حذف عنوان پردیس از مدرک کارشناسی ارشد و دکتری

این روزها در کلاس های درس ارشد و دکتری گفته می شود چرا باید عنوان پردیس بین الملل در مدرک دانشگاهی دانش آموختگان این دوره ها درج شود. این تصمیم البته در شورای گسترش اتخاذ می شود اما به عنوان دبیر شورای عالی برنامه ریزی به دانشجویان قول دادم صدای دانشجویان را منتقل کنم تا یک سیاست واحد و عادلانه برای تمام دانشگاهها اتخاذ شود. ذینفعان اظهار می دارند دانشجویان پردیس و دانشجویان شبانه (نیمه دوم) از همان امکانات دانشجویان روزانه استفاده می کنند و اساتید همان اساتید و برنامه درسی آنان نیز یکسان است. شهریه هایی که پرداخت می کنند بخش اعظمی از کسری بودجه دانشگاه را جبران می کند و.... چند نقطه دیگر. از همه مهمتر اینکه در سال جاری این دسته از دانشجویان از طریق کنکور سراسری سازمان سنجش وارد دانشگاه ها شده اند و در واقع یک ظرفیت اضافه برای دانشگاه ایجاد شده است. به نظر می رسد درخواست دانشجویان برای حذف عنوان پردیس از مدرک دانشگاه آنان قابل بررسی باشد، بخصوص که برخی سازمان ها هنوز برابری این نوع مدرک را با مدرک دوره های روزانه باور نکرده اند. آیا خدای ناکرده، اساتید محترم به دانشجویان شبانه  و دانشجویان پردیس کمتر توجه میکنند؟؟؟

نظرات 10 + ارسال نظر
جواد جمعه 19 دی 1393 ساعت 01:58

من هم نظر بر حذف عنوان پردیس است، چرا که بعضی از ادارات بخاطر کلمه پردیس حتی بر روی کارت دانشجویی، ماموریت و یا مرخصی هم به کارکنانشان نمی دهند.
با تشکر

باسلام. بحث های کارشناسی در وزارت علوم حاکی از آن است که اساسا مسئولین با دوره های پردیس در دانشگاه های دولتی موافق نیستند. باید منتظر خبر قطعی باشیم.

رضا نوروزی شنبه 29 آذر 1393 ساعت 13:09

بسیا سپاس و تشکر از آقای دکتر نوه ابراهیم.
دوستان یادمان باشد که این روزها کمتر کسی به شرایط و خواسته های دانشجویان توجه می کند. دانشجویان پردیس مثل دانشجویان روزانه و شبانه تمام مراحل را به صورت یکسان طی می کنند پس دلیلی برای درج عنوان پردیس در مدارک وجود ندارد.

موفق باشید.

رضا امیدی جمعه 28 آذر 1393 ساعت 18:07

سلام
آقای دکتر ممنون میشویم این موضوع را پیگیری کنید
با سپاس فراوان

هادی پنج‌شنبه 27 آذر 1393 ساعت 22:40

سلام آقای دکتر
من الان سال دوم دکتری عمران پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی هستم. خداییش استاد های ما هیچ فرقی بین ما و بچه های روزانه نمیزارن. حتی واحد های تئوری مون رو هم با همدیگه در یک کلاس گذروندیم و امتحان ها و بقیه کارامونم عین هم هستش. من نوشتن کلمه پردیس رو واقعا یه ظلم در حق خودمون میدونم. خواهش میکنم پیگیری کنید.
ممنون

معترض پنج‌شنبه 27 آذر 1393 ساعت 18:12

همین مانده که پذیرش بدون کنکور سراسری پدیس ها هم مثل کنکور سراسری تلقی کنند

مهدی پنج‌شنبه 27 آذر 1393 ساعت 02:35

بهترین تصمیم حذف عنوان پردیس است فراموش نکنیم که بین روزانه و پردیس فقط یک تست ناقابل به عنوان مرز مطرح است اقای..جوری مطرح کردند که انگار دانشجویان پردیس بیسوادند.من خودم نظر اکثر اساتید دانشگاه خوارزمی را مبنی باسوادی بچه های رشته خودم حتی در مواردی بالاتر از روزانه شنیدم ...پس عادلانه قضاوت کنیم

ممنون آقا مهدی

هادی چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 10:44

سلام
به نظر من درست نیست که عنوان پردیس از مدرک حذف شود زیرا نحوه و کیفیت ورود به دوره پردیس با دوره روزانه بسیار متفاوت است.درست است که امسال پردیس هم با آزمون سنجش پذیرش کرد ولی تفاوت آزمون پردیس و شرکت کنندگانش با آزمون روزانه ها زیاد است. دانشگاه هایی مثل پیام نور و علمی کاربردی هم برخی دوره ها را با آزمون سنجش و سراسری پذیرش می کنند ولی تفاوتشان با دانشگاهی مثل شریف که از همان آزمون دانشجو می یرد بسیار است. به هیچ وجه نمی توان دانشجویی را که از آزمون سراسری در دانشگاه شریف قبول می شود با دانشجویی که در همان آزمون در دانشگاه پیام نور قبول شده مقایسه کرد.ضمن اینکه در دانشگاه هایی که تعداد دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی زیاد است و یا پردیس ها از نظر جغرافیایی فاصله زیادی با دانشگاه دارند اساتید اصلی گروه های آموزشی آن دانشگاه در پردیس تدریس نمیکنند. طبق قوانین پردیس ها خودگردان می باشند و هیچ الزامی ندارند که از اساتید اصلی دانشگاه استفاده کنند و حتی اگر اساتید همان دانشگاه در آنجا تدریس کنند حق التدریس محسوب شده و آن ساعات های دریس جزء ساعت های موظفی آنها محسوب نمی شود.

باسلام. ممنون از نظرات شما جناب هادی عزیز. موفق باشید

آمنه چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 09:44

بنده دانشجوی دکتری روزانه دانشگاه خوارزمی هستم و این کار را عادلانه و بسیار خوب می دانم. ممنون آقاید دکتر

مهسا شنبه 22 آذر 1393 ساعت 15:04

آقای دکتر، واقعا کسانی که وارد پردیس میشن، شرایط یکسانی با دانشجویان روزانه دارند؟! آیا غیر از اینه که رتبه های بعضا بسیار بالاتری دارند ولی پول دارند؟! آیا این انصاف ه که من چون پول ندارم، عمرم رو بذارم و روزانه بهترین دانشگاه ها قبول بشم و کسی چون پول دارد، به مراتب ساده تر وارد پردیس شود و مدرکی برابر با من بگیرد؟! آقای دکتر... اگر این انفاق بیفتد، هرگز کسانی که چنین چیزی را تصویب کردند، نخواهم بخشید...

maryam پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 21:05

خیلی عالی دستتون درد نکنه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.