضر نمیدانم چه جوابی خواهد گرفت.

میثم ملک زاده چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 14:39

به نام خداوند جان و خرد
اینجانب میثم ملک زاده دانشجو ترم پنجم دانشگاه شاهد در رشته پیدایش و رده بندی خاک (علم خاک) میباشم غرض از مزاحمت مطرح کردن مساله ی است که باعث شده بار کیفی و کمی این دانشگاه به شدت نزول کند
در دانشگاه شاهد برخلاف سایر دانشگاه ها اگر دانشجویی ارشدی در پنج ترم نتواند از پایان نامه خود دفاع کند اخراج میشود. البته میدانم که این کار جزئ قوانین میباشد ولی در دیگر دانشگاهها اجرا نمیشود که به نظر اینجانب کار پسندیده ی انجام میدهند. ولی خود این قانون اشتباه میباشد چون بین دانشجویی که هیچ کاری برای پایان نامه نکرده با کسی مثل من که فقط یکماه مهلت میخواهم تفکیک قائل نمیشود و هردو اخراج میباشند.
قضیه بنده از این قرار است که موضوع پایان نامه ما مربوط میشود به انجام طرح جی آی اس یکی از موسسات کشاورزی (چغندرقند) و پروپوزال بنده هم براساس پنج ترم نوشته شده است . متاسفانه بخاطر برخی مسائل که بنده در آن بی تقصیر بودم نمونه برداری با تاخیر انجام شد و به طبع آن آزمایشات دیرتر از مدت زمان تعیین شده طول کشید و برای تکمیل پایان نامه وقت کم آوردم . بنده چندین ماه عملیات صحرایی و 4ماه در آزمایشگاه شبانه روز کار کردم و هزینه آن هم به عهده موسسه بوده نه دانشگاه یعنی باعث شده ام که دانشگاه حداقل 5میلیون صرفه جویی کند و از همه مهمتر براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم پایان نامه بنده تعامل دانشگاه و ادارات دولتی میباشد . ولی دانشگاه شاهد همه این مسائل را نادیده میگیرد و میخواهند بنده را اخراج کنند
از جنابعالی تقاضا دارم در رابطه با سقف سنوات چاره ی اندیشیده شود و آن را به شش ترم حتی با اخذ شهریه برسانید. متاسفانه کم بودن سقف سنوات باعث شده است که خیلی از دانشجویان سراغ برخی موضوعات مخصوصا در حوزه کشاورزی نروند و به انجام کارهای تکراری و بی ارزش که جز زیان سودی ندارد بپردازن و بدین ترتیب تحصیلکرده بدون تخصص برشمارش روز به روز افزوده شود
ببخشید خیلی زیاده گویی کردم.
از عنایت شما سپاسگذارم

باسلام. لطفا درخواست خود را به دفتر برنامه ریزی آموزشی واقع در طبقه چهارم وزارت علوم بفرستید بررسی خواهند کرد. انشاالله جواب مثبت بگیرید. البته دانشگاه شاهد مطابق آیین نامه عمل میکند.

نوید چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 01:34

سلام.ما ورودی سال ۸۹ هستیم.
آیین نامه قبلی رو انجام دادیم تا بتوانیم امسال دانشجو دکتری شویم.
حالا که آیین نامه عوض شده ما باید بریم چه کنیم؟؟؟؟

باسلام. قوانین با شرایط روز تغییر می کند. استاندارد ها نیز تغییر می کنند. آیین نامه های جدید با استاندارد های جدید نوشته می شود و هدف آنها نیز ارتقای کیفیت است. امیدوارم کمی بیشتر تلاش کنید و خودتان را برای انطباق با آیین نامه جدید آماده کنید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.